Jocs orals, escrits, de memòria…

Durant la diada de Sant Jordi 2015 vaig tindré l’honor d’explicar un conte digital amb la tablet.

Us poso l’enllaç del video i l’enllaç de l’aplicació.

[youtube]https://youtu.be/4p5Isn139ds[/youtube]

 

 

 

2015-04-24_141032

 

RECULL DE PUZLES

A partir del Seminari d’Inclusió Digital via telemàtica, he tingut la sort de poder elaborar conjuntament amb altres professionals de l’educació un petit projecte utilitzant com a eina principal el programa jigsaw .

A partir d’aquesta eina 2.0 hem elaborat una site en la que engloba la feina realitzada  per tots el membres del grup ( objectius, competències, introducció, puzzles…..).

Des de ben petits, els nens i nenes poden realitzar puzles de dos o tres peces. El grau de dificultat dependrà de l’edat de l’alumne i de l’experiència que en tingui en aquesta mena de jocs.

Gràcies als puzles poden exercitar la ment i reforçar els conceptes escolars: formes, colors, lletres,…

Principals habilitats i destreses que desenvolupen els puzles:

  • Capacitat d’anàlisi i síntesi.
  • Coordinació òculo-manual.
  • Concentració i atenció.
  • Visió espacial.
  • Motricitat.
  • Pensament lògic.
  • Creativitat.
  • Capacitat per resoldre problemes.
  • Anàlisi per elaborar estratègies.

 

Podeu clicar Imatge  per verure la feina realitzada

PUZZLE

 

PICTOTRADUCTOR

Pictotraductor és una aplicació pensada per a la comunicació a través de pictogrames, de caràcter gratuït i que no requereix de cap tipus d’instal · lació, … (Clicar imatge) properament es farà en català

picto

JOC AMB PARAULES

Aqui  afegeixo uns petits jocs orals d’un llibre titulat ” Jocs orals i escrits ” editorial eumo, he realitzat alguns amb els meus alumnes de cicle superior i deixo aqui una petita mostra que podeu descarregar clicant a la imatge.

Jocs del vaixell,  quinto de paraules, i algun altra joc sempre utilitzant paraules

co

NUVOLS DE PARAULES

Realització de núvols de paraules utilitzant l’eina de wordle. A partir d’un conte o un text de wikipedia s’insereix a la pàgina i es generant diferents dibuixos amb les paraules importants del text. Per començar s’ha d’anar a la pestanya Create.

wordle

 

Aqui podeu veure uns exemples de núvols de paraules sobre els esports fets a partir de la llista  alfabética  dels esports  mitjançant wikipedia

TEXT2MIND MAP

La següent aplicació permet  generar  esquemes de manera digital permetent fer categories, triar colors, líneas, tipus de lletra…. per després poder imprimir  o guardar.

Clica imatge per anar a la pàgina web
 
TEST MINDMAND

SANT JORDI 2013

Durant aquest Sant Jordi en intentat realitzar un petit muntatge amb figures de playmobil, sobre la història de Sant Jordi. per poder fer-lo més atractiu em utilitzant dues cançons del cantant Pep Puigdemont del seu disc Olor de festa del 2001.
Aquest video ha estat realitzat amb la participació dels diversos alumnes de l’Aula d’Educació Especial  de l’escola Agnès Armengol.

Moltes gràcies a tots ells ( Gabriel, Emilio, Chenoa, Musa, Nahiara, Nayara, Glòria, Noemi, Josue, Aboudale, Antonio C., Raiid, Antonio S.)

 Video Sant Jordi( Clica la imatge per veure el video )

A partir del Seminari d’Inclusió digital   ( a partir del p

ortal Odissea)  i gràcies a la col.laboració d’uns  257 participants   entre els quals vaig tindra el privilegi de poder  participar en l’elaboració de tota una sèrie de materials  ( esquemes, arassac,  lectura fàcil , puzzles, diferències…)  Aqui poso alguns dels materials que es van fer.

LLista de  Participants

RECULL DE CONTE, CÒMICS I ENDEVINALLES

Aquí  poso un recull de contes i endevinalles que es van dur a terme a la meva escola Agnès Armengol de Sabadell.

Podeu veure una petita mostra amb endevinalles fetes per  Educació Infantil i  cicle inicial, còmics del cicle mitjà i superior.

Tot aquest material es va exposar pels propis alumnes  entre els diferents cicles.


CARNESTOLTES

Aqui passo un retallable d’una Rua de Carnestoltes, que vaig aconseguir si no recordo malament de l’escola Francesc Escursell de Ripollet quan era la meva època de practicant.


 

CANÇÓ DE PEP PUIGDEMONT DE L’ÀLBUM FAMÍLIA FESXUP

Si cliqueu la imatge del disc podeu trobar moltes cançons entre les quals hi ha la cançó de L’hort de l’avi per poder treballar aspectes sobre l’hort. Aquí deixo la lletra de la cançó per poder treballar-la.

LECTURA I COMPRENSIÓ A PARTIR DE DIBUIXOS ANIMATS ( idea de Yolanda Roset)


Amb aquesta web podeu escoltar durant les 24 hores al dia música per relaxar-se, contes… tot dirigit a nens molt petits , a més es poden descarregar algunes fitxes en referència a personatges, estacions…

A la Web  Socpetit.cat trobareu molta informació de tot el que fa referència als nens.  Aqui enllaço a l’apartat de jocs, podreu pintar, aprendre a comptar, trobar parelles de dibuixos o encaixar les peces al seu lloc amb el ratolí.

EL DIBUIX AMAGAT

A partir  del llibre  40 jocs per parlar català ( Jacqueline Jacquet, Silvia Casulleras , Núria Mirabet) de l’Editorial Graó  l’he posat en google docs per poder utilitzar-lo.

Tal com explica el llibre és un joc clàssic que consisteix  a  descobrir un dibuix unint xifres . Sobre una plantilla  el mestre i/o el alumne  pot dictar un dibuix per que els altres alumnes puguin fer el dibuix. (descarrega)

 

 

 

 

 

 

Jocs per treballar la memòria per realitzar a casa, publicat per la Fundació Agrupació Mútua

2 respostes a Jocs orals, escrits, de memòria…

  1. Marta diu:

    Bon dia,
    sóc psicopedagoga i m’agraden molt els materials de comprensió de text utilitzan diferents formats de text, imatge… Podries enviar-me per correu aquestes propostes i així les puc utilitzar amb els infants? La de la Pepa pig m’agradaria també!!! I si faig alguna adaptació, la puc compartir amb tu 🙂

    Moltes gràcies,
    Marta

  2. aurelia diu:

    Bona tarda,
    sóc tutora de l’escola pública La Trama de Sabadell. Podríeu enviar-me per correu material per treballar la comprensió lectora amb alumnes de cicle superior? Gràcies i salutacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *