Programes i aplicacions per la Inclusió Digital

Aquest article preten fer un recull a través d’una presentació de google de diferents eines i app que es puguin fer servir amb tot l’alumnat.
El recull que poso en aquest bloc sorgeix a partir de la necessitat de poder oferir un recull de propostes digitals per tot l’alumnat, aquest recull esta pensat a partir d’eines que faig servir a la meva aula i que penso que podem ser apropiades per intervenir, motivar, aprendre, disfrutar i en definitiva aconseguir aprenentatge per qualsevol alumne.
La presentació esta classificada en diferents blocs programes que es podem fer servir online, programes que s’han d’instal.lar, app per tablets,….
Aquesta presentació l’ha estic explicant al Seminari de Mestres d’Educació Especial de Sabadell per tal de compartir eines que puguin ser útils pels companys/es d’altres centres educatius propers al meu.

Durant aquestes sessions explicatives estic intentant oferir eines i recursos que siguin modificables, ja sigui per que podem afegir imatges a un programa de dibuix instal·lable com el Dubidu o per que podem crear la nostra bateria de paraules específiques per treballar un cert vocabulari específic ( referit a un tema i/o projecte)  com el Tuxtiping,  app com Myscript Calculator 2 que et permet  treballar amb una calculadora amb la qual escrivint amb el dit una operació ( suma, resta, multiplicació…)  et dona la resposta…

Els 3 conceptes amb els quals m’he basat pretenen tenir en compte  els següents aspecte:

D.U.A. ( Disseny Universal d’Aprenentatge)  la creació de contextos d’aprenentatge en els quals es proporcionen múltiples maneres de presentar la informació, múltiples maneres d’acció i representació i múltiples maneres de comprometre’s.

S.T.E.A.M  (Ciència , Tecnologia, Enginyeria, Art, Matemàtiques) s’aconsegueix combinant diferents matèries perquè l’alumnat aprengui de manera empírica, sent més creatius a l’hora de resoldre qualsevol activitat.

Do  it yourself (Fes-ho tu mateix) les aplicacions o programes que puguin ser adaptats a l’alumne en funció de les necessitats de grup o individuals o fins i tot que l’alumnat puguir modificar aquell programa per aconseguir un aprenentatge propi o col.lectiu Ex: kahhot, scratch, presentació de google col.laboratiu, catifa de beebot, dubidu, tuxtiping….

En definitiva podreu trobar tot un ampli ventall d’aplicacions, de lectura, escriptura,  matemàtiques,  comprensió, fonètica, ritmes i música, de reacció i acció, lògica, raonament, memòria ,  expressió,  ritmes , orientació, domini de ratolí, ortografia, puzles digitals, qüestionaris online, ….

Esta clar que  segurament faltaran coses i que cadascú dels docents haurà de  mirar i valorar  quines són les que pot ser-li més útils  i pràctiques pel seu dia a dia docent.

Espero que us puguir ser útil.