El bastó de la paraula

Durant aquest segon trimestre el claustre de la meva escola hem realitzat la formació Disciplina positiva .

Entre les diferents dinàmiques i metodologies per poder implementar, van estan practicant el recurs del bastó de la paraula. 

A través d’aquest bastó el grup comença a aprendre a escoltar el company que parla.

  • Mitjançant el bastó ens ajudarà a mirar el company/a que parla.
  • Estar en silenci per poder sentir bé.
  • Respectar el torn de paraula per poder entendre el qui parla.

Vull compartir amb tots una petita fabricació casolana amb la impressora 3 d , d’un bastó de la paraula relacionat amb el nom i projecte de la classe d’I4  les papallones.

La intenció és motivar als alumnes en l’ús del seu bastó de la parla.

 

Publicat dins de General, Introducció | Deixa un comentari

Scratch Lab Carnestoltes

En aquest article us he posat un enllaç a un projecte que he fet a la meva escola per disfressar amb els alumnes de manera virtual.

Scrach Lab és un format de Scratch experimental que permet realitzar les mateixes accions que scratch, però afegeix altres tipus de codi com per exemple sensors de cara, ulls, orelles…

Per poder-ho fer servir s’han de guardar els projectes a l’ordinador per tal de perdre’ls .

Us deixo un petit vídeo demostratiu per tal que vegeu com funciona.

I també us deixo un projecte per si us animeu a provar-lo

Per fer-lo funcionar heu de carregar-lo a la pantalla d’edició

 

 

Si cliqueu aquí podreu descarregar el projecte.

Per fer-lo funcionar solament heu de clicar la bandera verda.

Si voleu disfressar-vos el nas cliqueu la lletra n, si voleu una màscara la m, si voleu ulleres la u, si voleu barret cliqueu la b, si voleu treure alguna disfressa cliqueu el número 1, 2, 3 o 4 en funció de quina disfressa voleu treure.

El podeu modificar i reinventar.

Espero que us agradi

 

Publicat dins de General, Introducció | Deixa un comentari

Scratch Lectoescriptura i Numeració ✏️ 0️⃣ 1️⃣ 2️⃣ 

En aquest article comparteixo amb vosaltres alguns projectes que he realitzat per poder treballar amb alumnes d’infantil i cicle inicial aspectes de letoescriptura i numeració.

Tots els projectes estan realitzats amb scratch això fa que es puguin fer servir amb tauletes, ordinadors, mòbils o projectats en pantalla compartida.

Aquí us deixo un primer projecte de resseguir les lletres que surten a la pantallla i escoltar-la.

Per canviar les lletres simplement heu de clicar la tecla que vulgueu del vostre ordinador.

Amb el llapis podreu resseguir la lletra, amb la tecla espai esborrareu i amb la fletxa amunt canviareu el color.

Quan feu servir el mateix projecte amb tauleta o mòbil, teniu unes icones a la pantalla per poder esborrar i una icona verda que us demanarà el canvi de lletra.

 

Per altra banda us deixo una sèrie de projectes per clicar a sobre de la lletra en qüestió o a sobre del número.

Tots els projectes es podem copiar i modificar.

Espero que aquests projectes puguin ser de la vostra utilitat.

Publicat dins de General, Introducció | Deixa un comentari

Scratch Jr Tactile

Us poso aquest article sobre una nova eina open source , gratuïta per fer programació de manera desendollada amb tot tipus d’alumnes

Scratch Jr Tactile és un nou recurs educatiu inclusiu que permet a l’alumnat jugar i aprendre, o aprendre jugant, alhora que desenvolupa les habilitats del pensament computacional tan necessàries avui per a la societat.

Scratch Jr Tactile és més que un joc i que uns blocs de programació. Està inspirat en l’aplicació ScratchJr i permet als estudiants treballar transversalment les competències digital, lingüística, artística, matemàtica i l’educació en valors socials i cívics. A més, els estudiants amb deficiències visuals o d’un altre tipus treballaran competències específiques essencials.

Aqui us deixo  una imatge de la pàgina web per que pugueu fer una ullada.

Si voleu  descarregar el material us heu de registrar.

Ofereix la possiblitat d’aconseguir tot una sèrie de material manipulatiu en 2d , 3d, ( per poder-so imprimir)  propostes d’activitats,… totes enfocades dintre de la nova normativa  LOMLOE

Actualment la comunitat de Scratch Jr Tactile també dona l’opció d’aconseguir aquest material de manera gratuïta.

Penso que és una proposta molt interessant per l’escola. Clica la imatge per accedir a la pàgina del projecte.

Aquest proposta permet treballar aspectes de les ODS i té en compte els vectors del nou Currículum. Si cliqueu la imatge de les ODS  i cliqueu la imatge dels vectors podreu trobar molta més informació

Publicat dins de General | Deixa un comentari

The Makey Journey Nadal

En aquest article m’agradaria compartir un projecte que he realitzat tot aquest primer trimestre amb la coneguda placa makey makey.
Per realitzar aquest projecte per una banda he fet servir molt material reciclat entre els quals hem fet servir cable de ethernet antic, teles grans del centre, cables antics,… i per altre banda la targeta makey makey , cables, cocodrils i cinta conductora.
El projecte és una reinvenció del projecte Makey Jorney.

Aquest projecte pretén fer una petita gimcana amb diferents personatges i escenaris fent un recorregut i aconseguint alguns objectes pel camí.
En el nostre cas hem fet una reinvenció d’aquest joc i en fet la versió The makey Journay Nadal
Els alumnes de 5è i 6è han elaborat els diferents camins han estat elaborant els diferents camins i dibuixos del nostre llençol a més de realitzar proves de connectivitat,…

Per realitzar aquesta activitat han hagut que anar per parelles, sense mitjons i agafats de la mà per tal de poder fer tot el recorregut sense cap monstre els  agafi.

Us poso el projecte i alguna mostra en video.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hologrames de Nadal 2022

Aquí us comparteixo tres vídeos realitzats a partir d’imatges de la pàgina web Pixabay ( imatges creative com mons) la pàgina animated drawings pàgina per produir animacions a partir d’imatges o dibuixos fets a mà, el programa Scratch per programar el moviment i el programa Screentogif per tal de transformar el moviment de la imatge en un petit gif animat.

A partir de l’elaboració de la imatge hologràfica cal crear la piràmide amb paper transparent i aconseguirem un holograma en 3 dimensions.
Aquí teniu el model per dur a terme el vostre holograma.

Us deixo la versió en Scratch per poder reinventar i les mateixes versions amb YouTube per fer servir directament.

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Genial.ly de Nadal

En aquest article he realitzat una reinvenció d’un genial.ly que en va arribar via Twitter  de  @guille_buedo @chusca14 . He modificat una part d’aquest joc  a una versió en català.

En aquest genial.ly podeu treballar aspectes com   gènere, nombre, multiplicacions…

Us deixo l’enllaç dels dos genial.ly  tant el modificat per mi com l’original.

 

Publicat dins de General, Introducció | Deixa un comentari

Seminari d’atenció a l’educació inclusiva

Durant aquest curs 2022- 2023 estic participant en tota sèrie de xerrades telemàtiques  que ofereix el EAP de Sabadell i Sant Quirze amb col.laboració amb professionals del CSMIJ de  l’Hospital Parc Taulí de Sabadell.

Les xerrades són de diferents temàtiques:  conductes agressives, alumnat amb conductes autoagresives, alumnats amb problemes relacionats amb l’alimentació i el pes, problemes d’ansietat,  problemes d’addicció, espectre autista.

Si cliqueu la imatge podreu veure tot el recull de presentacions d’aquestes xerrades tant interessants:

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ambient de Robòtica i Halloween

Durant aquest primer trimestre, hem treballat amb els alumnes de 5è i 6è diferents propostes tecnològiques relacionades amb scratch, microbit, makey makey, circuits en paper, taula de llum casera…

Ahir 27 vam estar fent una petita exposició de totes aquestes propostes a l’aula de psicomotricitat.

Alguns grups de l’escola van passar per poder gaudir de totes elles.

Paso un petit video i algunes fotos

 

Publicat dins de General, Introducció | Deixa un comentari

Pla de suport individualitzat

En aquest article voldria compartir el desenvolupament de diversos fulls de càlcul creats per mi  a partir del document  Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat  Aquesta publicació és una eina que es va elaborar  a tots els docents i professionals que intervenen en els centres, amb l’objectiu de proporcionar elements per elaborar el pla de suport individualitzat i facilitar el coneixement de la normativa i els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació pel que fa a l’atenció educativa en el context d’un sistema educatiu inclusiu. ( podeu clicar imatge per veure el  document d’orientació complet)

 

 

 

 

 

Tot i que caldrà revisar i actualitzar al nou marc legal de la LOMLOE, he volgut agafar com a referent aquest document i diferent documentació que faig servir al meu centre per tal de crear dos documents  models  creats amb full de càlcul de Google  un d’infantil i un altre de primària per tal de facilitar l’elaboració  del P.I del centre mitjançant caselles desplegables,  quadres de verificació, dades importants  de la situació de l’alumna en qüestió, etc. Espero que pugui ser del vostre interés.

Aquí us deixo els dos documents un d’Infantil i un altre de primària.

 

 

Publicat dins de General, Introducció | 3 comentaris