132.- Primera xerrada oberta del curs escolar 2015-16 als pares i a les mares de l’alumnat.-

L’aula de 2n B ESO de gom a gom. Varen participar 35 pares/mares d’alumnes.

Se’ls va explicar el projecte educatiu OASIS Cooppel, de suport tècnic a les famílies segons la Llei d’Educació L.E.C., 12 de 2009.

Articles 19 sobre la comunitat educativa, art. 20 de la carta de compromís educatiu, art. 25 de la participació de les famílies en el procés educatiu, art. 26 sobre els associacions de mares i pares i art. 27 sobre el suport formatiu a les famílies.

En Ramon Martí, radiofonista “l’avi Ramon” de Tarragona Ràdio, va donar ànims a l’audiència en el projecte.

Tot seguit vàrem entrar en una taula rodona al voltant del consum de les festes de l’hivern.

 

Fotografies del dia 16 de novembre. Foto superior aspecte d’uns moments de la taula rodona i a sota En Ramon Martí, abans de marxar.

L’institut per un dia ha estat la capital de la Causa Talent Cooppel a favor del talent cooperatiu personalitzat en família.

Convocatòria:

Per la present quedeu convidats a la primera xerrada oberta als pares i a les mares dels nostres alumnes en aquest curs 2015-16.

Serà el proper dilluns dia 16 de novembre a les 5 de la tarda a l’aula de 2n B d’ ESO del nostre institut.

1.- Parlarem primer dels temes que més ens interessen per a noves properes sessions durant el curs. Proposta de nous temes, d’horaris i de calendari. –

2.- En aquesta primera sessió parlarem sobre:

“El talent cooperatiu a casa i el consum educatiu en família a les festes de Nadal”.

2.1.- El talent cooperatiu en les tasques a casa ( tasques personals, de convivència i escolars). Les competències de comunicació, motivació i planificació. Les tasques escolars a casa (TeC) amb el Talent Cooppel. Les tasques encomanades i les tasques Cooppel de què vull recordar i que vull jugar per a millorar la meva capacitat de recordar en quan ho necessiti en el futur en problemes reals: identificació de contingut diana i fabricació de materials de jocs (targetes i taulers), fer una o dos jugades diàries. Renovar les targetes per a l’autocontrol mental de les competències personals, intrapersonals i interpersonals.

2.2. El consum educatiu en les properes Festes d’hivern.

Com planificar, motivar i comunicar-se en família en la compra de regals, en els premis i en les joguines i altres productes de consum?.

Amb la participació d’En Josep Maria Ferran, psicopedagog i impulsor de la Causa Talent Cooppel per la Pau i Na Rosa Casas, mare, antropòloga i experta en mediació social de l’associació DHIDES de Tarragona. Amb la col·laboració de Na Sònia Jimènez, mestra i pràcticum de psicopedagogia de la UOC.

També participarà el Sr. Ramon Martí, l’avi Ramon de Tarragona Ràdio.

Fotografia d’arxiu, sota a l’esquerra el Sr. Ramon Martí a l’Ateneu de Tarragona, abans de fer una crítica artística i cultural de l’exposició que estava a punt d’inaugurar-se

Fotografia de sobre, Na Rosa Casas, antropologa, professora de la URV i  mare d’una alumna i a la vegada cooperant del Pla d’Acció Tutorial (P.A.T.) del nostre institut.

A sota foto de grup de l’acte a favor de l’èxit escolar i en el suport tècnic a les famílies per a combatre el dol del fracàs escolar i de tota classe de dol. Va ser a la sala d’actes del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya a Tarragona, el passat dia 21 d’octubre, amb la participació del president de la FAPAC de Tarragona, del president de l’Ateneu de Tarragona, de Funvida, de l’associació DHIDES, de la Unitat del Dol del Cap la Muralla, de l’associació Aixopluc de Cambrils, del Cercle in Memorial (CiM) de l’escultor Modest Gené, de la “Causa Talent Cooppel”  i del mateix Col·legi Oficial de Psicologia COPC.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

131.- Avui dia 24 d’octubre de 2015

Cartel_DiaBiblioteca

Avui és l’aniversari de les Nacions Unides. 1945- 2015    LXX aniversari de la seva fundació.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

130.- Mapa “PoTS” a l’hora de tutoria ESO.-

Mapa “PoTS”. Què pots fer a l’hora de tutoria?

(PoTS = Pràctiques+ orientades+ Tutorial +Suport)

Les possibles “Pràctiques orientades en el Suport Tutorial” principalment a l’hora de tutoria i dins del Pla d’Acció Tutorial (P.A.T).-

1.- Protocol de la coordinació de nivell.- Protocol del calendari de tasques en relació a la tutoria com informatives, organitzatives ( delegats/es, grups/aula, etc.), resolutives dins de la cohesió de grup i de la convivència com dinàmiques o debats i/o facilitadores de l’estudi i de l’aprenentatge autònom a nivell individual o d’equip, pròpies de la biblioteca activa a l’aula

2.- Commemorar els dies importants siguin internacionals, europeus, catalans, locals o del mateix institut.- Aquí a l’hora de tutoria s’informa del dia, dels valors implicats i es fa un debat sobre el propi compromís en la nostra vida.

2.1.- Fonts:

2.1.1.- Els dies internacionals de la UNESCO: 

http://www.unesco.org/new/es/education/events/prizes-and-celebrations/international-days/

2.1.2.- Els dies Internacions de l’Organització Mundial de la Salut Pública:

http://www.who.int/campaigns/es/

2.1.3.- Els dies internacionals de la Generalitat de Catalunya:

http://governacio.gencat.cat/ca/pgov_ambits_d_actuacio/memoria_pau_i_drets_humans/recursos_didactics/calendari_de_dies_internacionals/

2.1.4.- Calendari de dies internacionals vinculats als serveis socials:

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/dixit/2015/01/02/calendari-de-dies-mundials-i-internacionals-vinculats-als-serveis-socials/

2.1.5.- Calendari de Dies Internacionals segons Amnistia Internacional:

http://www.amnistiacatalunya.org/edu/cat/dates.html

2.1.6.- Dies Mundials segons UNICEF.- 

http://www.enredate.org/dies_mundials

2.2.- Relació de Dies Internacionals que es poden commemorar a l’aula i a l’institut:

24-X-  Dia Mundial de les Nacions Unides. Dia que es va constituir les Nacions Unides(1945).-  +info: http://www.un.org/es/events/unday/.

09-XI.- Aniversari de la caiguda del mur de Berlin (1989).-

https://ca.wikipedia.org/wiki/Caiguda_del_mur_de_Berl%C3%ADn

16-XI- Dia Internacional per la Tolerància.-

http://www.unesco.org/new/es/unesco/events/prizes-and-celebrations/celebrations/international-day-for-tolerance/

20-XI- Dia Internacional dels Drets de l’Infant.-

http://www.mansunides.org/ca/dia-drets-infant

http://xarxanet.org/juridic/noticies/20-de-novembre-dia-universal-dels-drets-de-l-infant

25-XI- Dia Internacional contra la Violència cap a les Dones.-

http://www.un.org/es/events/endviolenceday/

http://www.violenciadegenere.org/pcvg/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=59

http://associaciodhides.com/

01-XII- Dia Mundial de la Sida.-

http://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/20140112_Dia-Mundial-de-la-Sida

https://ca.wikipedia.org/wiki/Memorial_Internacional_de_la_Sida

http://www.unesco.org/new/es/world-aids-day

http://www.who.int/campaigns/aids-day/2013/es/

02-XII- Dia Internacional de l’Abolició de l’Esclavitud.-

http://www.enredate.org/cat/dies_mundials/dia_internacional_para_la_abolicion_de_la_esclavitud

http://www.icab.cat/?go=eaf9d1a0ec5f1dc58757ad6cffdacedb1a58854a600312cccabe27fca69cffc3c466aaa43b3972c7f415bb5eeeebcdde8414a7da1fbed402

03-XII- Dia Internacional de les persones amb minusvalies.-

http://benestar.gencat.cat/ca/ambits_tematics/persones_amb_discapacitat/

05-XII- Dia Internacional del Voluntariat.-

http://xarxanet.org/projectes/noticies/5-de-desembre-dia-internacional-del-voluntariat

http://benestar.gencat.cat/ca/ambits_tematics/accio_comunitaria_i_voluntariat/voluntariat/dia_inter_vol/

10-XII- Dia Internacional dels Drets Humans.-

https://ca.wikipedia.org/wiki/Declaraci%C3%B3_Universal_dels_Drets_Humans

http://www.enredate.org/cat/dies_mundials/dia_de_los_derechos_humanos

18-XII- Dia Internacional dels Immigrants.-

http://www.enredate.org/cat/dies_mundials/dia_internacional_del_migrant

20-XII- Dia Internacional de la Solidaritat Humana.-

http://www.un.org/es/events/humansolidarityday/

http://www.enredate.org/cat/dies_mundials/dia_internacional_de_la_solidaridad_humana

3.- Les visites externes en docència compartida sobre els valors, els coneixements i les habilitats en la prevenció i en l’educació per competències bàsiques en la salut, en l’alimentació, en la sexualitat, exemples de persones i testimonis, etc.

4.- Els recursos en la xarxa com webs, films o vídeos curts o materials que es baixen en DOC o en PDF que es poden consultar o treballar a l’aula.

Webs d’interès en el suport a les tutories:

4.1.- UNICEF  http://www.enredate.org/cat

4.2.- Recursos del programa educatiu de Evax, Tampax i Ausonia

http://adolescenciaytu.es/  i https://www.youtube.com/user/AdolescenciayTu

http://www.inscribetucentro.com/contenido-didactico.html

5.- Premis per a la motivació de l’alumnat, curs 2015-16.-

5.1.- Classe Sense Fum a 1r i 2n ESO. Elaborar un vídeo curt  o un slogan.

http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/tabac/notes_actualitat/esta-obert-el-proces-de-preinscripcio-al-programa-classe-sense-fum-2015-2016/

5.2.- ONCE. Sobre el talent. ESO.- http://www.concursoescolaronce.es/?lang=catalan

5.3.- Premis Federico Mayor Zaragoza, 2016 http://www.unescotortosa.cat/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

129.- Taller de Talent Cooppel a 3r d’ESO a l’hora de tutoria.-

01.- Fabriquem targetes per a estudiar i aprendre jugant.-

A nivell de treball individual.-

Primer el tutor/a elegeix un tema de la seva especialitat i es defineixen les fonts que es podran consultar ( llibre, mòbil, quaderns,…).

Segon sobre el tema i el text elegit, alumne/a apren a fer preguntes en pluja d’idees i les escriu, en un foli doblegat i dividit en 8 parts o targetes. Una pregunta per targeta pel davant. Es cerca la resposta i es posa a la seva cara del darrera de mateix quadret.

Es dona un quadret (1/8 part de foli) ja retallat per alumne/a i ell elegeix una pregunta i una resposta que més li hagi agradat, de les 8 que ha elaborat, la qual es recollirà al final de la classe. L’alumne/a pren el foli amb les 8 preguntes i 8 respostes. Del qual a casa retallarà les targetes i farà un joc de cartes.

Amb el joc de cartes es pot jugar al solitari, en parelles o a trios i en família.

Temps: 50 minuts.

Cal donar un foli per alumne/a i tenir una targeta retallada per alumne/a.

La sessió la dinamitzarà Sònia dins del Pj. PoNT UOC.

Docència compartida i fase inicial d’aprenentatges basats per projectes (ABP) i d’aprenentatges cooperatius.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

128.- Dia 20 d’octubre a les 5 de la tarda, primera reunió de suport tècnic educatiu a les famílies oberta a pares i mares del nostre institut.-

– En aquesta reunió s’invitaren a pares i mares d’alumnes per escrit de 1r i 2n ESO i oral de 3r i 4t ESO.

– Estava previst assistir el president de la FaPaC de Tarragona, el qual va poder fer-ho el dia 21 d’octubre al COPC de Tarragona.

– Es va dur a terme a l’aula de 2n B ESO.

– El projecte educatiu OASIS és gratuït i és limita en donar suport intens presencial fins a deu famílies i suport de seguiment fins a vint famílies més, amb possible seguiment a distància de vint famílies més en el territori: Tarragona, Cambrils i Falset.

– Els dies seran els dilluns, els dimarts i els dimecres lectius de 5 a 7 de la tarda.

– S’obrirà un període de preinscripció entre el dia 20 i el dia 30 d’octubre. Es seguirà el rigurós ordre de peticions.

– Més informació, clica a sota:

http://blocs.xtec.cat/anims/210-presentacio-a-les-families-del-projecte-oasis-talent-cooppel/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

127.- Iniciades en el nostre institut les visites externes a l’hora de tutoria.-

Aquesta setmana s’ha iniciat els Tallers de l’Educació de Gènere a 2n A  ESO i la Classe Sense Fum a 1r ESO que està dins del programa salut i escola i consisteix en sensibilitzar i consciencia sobre el tabac a l’alumnat de primer cicle de l’ESO.

La infermera Empar Boix ha iniciat també l’atenció periòdica setmanal a l’alumnat de tots els dimarts de les 11 del matí fins a dos quarts d’una. El primer pas es donar-se a conèixer i elaborar el protocol d’emergències i sobre tot en alumnat amb risc.

Aquí hi trobaràs els visitants per nivells a la fi de conèixer-los i facilitar la connexió de valors.

Article obert en construcció interactiva.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

126.- Estratègia “El PoRT” per l’èxit personal i col·lectiu.-

Estratègies a favor del nostre

EN CONSTRUCCIÓ. INFORMACIÓ EN ELABORACIÓ INTERACTIVA A PARTIR DE LES PREGUNTES I SUGGERIMENTS DE TOTS.

“PoRT”: Punts orientadors: de Recursos i de Tècniques de suport a l’alumnat i a les seves famílies.-

Possibilitats de participació des dels diversos punts del “PoRT”:

a.- L’espai de biblioteca de l’institut obert de 3 a 7 de la tarda de dilluns a divendres tots els dies lectius.

+ info: https://sites.google.com/site/bibliotecamartifranques/

b.- Oferta de tallers d’activitats extraescolars en general. Cada taller és educatiu i ajuden a desenvolupar el talent propi de l’alumne/a: teatre, esport, etc.. És opcional i voluntari.

– S’ha de sol.licitar la participació de l’alumne/a interessat/a en un o més tallers a secretaria on s’informa de les condicions.

c.- Dins de l’oferta dels tallers en general hi ha el taller de tècniques d’estudi “ETE”= Espai de Tècniques d’Estudi.-

– És celebra els dilluns i els dimecres lectius de 5 a 7 de la tarda.

– La participació es sol.licita a secretaria on s’informa.

– En aquest taller, primer s’aprèn el “Talent Cooppel” i es porten a terme:

1.- Les tasques escolars per casa i a estudiar de la forma més autònoma possible.

2.- A fabricar materials per a jugar al Talent Cooppel amb altres companys/es i preparar-se per a jugar en família.

3.- L’alumnat que participa en aquests tallers han de respectar les normes de convivència, es passa llista diària i cal portar els materials necessaris i respectar les regles dels jocs Talent Cooppel. De forma periòdica s’informarà als pares/mares de la seva participació.

4.- En els dies concertats es duran a terme subtallers al voltant del Talent Cooppel com de gimnàstica cerebral, de microràdio, microteatre, d’aprenentatge de l’ús de les tècniques audiovisuals com gravació de veus, fotografia i vídeo, així com les noves tecnologies d’acord als projectes que es desenvolupin. El personal bastida, l’alumnat junt amb les seves famílies poden participar en el grup de Facebook E.T.E. + PoRT :

                                                https://www.facebook.com/groups/465754036952465/

d.- Oferta “EST” espais de suport tècnic a les família: OASIS Talent Cooppel.-

Aprendre a estudiar, a fer les tasques escolars a casa tot jugant en família. Amb talent cooperatiu personalitzat tot és més fàcil i dura més.

1.- Són espais oberts a les famílies de l’alumnat del nostre institut, els dilluns, els dimarts i els dimecres lectius de 5 a 7 de la tarda.

2.- La participació es porta a terme els fills/es amb els seus propis pares/i/o/ mares. Els quals estan presents a l’espai OASIS. El valor afegit d’això és conèixer el Talent Cooppel que després es pot jugar a casa, en sortides amb família com excursions o visites a museus i sales d’exposicions en temps d’oci creatiu i diversió cooperativa. Els pares/mares reben per a dur a terme aquest repte el suport de la Federació Talent Cooppel de Tarragona que té la seu social a l’Ateneu de Tarragona.

3.- En la primera sessió els pares/mares asisteixen sols sense els seus fills/es, si volen i així ho acorden, poden formar part del projecte i tot seguit se’ls exposa els efectes del Talent Cooppel. Tot seguit aprenen el primer nivell de  “Talent Cooppel”. Els pares i les mares segons les necessitats i els interessos poden participar puntualment sols en una aula del costat, en xerrades donades per agents externs com els mossos d’esquadra, psicòlegs professionals, etc.

4.- Tot seguit assisteixen amb el fill/a a la fi de clarificar:

4.1.- Primer la seva agenda, la seva planificació diària i setmanal i les seves prioritats en les tasques escolars per casa i l’estudi, fomentant la seva autonomia personal i la seva iniciativa del fill/a.

4.2.- Tot seguit el fill/a porta a terme les tasques escolars per casa i elabora materials de jocs Talent Cooppel a la fi de poder jugar després en família, en colla o en solitari.

4.3.- En els dies que es concertin es duran a terme subtallers de gimnàstica cerebral, de microràdio, de microteatre, d’audiovisual i de noves tecnologies d’acord als projectes que es desenvolupin a l’institut i en el propi espai OASIS Talent Cooppel. Els pares/les mares i els seus fills/es    podran participar en el grup de Facebook junt amb el personal bastida Talent Cooppel OASIS Talent Cooppel  +PoRT:

                                                  https://www.facebook.com/groups/480050142177025/

5.- Les fonts de fabricació de materials de jocs del Talent Cooppel. L’alumnat a més dels continguts i de les competències bàsiques de l’estudi i de les tasques escolars per casa, pot elegir altres fonts com les xerrades externes a l’hora de tutoria de l’institut, les visites de museus i de sales d’exposicions en hores de classe en la diversitat de matèries o les dutes a terme en família, com pot ser per exemple el veure un film i/o un programa de televisió entre altres tasques d’interès educatiu i cultural.

6.- Les peticions de participació es canalitzen per la tutoria de l’alumne/a o per secretaria. La participació en família és oberta a tothom, dins de les places disponibles, és gratuïta i segons ordre de sol.licitud.

7. La participació és oberta a tot l’alumnat independentment de les notes que treguin. El valor afegit és el talent cooperatiu personalitzat en família i en colla d’iguals que a més del desenvolupament intel.lectual, afavoreix el creixement emocional i social.

8.- Per a consultes, pots escriure a:    info@cooppel.org.

El “PoRT” pot funcionar gràcies a la teva col.laboració.

Gràcies a tu podem millorar.

Els espais OASIS Talent Cooppel és una atenció a la ciutadania i a les famílies que es porten a terme a Tarragona, Cambrils i Falset dins de la campanya:

“Causa Cooppel per la Pau, Nacions Unides, 2022”. www.cooppel.org 

La Causa Talent Cooppel per la Pau, Nacions Unides 2022, ja és oficial i pública. +info clica tot seguit: http://blocs.xtec.cat/anims/202-inauguracio-del-curs-cultural-en-el-col-legi-oficial-de-metges-de-tarragona/.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

125. Avui Dia Mundial del Cor.-

dia del cor

+ info: http://canalsalut.gencat.cat/ca/detalls/article/162_Dia_29Dia-Mundial-del-Cor

Publicat dins de General | Deixa un comentari

124.- Dia 05 d’octubre. Dia Internacional dels docents i de l’hàbitat.-

https://es.wikipedia.org/wiki/D%C3%ADa_Mundial_del_H%C3%A1bitat

http://www.ecoavant.com/es/events/001/el-dia-mundial-del-habitat-313.php

http://www.ara.cat/tema_del_dia/Catalunya-mesos-preparar-se-acollir-refugiats_0_1425457609.html

http://www.vercalendario.info/es/evento/dias_especiales-naciones_unidas_onu-5-octubre-2015.html

http://www.fucvam.org.uy/fucvam/795-marcha-y-acto-5-de-octubre.html

Publicat dins de General | Deixa un comentari

123.- Descobrirem amb visites Talent Cooppel l’exposició “La màgia del cinema. Geoges Méliès”.-

Exposició a CaixaForum del 16 de setembre de 2015 al 10 de gener de 2016

+info    http://agenda.obrasocial.lacaixa.es/ca/-/exposicion-georges-melies

Recomanem la visita en família o en colla d’amics i participar en el concurs PARTICIPA MÉLIÈS

Ara participarem en el projecte ON-LINE. Participa Méliès. Imaginació al poder.

http://www.participamelies.com/es/

Publicat dins de General | Deixa un comentari