Em dic Laura Luna Surinyach, sóc alumna de l’Institut Premià de Mar i sóc un apassionada de la música clàssica. La meva tutora és la Margalida Capellà i Soler, professora de llatí i grec de batxillerat.
Un dia, a classe de flauta, em va sortir una dinàmica que mai no m’havia trobat a cap partitura. La meva professora que sap que estudio el batxillerat humanístic em va dir que de deures em posava esbrinar què volia dir aquell llatinisme. Vaig arribar a classe, el vaig buscar amb la Margalida i em va proposar fer un article. A mi em costa molt explicar una cosa referent a la música sense poder mostrar-ho, per això, vaig tocar la peça en què sortia el llatinisme a classe. La vaig acompanyar amb la tocata de Monteverdi i amb l’ària Que faro senza Euridice de Gluck.
En un principi, volia explorar noves òperes amb referent, conèixer nous compositors, nous mites, relacionar-los… Però només del barroc hi havia més tres cents compositors, cadascú amb diverses òperes i evidentment, en fer una recerca de tota la música occidental havia d’arribar al romanticisme per poder treballar Wagner. El treball potser hagués estat possible, però per falta de temps i circumstàncies personals no ho va ser. Tot i així, no he perdut les meves ganes d’explorar el món de l’òpera a través de la mitologia i, per això, he deixat obert un apartat d’òpera amb referents en el que qualsevol alumne/a o jo mateixa poguem ampliar el contingut del treball, afegint articles d’òperes o obres de música clàssica amb referents.
A part de resoldre les hipòtesis que em plantejo per aquest treball, també he agafat com a objectiu transmetre aquest amor cap a la música clàssica, convidant a la gent que una tarda de diumenge es passegi per aquest bloc i gaudeixi de la música i agafi ganes de conèixer més i més d’aquest món.
Com que encara no he començat amb l’òpera amb mitologia plenament, us deixo amb Casta Diva, cantada per Montserrat Caballé per començar a endinsar-nos en aquest món.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8MfUsCP6d3U[/youtube]