Evolució
0Com cada any, els alumnes de GES 2 han creat un document TIC amb part dels continguts del mòdul de Biologia i Geologia. Per fer-ho han hagut de:
- estudiar les diferents teories
- resumir-les i concretar-les en un parell de línies
- escollir imatges representatives
- escollir la música
- sincronitzar imatges i música
- crear el vídeo
L’experiència a estat fantàstica. Esperem que us agradi.
I tu, què fas pel medi ambient?
0Aquest any, Formació Bàsica, arran del curs de formació que hem dut a terme els mestres de la nostra escola, ha treballat de manera conjunta el medi ambient a tots els nivells. Las tasca final va ser completar un mural amb tota la informació que s’anava treballant. Aquí teniu un tastet de com i què vam fer:
Festa Fi de Curs 2014-15
0Ohhhhhh!!! El curs 2014-15 s’ha acabat!!
El dia 18 de juny vam fer una gran festa!! Mestres i alumnes vam compartir l’espai del teatre per acomiadar-nos plegats. Al matí, vam convidar a “Colectivo Ameno” a representar-nos un espectacle de cabaret de manera totalment desinteressada i, a la tarda, es va projectar la pel·lícula “Ocho apellidos vascos”.
Al pati, hi havia una exposició de diferents treballs que s’han fet durant el curs: mural sobre les tres erres (reduir, reciclar i reutilitzar) de Formació Instrumental Bàsica, el mail art i les cartes del projecte Grundtvig i el mural de la tasca final sobre les biografies lingüístiques dels alumnes.
Com es tradició, els mestres vam sorprendre els nostres alumnes amb l’actuació de la versió de la cançó “Bailando”, de l’Alaska i els Pegamoides. L’Àrea de Comunicació va aportar tot el seu saber pel que fa a la música i els elements ambientals.
Us desitgem un bon estiu! I us esperem al setembre plens d’energia, vitalitat i il·lusió!!!
Biografies lingüístiques
0Els alumnes dels diferents cursos de llengües d’Ensenyaments Inicials i Bàsics han elaborat les seves biografies lingüístiques.
Durant aquests dos anys del projecte ‘Second Chance’ hem insistit en la participació de l’alumnat i el seu protagonisme a l’escola. Vam començar amb les històries de vida on els alumnes narraven la seva trajectòria personal en relació amb la seva vida educativa. Seguint aquesta línia, i com a tasca final d’avaluació, els hem demanat que elaboressin la seva biografia lingüística.
El producte final ha estat un àlbum, Scrapbook, que ha recollit totes les autobiografies dels alumnes dels cursos d’EIB.
- Què és una autobiografia lingüística? És la descripció d’experiències d’una persona en relació amb les llengües, ja sigui només d’aprenentatge, llengües del seu entorn, formes de transmissió familiar i, en fi, qualsevol experiència relacionada amb la llengua i les llengües.
- Què és l’’scrapbooking? És un mètode per conservar històries personals i familiars en forma de fotografies, mitjans de comunicació impresos i records en àlbums decorats. L’scrapbook és el terme anglès per definir un llibre de retalls, és a dir, la tècnica de personalitzar àlbums de fotografies. Consisteix en multitud de processos creatius com retallar, enganxar o el collage per crear una composició de memòries i records.
Aquí teniu el making off de la tasca. Esperem que us agradi
Intercanvi postals Sant Jordi CFA Carme Karr
0Per celebrar la diada de Sant Jordi, els grups de castellà nivell 1, 2 i 3 vam fer un intercanvi de postals amb el grup de castellà nivell 3 del CFA Carme Karr. Aquest és el segon intercanvi que fem amb ells; aquesta vegada, la temàtica girava al voltant de Sant Jordi: el cavaller, el drac, el llibre, l’amor, la rosa, etc. Cada alumne va fer una postal i va escriure un petit text. Aquí en teniu alguns exemples. També us enllacem amb el bloc del CFA Carme Karrr on hi ha una presentació que van fer amb les seves postals.
Esperem tornar a repetir aquesta experiència ja que és força engrescadora per als alumnes.
Thubten Wangchen ens parla sobre el Tibet i el Budisme
0El dia 22 d’abril, dins la Setmana Cultural de primavera, vam convidar al club de lectura en Thubten Wangchen, parlamentari tibetà a l’exili i director de la Fundació Casa del Tibet a Barcelona, a fer una xerrada sobre el Tibet i el Budisme.
La xerrada es va fer al teatre i van assitir-hi, a més dels membres del club de lectura, els alumnes de diverses activitats: Teatre, Escola, Arts plàstiques, Ceràmica, Programa d’Intervenció en Drogodependències i Programa Motivacional de Toxicomanies.
En Thubten Wanchen va explicar la història del Tibet, a partir de la seva pròpia experiència quan va haver de fugir de petit amb el seu pare, així com la situació actual d’aquest país. També ens va explicar els principis bàsics del Budisme i ens va obsequiar amb un mantra per evitar la ira i estar en pau amb un mateix.
Un membre del club de lectura va regalar al monjo budista amb un mandala pintat per ell mateix i un altre del taller d’Arts plàstiques un arbre dels desitjos fet per ell mateix.
Finalment, vam deixar un espai per a preguntes i comentaris.
Els interns van quedar molt satisfets amb la xerrada, ja que van aprendre sobre la història d’un país que molts d’ells no coneixien prou i els va donar força i ànims per intentar viure millor en la situació que es troben.
Valentina Sousa i la poesia
0El dia 15 d’abril ens va visitar al club de lectura la músic i poetessa Valentina Sousa. Vam fer l’activitat a l’escola, amb els membres del club de lectura i els alumnes de GES del mòdul de literatura.
Ens va explicar com, gràcies a un accident que la va deixar un temps sense poder cantar, va començar a dedicar-se a la poesia, i com ha aconseguit publicar un llibre i ara compagina les dues professions, la de músic i la d’escriptora. També ens va explicar d’on treu les idees per escriure i com es recita un text.
Després de la ronda de preguntes dels assistents a l’activitat. Va arribar el moment de recitar. Els alumnes van llegir en veu alta les poesies que havien preparat pels Jocs Florals que organitza l’escola i la Valentina les anava comentant.
Els alumnes van valorar molt haver tingut l’oportunitat de mostrar a una escriptora els seus treballs i conèixer el camí que ha seguit l’autora per a poder dedicar-s’hi professionalment a allò que més l’apassiona.
Blanca Busquets al club de lectura
0El dia 11 de març, al club de lectura vam rebre a l’escriptora Blanca Busquets. Ens vam trobar al teatre amb el grup d’alumnes de l’activitat de Teatre i del Programa Intensiu de Drogodependències.
L’autora va parlar de les seves motivacions per escriure i ens va explicar com crea primer els personatges per després deixar que la història es vagi desenvolupant sola.
Els interns van poder parlar amb ella sobre lectura, escriptura, el món editorial, etc.
“El món laboral” a Formació Bàsica
1A partir d’una de les propostes plantejades en el nostre projecte Grundtvig, durant la quinzena del 9 de febrer al 20 de febrer, la nostra escola s’ha convertit en una activa Oficina de Treball.
Des de Formació Bàsica s’han portat a terme diferents activitats:
1. El grup de GES1 ha fet un projecte d’empresa en diferents àmbits. Des de l’àmbit de la Comunicació s’ha treballat el procés des de la idea del producte fins a l’elaboració d’un projecte d’empresa per comercialitzar-lo.
S’ha comptat amb la col•laboració de la Glòria Tous per perfeccionar el projecte i aplicar eines de comunicació creativa emocional.
I des de l’àmbit Matemàtic-Científic s’ha treballat la part financera d’aquest projecte.
2. Des de Formació Instrumental (FI1, FI2 i FI3) s’ha fet un recorregut pel procés de la recerca de feina: quines habilitats i capacitats tinc, on puc buscar feina, el currículum i l’entrevista.
3. Aquestes activitats, juntament amb les diferents xerrades que s’han fet a l’escola, han tingut com activitat final la simulació d’entrevistes entre tots els alumnes participants, on s’han adaptat els diferents rols d’entrevistadors i entrevistats:
• Els alumnes de GES1 van ser els entrevistadors de FI1 i Fi2.
• Els alumnes de FI1 van representar entrevistes intercanviant els diferents rols.
Els alumnes valoren molt positivament aquestes sessions, ja que han manifestat que s’han sentit molt bé realitzant aquestes simulacions, han pogut posar en pràctica aspectes treballats a classe i ha estat una aproximació al món real.
Aquí us deixem algunes mostres d’aquesta tasca:
“Món laboral” des d’Ensenyaments Inicials i Bàsics
1Dins del projecte Grundtvig que estem duent a terme a la nostra escola, enguany ens vam plantejar realitzar tot un seguit de millores. Una d’elles feia referència a organitzar activitats per crear una connexió entre els alumnes i el món laboral, augmentant d’aquesta manera les oportunitats de trobar feina un cop en situació de llibertat.
Dins del bloc d’ensenyaments inicials i bàsics hem fet les següents activitats:
- Cursos de llengües estrangeres: francès i anglès
Els alumnes d’anglès i francès han treballat com cercar feina fent anuncis i currículums. Els nivells 1 de francès i anglès han elaborat un seguit d’ofertes de feina a partir de les quals els nivells 2 i 3 han confeccionat els currículums pertinents. Amb tot plegat s’ha fet una sessió de presentació dels diferents treballs, on els alumnes han tingut l’oportunitat d’explicar i comprovar les seves habilitats en la llengua d’estudi.
- Cursos de català 1 i català 3:
Els alumnes de català 3 han elaborat un currículum i han debatut sobre el mercat laboral. Paral·lelament, els grups de català 1 han treballat els continguts necessaris per poder fer front a una entrevista. Finalment, en una sessió conjunta, els alumnes de català 3 han assumit el rol de contractants i els de català 1 de possibles contractats.
- Cursos de català i castellà 2:
Com a activitat final dels cursos de català i castellà 2, s’ha dut a terme una sessió informativa amb dues professionals de l’E-IXAM que ha culminat en la realització d’entrevistes de feina simulant situacions el més versemblant possible.
Han estat uns dies molt intensos, però alhora hem constatat una gran satisfacció, tant pel que fa als alumnes com pel que fa als mestres.