Celebrem la tardor!
0La setmana del 24 al 28 d’octubre hem treballat el tema de la tardor a l’escola. Els alumnes han participat en l’elaboració de diferents treballs per guarnir l’escola i muntar diferents murals.
Quines activitats hem fet?
- Hem escrit el nom dels fruits de la tardor en totes les llengües que estan aprenent a l’escola i amb la seva pròpia.
- Hem llegit textos, dites i frases fetes de la tardor, la castanyada, el dia de difunts, Tots Sants i Halloween.
- Hem penjat una sanefa amb: castanyes, bolets, fulles i carbasses pintades i escrites per ells.
- Els alumnes de FI3 i Castellà 3 han escrit històries de terror.
Finalment hem vist la pel•lícula: “Un funeral de muerte”, un tema ideal per celebrar Tots Sants junts.
Exposició Debats, arts, consciència
0El 27 de setembre hem inaugurat l’exposició Debats, arts, consciència al Centre Cívic Urgell, amb les obres artístiques que hem fet cada setmana al taller de Debats Socials.Es tracta d’un projecte multidisciplinari que pretén anar més enllà de plantejaments educatius molt específics orientats al tractament d’una problemàtica concreta. Pretén superar el saber expert per passar a un saber compartit. Des d’aquest projecte, impulsat per una bibliotecària, una monitora d’arts plàstiques, una educadora i un educador social es pretén abastir tres dimensions indispensables per al canvi social i personal: la dimensió cognitiva, la sensorial i l’emocional de la persona. El treball des d’aquestes tres dimensions ha permès als participants aprofundir en el seu autoconeixement, enfrontar-se a tabús i prejudicis propis i, sobretot, creure que el canvi personal és possible.
Cos i moviment
0El dimecres 27 de juliol, dins del programa «Taller de Debats Socials» de la Model, hem tingut una sessió especial per tancar el programa. Els temes que hem parlat aquests dos mesos, ens han remogut, ens han fet pensar, i ens han fet canviar alguna cosa. Per assimilar-ho, aquesta setmana hem treballat el cos, per a buscar l’equilibri cos-ment i situar-no a l’aquí i a l’ara. Ens ha visitat la Daniela Intieri, terapeuta corporal de Shiatsu en Moviment. Ens ha fet un petit tastet perquè, com diu ella, «amb l’exploració conscient del cos és possible entrar en contacte, i modificar, emocions, creences i patrons que ens limiten i condicionen». El dijous i el divendres, a l’espai d’arts plàstiques, hem fet un treball artístic en moviment. Els participants han traçat amb colors el seu moviment tot caminant, movent-se amb pilotes grans, ballant…
La no violència
0El dimecres 20 de juliol, dins del programa «Taller de Debats Socials» de la Model, ens han visitat l’Ainhoa Ruiz i l’Eduardo Salvador, escriptors del llibre Mentes Militarizadas, per parlar sobre com des de diferents àmbits es promou la militarització de les societats i els seus individus. En concret, han exposat el tema des de l’àmbit dels mitjans de comunicació de masses i dels videojocs. Per preparar-nos pel debat ens hem preguntat quines notícies sobre conflictes obren els informatius diàriament i com ens condiciona la nostra manera de pensar la difusió de certes imatges i símbols associats a aquestes notícies. Després, de la pluja d’idees inicial hem vist la pel·lícula Apocalypse Now. El dijous i el divendres, a l’espai d’arts plàstiques, hem treballat el conceptes de violència, militarització i educació a partir de dibuixar les emocions que ens
Periodisme econòmic, ideologia a la premsa
0El dia 15 de juny, al Taller de debats socials, va venir el Pere Rusinyol a parlar-nos sobre la revista Alternativas económicas. Els dies abans del debat, al punt òmnia, vem tractar temes sobre la premsa escrita, com podem saber qui hi ha darrera dels diaris, hem conegut diaris alternatius a la premsa convencional, i hem buscat la mateixa notícia a diversos diaris.
En concret, hem buscat com s’ha tractat l’arribada del creuer “Harmony of the seas” a Barcelona. Després del debat, a Arts plàstiques ens hem dividit en grups i a cada grup els hem donat una notícia sobre el mateix tema procedent de diferents diaris. Cadascú individualment ha fet un esbós a llapis per il·lustrar l’article. Després entre el grup han decidit quins eren els que millor la representaven i han fet el dibuix a color entre tots. Finalment, cada grup ha explicat a la resta la seva notícia i com l’han plasmada en el paper.
Tuuulibreria, accés a la cultura i “ex libris”
0 Aques estiu, la biblioteca participa de l’activitat “Tallers de debats socials”, en la que hi participem la la Núria i el Sergi, educadors socials, la Sofía, la monitora d’arts plàstiques i la Laia, bibliotecària del centre. Cada setmana tractem un tema diferent, i cada setmana el dimecres és el dia central del debat al voltant del qual fem la resta d’activitats. El dilluns i el dimarts busquem informació a Internet i dijous i divendres anem a arts plàstiques per plasmar de manera visual els temes que hem tractat.
La primera setmana de debats socials, hem tractat l’accés a la cultura, ens hem preguntat si l’accés gratuït o a baix preu afavoreix la difusió de la cultura, o si acostar-nos-hi depèn també d’altres factors. També hem parlat sobre què vol dir cultura. El debat ha vingut motivat per la presentació de Tuuulibreria. El dia 1 de juny va venir la Sara González, coordinadora de l’entitat. Tuuulibreria és una entitat que vol apropar la lectura a tota la ciutadania i ho fa amb llibreries de segona mà on et pots emportar tots els llibres que et caben a una mà i deixes el donatiu que consideris necessari. Amb ella vam poder parlar sobre com funciona un negoci d’aquesta mena, quin tipus de llibres demana més la gent, quina és la mitjana de donació per llibre, etc.
El dijous i divendres després del debat, la Sofia ens va preparar un taller d’Ex libris i grabat. Amb retalls de Tetrabrick, com a planxes i llapis. Cada participant va el·laborar el seu Ex libris dissenyant primer un dibuix que el representés i després gravant-lo a la planxa. Finalment, també vam entintar les planxes i les vam imprimir en paper per veure el resultat final.
Cicatrius
0El dimecres 6 de juliol, dins del programa «Taller de Debats Socials» de la Model, ens han visitat el fotògraf Martí Artalejo i l’educadora social Anna Nuño. El dos van impulsar el projecte «Cicatrius» al Centre Penitenciari de Girona en el que els interns participants van poder treballar i expressar les seves cicatrius. El resultat d’aquest projecte és una exposició de fotografies i relats de les històries de vida. El Martí i l’Anna han presentat l’exposició i les històries de vida. Per a preparar-nos per el debat, hem vist la pel·lícula American History X i ens hem preguntat què és una cicatriu, què és una ferida, quan dura una cicatriu i si es tanca del tot. També hem tingut espai per pensar cadascú una cicatriu seva i escriure la història de vida que hi ha al darrere. El dijous i el divendres, a l’espai d’arts plàstiques, cada participant ha pintat les seves cicatrius a sobre del seu retrat fet per un company.
SCRATCH amb la Física
0Els alumnes de GES 2, com a tasca final del mòdul de Física i Química II han realitzat una carrera de cotxes amb l’SCRATCH.
Amb aquesta feina han treballat els conceptes dels moviments rectilinis uniformes treballats a l’aula. Han gaudit molt.
Espero que us agradi.
Ús dels serveis socials
0El dimecres dia 22 de juny, dins del programa «Taller de Debats Socials» de la Model, ens ha visitat la companyia Factoría Los Sánchez amb la seva obra Educador social en Alaska. És un espectacle que posa en escena el bloc del mateix títol, de gran èxit a Internet. A partir de les situacions que planteja Quique, un educador de serveis social entre Extremadura i Alaska, es pretén oferir una mirada diferent dels serveis socials, a cavall entre la crítica i l’humor. Per preparar-nos pel debat, en el taller de recerca comptarem amb l’assessorament de l’Anna, treballadora social del centre, que ens farà un breu recorregut pels serveis socials de la xarxa externa. Hem debatut en grup: quin ús fem dels serveis socials? Coneixem la xarxa de serveis bàsics de la nostra ciutat? Com podem accedir als tràmits en línia i estalviar-nos cues? En fem un ús responsable? Aquesta setmana el treball d’arts plàstiques l’hem reconvertit en arts escèniques, he treballat amb l’Oriol, el monitor de teatre, la improvisació a partir de recrear situacions que es poden donar als serveis socials.
Festa fi de curs 2015-2016
0El dia 21 de juny vam fer una gran festa!! Mestres i alumnes vam compartir l’espai del teatre per acomiadar-nos plegats.
Per començar la cloenda de final de curs vam projectar els treballs realitzats pels alumnes durant aquest trimestre. Els alumnes van poder sentir-se orgullosos del que havien fet i aprés.
Per amenitzar l’acte, vam comptar amb la col·laboració desinteressada d’alumnes de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) que vam voler venir a compartir les seves habilitats musicals amb nosaltres. El seu variat repertori amb cançons de diferents èpoques i estils va fer que tant alumnes com mestres gaudíssim del moment.
Com és tradició, per acabar, els mestres vam sorprendre als alumnes cantant i ballant la versió adaptada de la cançó “Waka-Waka” de Shakira. Els alumnes van aplaudir molt la nostra actuació 🙂
Agrair també la col·laboració de l’Àrea de Comunicació que va aportar tot el seu saber pel que fa a la música i els elements ambientals.
Us desitgem un bon estiu!!!