La curiositat i les enquestes de FI1
0Arran d’estar estudiant el mòdul “El nostre poble” on es parlava del lloc de procedència i de residència actual dels alumnes i dels serveis que es podien fer servir, els alumnes de FI1 van voler esbrinar quins països hi havia representats a l’escola, on vivien actualment i els serveis que més utilitzaven.
Per resoldre aquests dubtes, se’ls va proposar fer una enquesta i estudiar tot el procés d’elaboració de preguntes, buidatge i recompte de dades i establiment de conclusions. Vam treballar de manera globalitzada totes les àrees i va ser una experiència molt interessant i gratificant pels alumnes.
Aquí us deixem alguns resultats. Esperem que us agradin!!!
Mercè i Anna.
Sant Valentí
L’escola Jacint Verdaguer ha creat un llibre digital on els els alumnes han pogut transmetre els seus missatges d’amor als seus éssers estimats.
Què passa al món?
Aquesta activitat està pensada pel nivell de FI1. El seu objectiu és introduir l’estadística a aquest nivell (recollida, buidatge i interpretació de dades i de gràfics). L’ús de les TIC (tractament de textos i full de càlcul) és un recurs didàctic més per poder realitzar-la.
Els alumnes de FI1 del nostre CFA són, en la seva majoria, estrangers de diferents nacionalitats (magrebins, subsaharians, sudamericans…) i alguns nacionals, en edats compreses entre els 21 i els 60 anys.
Els alumnes han de ser capaços de:
-Interpretar gràfics senzills.
-Elaborar una enquesta i realitzar tot el seu procés.
-Fer servir el processador de textos.
-Fer servir el full de càlcul seguint les indicacions.
Organització de l’activitat:
Es fa la proposta d’elaborar una enquesta. Aquest treball es va realitzar a finals de març-principis d’abril del 2011.
Cada grup d’alumnes elabora una enquesta amb tres preguntes sobre temes d’actualitat consensuats entre tots, pels que tinguin curiositat o interès (tractament de textos). En aquest exemple es presenta el grup de les 11-13h, però s’ha de dir que els temes van ser similars als quatre grups de l’escola d’aquest nivell.
L’enquesta la realitzen tots els alumnes de cada torn horari de l’escola.
Un representant del grup-classe passa per totes les aules explicant l’enquesta a fer.
Es fa el buidat de l’enquesta entre tots els alumnes de cada grup.
A partir dels resultats obtinguts, s’estableixen petites conclusions que s’elaboren entre tots i es passen, a l’aula d’informàtica, amb el processador de textos.
En sessió d’informàtica es crea la necessitat de representar els resultats en gràfics. Es fa servir un full de càlcul i els alumnes segueixen les indicacions i orientacions donades.
Els resultats s’exposen en un mural al passadís de l’escola.
Bones Festes!!!
Els alumnes i els professors us desitgem bones festes i bona entrada d’any!!!
La festa de l’hivern
Per celebrar el final del primer trimestre d’aquest curs hem volgut representar la multiculturalitat de la nostra escola i per això hem realitzat amb els nostres alumnes les següents activitats:
– Desitjos i missatges de felicitacions pel 2012.
– Per decorar l’escola s’ha penjat un mapa mundi i s’han destacat tots els països de procedència dels nostres alumnes i dels set més representatius se n’ha fet un mural. Aquests són Espanya, Marroc, Pakistan, Xina, Equador, Romania i Gàmbia.
– També s’han fet falques a la ràdio en diferents idiomes felicitant l’any 2012, aquestes falques han estat traduïdes al català o al castellà.
Premi de Bones Pràctiques en Lectura Fàcil
El Club de lectura fàcil de la Biblioteca del CP Homes de Barcelona, juntament amb d’altres entitats, ha sigut guanyadora del Premi de Bones Pràctiques que organitza l’Associació de Lectura Fàcil.
En el marc del conveni de la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitatació i Justícia Juvenil amb l’Associació de Lectura Fàcil , la Biblioteca del Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona (CPHB) va organitzar un grup de lectura amb materials LF. Aquest grup el conduïen dos voluntaris, la Montse Flores i el Xavier Vivas , amb la col•laboració de la bibliotecària del centre, la Laia, i del CFA JAcint Verdaguer des d’octubre de 2010 a juny de 2011.
Acte d’homenatge a Joan Maragall
Els nostres alumnes van assistir a l’acte d’homenatge a J.Maragall que es va cel·lebrar al teatre del centre amb la col·laboració de Filòlegs Sense Fronteres (FSF).
L’acte va tenir lloc el dia vuit de novembre.
Es van dur a terme les següents activitats:
- Lectures en diferents llengües del poema de “La vaca cega” (català,castellà,anglès, francès, italià, alemany i portuguès). Alhora s’anava dibuixant. Tot a càrrec d’interns del centre.
- Poemes musicats:
- intèrpret: Miquel Pujadó.
- temes: L’Alfàbrega, Cant del retorn, Les muntanyes, Joan Garí, Els gegants, Oda Infinita, La Ginesta i Excèlsior.
- Lectura de poemes:
- rapsode: Anna Maluquer
- Xerrada d’en Pere Maragall que va parlar de la seva visió com a nét de l’autor i del seu pensament estètic i cívic.
Al finalitzar els actes es va repartir als assistents diversos poemes d’en Joan Maragall com a recordatori per cortesia de Filòlegs Sense Fronteres.
Si voleu veure algunes fotografies de l’acte, podeu clicar aquest enllaç:
Festa de la Tardor!
Vam passar una diada sorprenent jugant al joc “De castanya a castanya i tiro perquè això és una canya”. La comissió de festes va redissenyar el joc de l’oca pels nostres alumnes. Cada tirada era una prova,cada classe un grup i cada mestre una base.
Els alumnes es van engrescar molt, van riure i gaudir amb les proves. Com a sorpresa: pastís de poma!!!
Aquí podeu veure com ens ho vam passar. A més a més podeu veure com va quedar l’escola de bonica amb els treballs dels diferents ensenyaments.
Ha arribat la tardor!
0Per tal de donar a conèixer aspectes de la nostra cultura i tal i com es reflecteix en la nostra programació anual, el Centre de Formació d’adults Jacint Verdaguer celebra un any més la festa de la TARDOR, el 3 de novembre.
Les tasques es desenvoluparan al llarg de l’ultima setmana d’octubre i la primera de novembre. Els espais on es duran a terme seran l’aula i el pati d’esports. Els treballs a les aules serviran per guarnir el passadís i muntar una exposició de fruits de tardor. Les activitats es concretaran en: lectures adients a l’època (la tardor, la castanyada, el dia de difunts,Tot Sants, Halloween, etc) i tradicions d’altres llocs; expressions, dites o frases fetes d’aquesta època de l’any. Per l’exposició al passadís es treballaran diferents fruits de la tardor i el seu nom en altres llengües o fruits d’aquesta època en altres països, que completaran un mural a on hi haurà un arbre fet de fulles seques i rotlles de paper, d’altra banda tot el passadís estarà decorat amb una sanefa amb motius tardorencs (siluetes amb les idees o els missatges de l’alumnat). Pel que fa als grups de nivells alts (Secundària, llindar, etc) escriuran històries de terror que posteriorment llegiran a la ràdio del Centre Penitenciari.
Es realitzaran dos torns, un de matí i un altre de tarda, amb els alumnes que assisteixen actualment a l’escola. Les activitats tindran lloc al pati d’esports i les temàtiques giraran al voltant de la tardor i l’Any Joan Maragalll concretant-se en: exposició Any Joan Maragall a càrrec de la biblioteca, joc de la castanya en el que participaran alumnes de l’escola i un petit tast d’un fruit d’aquesta època en col•laboració del grup de Formació Ocupacional d’hostaleria de la tarda
Fi de curs 2010-2011
0Encetem el blog de l’escola amb la festa de fi de curs.
A la festa de fi de curs d’aquest any hem comptat amb
l’actuació de dos grups musicals: Reke Sound i Always drinking marching
band. Des d’aquí volem agrair la seva col•laboració.
Per acabar la festa, els alumnes i els mestres vam cantar la versió de
la cançó I gotta a feeling dels The Black Eyed Peas al pati d’esports.
Agraïm la inestimable col•laboració de l’àrea de comunicació i del curs
de formació ocupacional d’hostaleria del nostre centre.
Desitgem un bon estiu a tothom i us convidem a veure un vídeo resum
d’algunes de les activitats que hem fet al llarg d’aquest curs.
Us presentem: