L’escola va treballar el dia de la dona
0
Amb l’objectiu de celebrar el Dia de la Dona, la nostra escola va dedicar la setmana del 3 al 7 de març a reflexionar sobre el paper de les dones en la nostra societat
A les aules, es va fer una petita explicació de l’origen de la diada mitjançant algunes lectures que parlaven del tema. Un cop llegides es va reflexionar sobre el paper de la dona a l’actualitat, com ha evolucionat i quin ha estat el procés per arribar a aquest moment. L’objectiu era esbrinar quins han estat els guanys a que hem arribat i quines coses encara ens queden per obtenir.
Les conclusions es van plasmar en un mural al passadís de l’escola. Mitjançant el símbol d’un semàfor es van representar amb targetes verdes (aspectes aconseguits) i amb targetes vermelles (aspectes per assolir).
Homenatge a Antonio Machado
0Els alumnes de COMPETIC 1, en el 75è aniversari de la mort del grandíssim poeta Antonio Machado, han volgut rendir un petit homenatge a la seva obra.
Per fer-ho, han realitzat uns treballs a classe que han culminat, com a tasca final, en un videorelat en el que cada alumne ha hagut de:
– cerca informació sobre la vida i obra del poeta
– escollir un dels seus poemes
– seleccionar imatges per poder il•lustrar-lo
– seleccionar músiques per acompanyar-lo
– enregistrar la veu mentre recitaven el poema
– fer el muntatge total
Els programes que han fet servir són:
– AUDACITY: per enregistrar el poema, muntar la composició veu-música i fer els retocs pertinents
-MOVIE MAKER: muntatge final
Desitgem que us agradin:
Imatge de Leonardo Oroz. Fondos de la Fundación Ortega y Gasset.
Bases Jocs Florals de Sant Jordi 2014
0
El 23 d’abril és un dia de festa grossa i participació en què la paraula impresa i recitada té tot el protagonisme!
A l’escola celebrarem aquest dia de Sant Jordi amb els Jocs Florals i, per això, els alumnes ja han començat a treballar!
Us ensenyem les bases del certamen literari que tindrà lloc al teatre tot just tornant de les vacances de Setmana Santa.
Bona sort!
BASES Jocs Florals- Sant Jordi 2014
La nostra escola
0Com a mini projecte final de COMPETIC 1, els alumnes han elaborat un audiovisual sobre el que representa per ells l’educació, la nostra escola.
Per fer-ho, partint de les lletres que composen el nostre nom CFA JACINT VERDAGUER, els alumnes han fet:
– pensar paraules que, començant amb una de les lletres, els evoqui, recordi algun aspecte educatiu.
– construir una frase amb cada paraula
– trobar una imatge per il·lustrar les paraules i les frases construïdes
– gravar tant les paraules com les frases
– escollir una música
– adjuntar la música amb les frases/paraules
– muntar el vídeo
Els programes que han fet servir són:
– GIMP: per dissenyar les lletres
– PAINT: per dissenyar les paraules
– AUDACITY: per gravar les paraules/frases i muntar la música
– MOVIE MAKER: muntatge final
Ei!!!, que l’han fet amb només 7 sessions!!!
Esperem que us agradi:
La línia del temps
0
Al llarg del primer trimestre tots els nivells de Formació Bàsica vam estar treballant la història des de diferents vessants:
• El vestuari al llarg del temps.
• La història de la probabilitat a través dels jocs d’atzar.
• Les diferents etapes de la història a través del cinema.
• Guerres i conflictes a l’Edat Contemporània.
• El pas de l’alquímia a la química.
Entre tots, vam muntar una línia del temps al passadís de l’escola i aquí us deixem una mostra de la feina feta!!!
Visita de l’Ada Castells
El 6 de febrer a la biblioteca vam tenir una sessió especial a la tertúlia literària dels dimecres. A més de canviar de dia la trobada i fer-la en dijous, ens va visitar l’autora Ada Castells.
L’Ada, que ha publicat novel·les i diversos articles perodístics, treballa regularment com a periodista literària i professora d’escriptura, a més d’escriure les seves pròpies novel·les.
Ens va parlar de l’ofici d’escriure i de com es prepara ella els articles i les novel·les. Els participants al club de lectura, alguns dels quals tenen afició per l’escriptura també, van poder demanar a l’Ada consells i aprendre de primera mà com una autora prepara els personatges, l’argument, l’estil d’una novel·la.
Hem d’agraïr aquesta visita al Jürg Kurt Brentano, el col·laborador que condueix la tertúlia literària. El Jürg, que és un editor retirat, ve cada dimecres amb premsa i revistes per comentar diversos articles amb el grup. També els proposa novel·les per llegir i comentar-les i de tant en tant convida a d’altres persones relacionades amb l’ofici d’escriure per a que aportin la seva experiència.
Aquí teniu una mostra del l’últim llibre de l’Ada Castells:
D’on som i on vivim
0Us presentem alguns exemples de la tasca final del mòdul “El nostre poble” que han fet els alumnes de FI1.
A partir d’una plantilla en Word, cada alumne ha fet una presentació explicant coses del seu lloc de procedència i de la localitat on viu actualment, treballant alhora tot el procés de lectoescriptura.
Als nostres alumnes els ha agradat molt fer-la i mostrar-la, posteriorment, als seus companys. En aquesta exposició han pogut contestar preguntes que s’anaven plantejant i s’han sentit molt contents de poder compartir el seu treball.
Esperem que a vosaltres també us agradi!!!
Mercè i Anna.
SABADELL PAKISTAN PALESTINA MARROC
Paraules d’amor
Els alumnes de CATALÀ NIVELL 1 també ens han preparat una cançó com a tasca fi de curs. Han triat un clàssic, “Paraules d’amor”, d’en Joan Manuel Serrat, i han preparat una versió unint les seves veus amb la del cantautor.
Ha estat una experiència molt divertida i gratificant. Primer van treballar la lletra – entendre el contingut, saber pronunciar cada paraula correctament,…-. Després van passar a la fase musical, és a dir, aprendre a cantar-la seguint en Serrat, que no és fàcil. Finalment, van fer la gravació a l’estudi de música. Gràcies a la paciència i ajuda dels monitors i alumnes de l’àrea de comunicació, vam poder concloure aquesta nova versió.
No ha estat fàcil, però l’experiència ha valgut la pena!!!!
Gràcies a tots els que ens heu ajudat!!!
Aquest és el regal que els alumnes d’aquest nivell us volen fer per celebrar aquestes festes. Esperem que us agradi.
Bon Nadal i bon any!!!
Galeria Pictòrica Somnis 2014
Enguany hem decidit aprofitar la gran capacitat artística que tenen els nostres alumnes per fer una exposició pictòrica on es reflecteixin els seus somnis i desitjos per l’any 2014. Una exposició carregada de simbolisme i sentiments.
Amb l’elecció de l’espai, l’entrada de l’escola, es pretén donar la benvinguda a tothom.
Aquesta es composa de diferents quadres elaborats pels alumnes. En l’elaboració s’han hagut de posar d’acord per buscar allò que representava el desig de tota l’aula i posteriorment de manera individual han creat targetes explicatives del quadre, del seu somni, del seu desig…
Aquí us presentem l’exposició enriquidora i valenta, junt amb els millors desitjos de la nostra escola.
What does the wall say?
Voleu saber què i com treballem a les classes d’Anglès? Què fem entre aquestes quatre parets?
Llegiu, llegiu!!
Aquest és el projecte final d’aquest primer curs que hem realitzat conjuntament els alumnes i les mestres d’Anglès (matí i tarda) dels nivells 1, 2 i 3.
Sí, sí… segur que us sona!! Hem fet una versió karaoke de la cançó de moda, la popular “What does the fox say?”!! .
Durant el procés de realització del projecte, hem treballat de nou els continguts del curs i, a més a més, la cohesió de grup, el treball col•laboratiu i la utilització de l’anglès de manera lúdica i significativa.
Cada grup ha aportat una part de la lletra de la cançó, després hem gravat les veus a l’estudi de so i hem fet el muntatge final del karaoke que podeu veure i escoltar. Ahhhh!! Per acabar, vam cantar-lo plegats al teatre de l’escola com a cloenda d’aquest trimestre!
Aquí el teniu! Us agradarà!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bshMZfCEVjQ&feature=player_detailpage[/youtube]
With ilusion, see you next year 2014!!
The English Teachers.