Aquesta activitat està pensada pel nivell de FI1.
El seu objectiu és introduir l’estadística a aquest nivell (recollida, buidatge i interpretació de dades i de gràfics). L’ús de les TIC (tractament de textos i full de càlcul) és un recurs didàctic més per poder realitzar-la.

Els alumnes de FI1 del nostre CFA són, en la seva majoria, estrangers de diferents nacionalitats (magrebins, subsaharians, sudamericans…) i alguns nacionals, en edats compreses entre els 21 i els 60 anys.

Els alumnes han de ser capaços de:

  • Interpretar gràfics senzills.
  • Elaborar una enquesta i realitzar tot el seu procés.
  • Fer servir el processador de textos.
  • Fer servir el full de càlcul seguint les indicacions.

Organització de l’activitat:

  • Es fa la proposta d’elaborar una enquesta. Aquest treball es va realitzar a finals de març-principis d’abril del 2011.
  • Cada grup d’alumnes elabora una enquesta amb tres preguntes sobre temes d’actualitat consensuats entre tots, pels que tinguin curiositat o interès (tractament de textos).
  • L’enquesta la realitzen tots els alumnes de cada torn horari de l’escola.
    Un representant del grup-classe passa per totes les aules explicant l’enquesta a fer.
  • Es fa el buidat de l’enquesta entre tots els alumnes de cada grup.
  • A partir dels resultats obtinguts, s’estableixen petites conclusions que s’elaboren entre tots i es passen, a l’aula d’informàtica, amb el processador de textos.
  • En sessió d’informàtica es crea la necessitat de representar els resultats en gràfics. Es fa servir un full de càlcul i els alumnes segueixen les indicacions i orientacions donades.
  • Els resultats s’exposen en un mural al passadís de l’escola.