Carnestoltes virtual
0Pel Carnestoltes, a l’escola, sempre ens disfressem i fem fotos conjuntes, engalanats i engalanades.
Aquest any ens hem passat al mode virtual i l’alumnat de Competic 2 ha fet treballs conjunts col·laboratius!
Encara que no ens podem tocar, si que ens podem disfressar amb màscares i mascaretes per un dia.
Us deixem algunes de les seves elaborancions.

L’educació de persones adultes, un bé públic
0Les darreres dades del Departament d’educació deixen clar que els centres de formació de persones adultes ofereixen noves oportunitats d’estudiar per a formar-se, actualitzar-se i millorar la cohesió social.
Que la COVID-19 no ens impedeixi seguir junts!
2
Els nostres alumnes de Català 2 vespre són un grup molt unit i de cap de les maneres volien perdre el contacte amb els seus companys i la mestra.
En ser un grup molt nombrós, per temes de protocols de seguretat, vam haver de dividir-lo en dos, de manera que tots dos feien una sessió presencial i una a casa. Vam fer una tutoria per parlar d’aquest tema i davant de la idea de quedar-se aïllats, van decidir que faríem cada classe presencial per tothom, de manera que al mig grup que li tocava quedar-se a casa conectaria per internet amb la resta de la classe.
Algunes de les eines digitals que fem servir per continuar les classes des de casa són Classroom i Meet.
Ambdues aplicacions són de Google i el CFA La Llagosta va aconseguir, al juliol de 2020, que l’empresa nordamericana ens la facilités de franc, ja que som una escola pública.
Dit i fet!



Ponències virtuals de l’alumnat de francés 2
4Enguany seguim utilitzant les noves tecnologies com a eina d’ensenyament i d’aprenentatge.
Durant els primeres dies de curs vam fer formació informàtica a tots els grups i aquest n’és un dels resultats.
Els nostres alumnes han fet una tasca final sobre les seves vacances amb fotos i text al classroom. Aquesta feina constava de dues parts: una part era el treball escrit i l’altre l’exposició oral.
No cal dir que ho han fet molt bé! I hem après un munt de llocs nous per anar!
Aquí teniu alguns moments de l’exposició.

L’arbre dels desitjos
0Aquí hi ha l’arbre dels desitjos que ens ha dibuixat el Julio, alumne del GES 2. Qui vulgui pot participar i afegir la seva petició pel 2021.



Ja tenim guanyadora
0La M. José ha guanyat la panera que sortejàvem amb motiu de la Marató de TV3.

Estudiem els colors al curs de Francès 1
1Enguany, tot el grup de Francès 1 hem fet un estudi del color.

Les couleurs

Les couleurs en français

Tableau des couleurs
La Marató de TV3 i el CFA La Llagosta
0Com cada any, el CFA La Llagosta col·labora amb La Marató de TV3, que enguany es dedica a la Covid19.

Videoconferència de La Marató de TV3.
Hem fet una videoconferència en què en Marçal Castan, psicòleg que col·labora amb La Marató, ha explicat a l’alumnat i professorat de l’escola els aspectes més destacats de la Covid19 i també ha parlat sobre els seus efectes emocionals sobre les persones.
Per tal de col·laborar amb La Marató, el CFA sortejarà una panera plena de productes nadalencs i tots els diners aniran a parar a la investigació de la Covid19.

Panera per a La Marató de TV3
25 de Novembre
0Avui és 25 de Novembre, Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.
L’alumnat de GES ha volgut participar en aquest dia assenyalat, dissenyant un cartell per a l’escola (gràcies Natàlia) i escrivint dos articles per al nostre blog (gràcies Adrià i Julio).
Us els deixem per reivindicar aquest dia tan important!

MUSICOTERÀPIA – EMOCIONS I VIOLÈNCIA DE GÈNERE
· Realment ajuda la música a les dones maltractades?
Les dones maltractades pateixen d’abús físic, emocional i sexual. L’abusador estableix control i por per mitjà de la intimidació, amenaces i abús psicològic, incloent-hi insults i humiliacions. Aquest abús és un factor constant que provoca una baixa autoestima i els efectes de la música poden influir positivament per tornar a recuperar-la.
· Projectes de musicoteràpia, en què consisteixen?
En aquests projectes dirigits per a les dones maltractades, treballen amb sessions grupals i estan perfectament planificades, basant-se en el coneixement previ sobre el grup que es treballa. L’objectiu és proporcionar una millora personal i d’autoestima per tornar a afrontar la vida amb confiança i força. Totes les sessions són actives i participatives, perquè siguin les dones les protagonistes del seu procés terapèutic. Adrià
MASCLISME A LA SOCIETAT
Vivim a una societat masclista des de temps enrere. La dona, no fa tant, només podia accedir al rol de cuidar la casa i tenir fills. Simplement, abans quan hi havia maltractaments, estava mal vist denunciar al marit, pel què diran. També és veritat que ara hi ha una mica més d’informació i ajuda la dona. Crec que el masclisme és una malaltia a erradicar, continuem veient a la dona com un objecte sexual.
Els nens i nenes, futurs adults, creixen i es desenvolupen en un clima de violència i poden perpetuar, d’aquesta manera, la violència. La violència té el seu origen en els petits actes, en les famílies i a les escoles. Aquests petits actes que deixem passar, que observem passivament, després violents, ens sorprenen i escandalitzen.
La necessitat d’una educació contra la violència és l’origen i la clau per a un món millor. Julio
Compartim també dues pàgines web de la Generalitat de Catalunya, per si voleu navegar-hi i trobar més informació!
http://dones.gencat.cat/ca/ambits/violencia_masclista/dia-eliminacio-violencia-contra-dones/
Videoconferència inaugural curs 2020-21
0La inauguració del curs 2020-21 a Ràdio La Llagosta:





