La cèlebre autora de la novel·la Pedra de tartera ha guanyat el 53è edició del Premi d’honor de les lletres catalanes i us volem recordar que fa uns anys vàrem tenir el privilegi de comptar amb la seva presència al CFA La LLagosta.

L'escriptora Maria Barbal

L’escriptora Maria Barbal

Com a homenatge a l’autora, us tornem a compartir l’article que, en el seu moment, vàrem dedicar-li:

“Maria Barbal ha oferit una interessant xerrada centrada precisament en aquest  llibre, objecte d’estudi a diferens classes de català durant aquest curs.  L’escriptora ha començat  recordant els seus orígens, a continuació ha parlat de les seves primeres passes al món de la literatura, després ha donat alguns consells generals a l’hora d’escriure una novel·la i, finalment, ha contestat totes les preguntes que alumnes i professors han volgut plantejar-li.

Maria Barbal és filla de Tremp, capital del Pallars Jussà. Com la protagonista del llibre, la Conxa, va deixar el seu poble sent molt jove. Anys després, quan vivia a Barcelona, va decidir donar forma literària als records d’històries familiars i de persones conegudes que des de petita havia anat escoltant. Pedra de tartera és una narració emocionant i, alhora, sòbria que, juntament amb La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, ofereix la visió personal i intimista d’una dona i d’un  període molt significatiu de la nostra història recent.

La conferència forma part del cicle de xerrades que el CFA La Llagosta organitza durant tot aquest curs escolar  i que pretenen oferir un ampli ventall de temes: tant literatura com actualitat política, econòmica  i social”.