Enguany hem celebrat Sant Jordi amb una videoconferència a càrrec de l’escriptora Gemma Lienas

“Cuinar una novel·la” és el títol de la xerrada que l’escriptora Gemma Lienas ha ofert a la nostra escola en el marc de la festa de Sant Jordi. Lienas (Barcelona, 1951) és autora d’una extensa obra narrativa amb una marcada visió de gènere. Un dels seus personatges més coneguts és la Carlota, i de fet diversos grups de català del CFA La Llagosta han llegit un dels llibres que protagonitza, El diari blau de la Carlota, i també la novel·la Dos cavalls.

“Una novel·la és alguna cosa que passa a algú en un indret i un moment determinats”, ha afirmat l’autora. Per això els “ingredients” que ha de treballar a fons abans de posar-se a escriure són quatre: esdeveniments, personatges, espai i temps. En aquest sentit, ha explicat que per posar-se a la pell dels personatges l’ajuda molt dibuixar croquis i esquemes, per exemple de les relacions entre els personatges o dels espais on viuen. També reconeix que abans de començar a redactar una novel·la li és imprescindible “veure’n el final”.

Arran de les preguntes de l’alumnat en el col·loqui, Lienas ha comentat que “cuinar una novel·la” li representa una dedicació molt gran de temps, que divideix entre “un terç de preparació, un terç d’escriptura i un terç de correcció”. També ha respost preguntes sobre les diferents formes de violència, un tema que ha tractat en diversos libres.

Alguns grups de l’escola hi han dit la seva:

Vols saber qui ha guanyat el Concurs de Microrelats 2022 i llegir tots els textos que s’hi han presentat?

Guanyadors del Consurs de Microrelats del Sant Jordi 2022.