Zerynthia rumina

Nom català: Arlequí.
Nom científic: Zerynthia rumina.
Família: Papiliònids.

L’arlequí és una papallona molt fàcil d’identificar per la seva combinació de taques negres i vermelles sobre fons groguenc. Fa uns 44-46 mm amb les ales obertes i es pot veure entre finals de febrer i abril a la terra baixa i entre maig i juny en zones de muntanya.

El mascle és una mica més petit que la femella.
Univoltina (1 sola generació).

Viu en terrenys oberts i pedregosos amb matolls, sempre prop de les plantes de les que s’alimenten les larves, les aristolòquies. Els mascles són territorials.

Hiberna com a crisàlide.

Erugues sobre aristolòquia (Aristolochia pistolochia)

Més informació: CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme)

 

Quant a Ferran

Mestre jubilat, aprenent de naturalista i col·laborador de Biodiversidad Virtual i del CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme) a l’itinerari d’Alòs de Balaguer.
Aquest article ha estat publicat en Papiliònids, Zerynthia rumina. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *