TUBS MUSICALS

QUÈ ÉS AIXÒ?…. UN TUUUUUB!

Noooo! és un instrument! encenem la imaginació i construïm instruments a partir de tubs de diferents mides, textures, i materials. Partint del concert que vam anar a l’auditori “Tubs i tubes” hem creat la nostra pròpia orquestra amb tubòfons de vent, de percussió….

El procés va ser interessant ja que van estar unes quantes sessions provant, manipulant i experimentant com sonaven els diferents tubs; a posteriori van anar creant el propi. Hi ha qui de manera espontània va tenir la necessitat de crear un instrument conjuntament amb altres infants.

un cop creat, es van pensar un nom, els vam classificar si eren instruments que es bufaven, que es picaven, que es rascaven, si eren metàl·lics o no….ens vam organitzar amb la finalitat de fer un concert a altres nens/es de l’escola; i així va ser. Prèviament vam fer la partitura amb musicogrames per saber què havien de tocar i quan, i amb una directora que ens indicava l’inici, final, els canvis…. Vam necessitar assajos.

Vam tenir un públic molt entregat i respectuós. vam sortir a l’escenari amb nervis i emocions, tots/es concentrats, atents, amb silenci preparats.Vam tocar, vam saludar, ens van aplaudir, vam presentar el nostre instrument dient el nom i com sonava i ens vam acomiadar.

 

Instruments: SOROLLOT, RODANET, TROMPITA, SONA-SONA, SAMPITA, SO, RUIDOSO, QUIGÜI,PALITO, CLINC-CLINC, TAMBÚ, RALLA-RALLA, FUSTA-FERRO, ESCUTXADOR, PALITO-PALITO, PICA-PICA, ABRAZADITOS, BOMBOTO, TUUT, TAM-TAM, BUFA-BUFA

PROJECTE: ELS CASTELLERS

Per aprendre, conèixer, descobrir i entendre el món casteller des de l’escola ho hem treballat amb diferents propostes;

Propostes corporals, experimentant-ho amb el propi cos, amb contacte, força, equilibri…

Propostes amb diferents materials: amb caixes, amb rodes, amb peces de construcció, amb una escala, amb peces d’un joc casteller…

Propostes musicals: conèixer i entendre la importància de la música per a la construcció del castell, els instruments que sonen, i com sonen en cada una de les parts del castell…

Les diferents activitats d’aula que hem anat fent han ajudat a aprendre nou vocabulari, viure valors i emocions propis dels castellers i fer una gran diada on vam passar per l’experiència de fer una pinya,fer pilars, torres, poms de dalt, fer de dosos, acotxadors, enxanetes…. tenir calor, notar trepitjades, nervis, expectatives, ….

 

 

DE LA TEORIA A LA PRÀCTICA… (REUNIÓ DE FAMÍLIES).

 

A l’Octubre, varem fer la reunió de famílies de P5. Entre altres coses varem parlar de: Pertinença a un grup, escolta activa, esforç, esperar vs immediatesa, treball en grup i el més important, el procés que tot fet educatiu ha de seguir…PENSAMENT – ACCIÓ – COMUNICACIÓ.

Després de la teoria, varem  passar a la pràctica. Vam proposar a les famílies un repte, decorar entre tots un paraigües, intentant seguir algunes de les paraules i conceptes que havien sortit a la reunió. El resultat, el podeu veure en les fotografies.

La reflexió posterior, va ser adonar-se de la dificultat de portar a terme molts dels conceptes abans esmentats.