WEB INTERESSANT? http://lallenguacatalana.wordpress.com/
LECTURES OBLIGATÒRIES curs 2013-14
1. Àngel Guimerà, Mar i Cel
2. Josep Carner, Antologia poètica
3. Bartomeu Rosselló-Pòrcel , Antologia poètica
4. Salvador Espriu, Antígona
5. Pere Calders, Cròniques de la veritat oculta.
6. Mercè Rodoreda, Jardí vora el mar.
La següent selecció de webquest serà la base del treball de la matèria pel curs 2013-14
ÀNGEL GUIMERÀ
Video sobre la vida i obra de Guimerà: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=18164&p_ex=%C0ngel%20Guimer%E0&p_amb=4842
vídeo sobre la Catalunya de la Renaixença http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=19443&p_ex=%C0ngel%20Guimer%E0
Pàgina interessant sobre Mar i cel http://literaturacatalanamarta.blogspot.com.es/2012/09/mar-i-cel-dangel-guimera-mar-i-cel-una.html
http://webquest.xtec.cat/ee2008/renaixenca/index.HTM
https://sites.google.com/site/webquestangelguimera/home
VIDEO SOBRE EL MODERNISME
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=19156&p_num=3
JOSEP CARNER
vídeo sobre Carner http://youtu.be/PMLr4dot6tc
vídeo sobre el Noucentisme http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=19450&p_ex=mancomunitat
WEB QUEST :https://sites.google.com/site/webquestjosepcarner/home
EUGENI D’ORS: http://www.tv3.cat/videos/3443830/Eugeni-dOrs-viatge-de-tornada
MERCÈ RODOREDA
http://blocs.xtec.cat/rroca8/biografia-2/
http://www.xtec.cat/crp-blanes/WQRodoreda/index.htm
http://books.google.cat/books?id=l55lZCBJRD4C&lpg=PA33&ots=oOQSkgsqB4&dq=%22S%C3%B3c%20una%20dona%20honrada%3F%22&hl=ca&pg=PA11#v=onepage&q=%22S%C3%B3c%20una%20dona%20honrada?%22&f=true
http://books.google.cat/books?id=yTJxsK_RKekC&lpg=PA42&dq=Reflexions%20de%20la%20vellesa%20%20Merc%C3%A8%20Rodoreda&hl=ca&pg=PA445#v=onepage&q=Reflexions%20de%20la%20vellesa%20%20Merc%C3%A8%20Rodoreda&f=true
VIDEO MERCÈ RODOREDA: http://www.tv3.cat/videos/172199/Merce-Rodoreda
PERE CALDERS
Resums d’alguns contes de Cròniques de la veritat oculta http://crniquesdelaveritatoculta.blogspot.com.es/
video1 sobre Calders http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=645&p_ex=Pere%20Calders&p_amb=4842
Entrevista a Pere Calders http://www.tv3.cat/videos/2419659/
Videolit sobre Calders http://www.salescalderstisner.cat/espais/videolits/viewcategory/15/videlits
una altra web interessant http://literaturacatalanamarta.blogspot.com.es/2012/02/pere-calders_27.html
una altra web per l’anàlisi de les Cròniques http://escudellaliteratura.blogspot.com.es/search/label/n.%20Pere%20Calders
https://sites.google.com/site/webquestperecalders/
VIDEO PERE CALDERS: http://www.tv3.cat/videos/3450151/Pere-Calders-lhome-dibuixant
SALVADOR ESPRIU
vídeo sobre Salvador Espriu http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=652&p_ex=salvador%20espriu&p_amb=4842&p_tip=VIDEO
PowerPoint i altres sobre Antígona http://literaturacatalanamarta.blogspot.com.es/2012/02/diversos-punts-dantigona-despriu.html
TEORIA SALVADOR ESPRIU: http://escudellaliteratura.blogspot.com.es/search/label/e.%20Espriu
Fragment de l’Antígona de Sòfocles http://www.youtube.com/watch?v=yJljZLegPV0
WEBQUEST https://sites.google.com/site/webquestsalvadorespriu/
BARTOMEU ROSSELLÓ-PÒRCEL
AUQUES
Auca de Bartomeu Rosselló-Pòrcel (1913-1938)
http://www.auques.cat/textos.php?auca=rosporcel
VIDEOS
L’empremta de Bartomeu Rosselló-Pòrcel. Telenotícies TV3 (07/04/2012).
http://www.tv3.cat/videos/4036531/Lempremta-de-Bartomeu-Rossello-Porcel
CONSIDERACIONS DIVERSES
1. Atès que el treball de la matèria es fonamenta principalment en les webquest abans citades serà imprescindible l’ús de l’ordinador amb connexió a la xarxa i d’altres dispositius d’emmagatzematge de dades (pendrives,…)
2. Criteris d’Avaluació•
10%: valorarem la presentació puntual i correcta dels deures, portar el material puntualment, l’interès i participació que mostrin vers l’assignatura, el comportament correcte a les classes, reconeixement dels valors positius que cadascun dels autors pugui transmetre i destriament entre altres aspectes menys positius, capacitat crítica. Baixarà la nota d’actitud, també, quan l’equip docent consideri que l’alumne no ha complert alguna de les normes del centre.•
Entre 20% i 30%: Presa d’apunts amb correcció, confecció de treballs i comentaris individuals o en grup amb correcció de conceptes i ortografia i expressió correctes, lectura comprensiva i expressiva, recerca d’informació i síntesi, creació de textos lit. a partir d’uns models… Valorarem la presentació correcta dels treballs diaris; la resposta encertada a les preguntes formulades diàriament; prendre apunts correctament (5%). L’elaboració i presentació puntual i correcta, oral i per escrit dels treballs encarregats amb antelació (10-15%). Comentaris de text ben elaborats (5-10%)
.•entre 70% i 60%: Domini de la matèria, capacitat per relacionar obres i autors amb els diferents moviments i corrents literaris, coneixement dels diferents gèneres literaris, lectura aprofundida, comprensió i anàlisi de les obres que haurem treballat prèviament a classe… Valorats sobretot a través dels exàmens, on hi haurà preguntes sobre l’autor tractat, la seva obra en general, el moviment al qual pertany, i sobre l’obra i el gènere concret que hagin hagut de llegir, preguntes que tant podran ser de comprensió, com per beure si s’han llegit l’obra de manera completa.
3. CRITERIS D’AVALUACIÓ
1. Valorar les aportacions de la literatura catalana a la comprensió, representació iinterpretació del món i de la peripècia humana i la lectura d’obres literàries com amitjà de maduració personal.
2. Apreciar i valorar críticament textos dels diferents gèneres literaris, contextualitzant-los i fent comentaris raonats que mostrin les anàlisis fetes sobre els seus continguts i els recursos lingüístics emprats, i els lligams que es poden establir amb altres produccions literàries, artístiques o fets socials.
3. Identificar les característiques essencials i els recursos estilístics dels gèneresliteraris: poesia, narrativa, teatre i assaig, relacionant-les amb les idees estètiques iles transformacions artístiques i històriques detectades en les obres o fragmentsllegits, analitzats i comentats a l’aula.
4. Llegir significativament les obres programades de literatura catalana, tot valorant-nela capacitat de comprensió i d’interpretació, així com l’enriquiment personal aportat.
5. Analitzar, comentar i interpretar textos literaris, reconeixent les representacionsde la realitat que presenten, tot aplicant-hi els coneixements adquirits sobre elstemes, els recursos literaris i els moviments i períodes literaris i precisant lesrelacions amb altres produccions literàries o artístiques.
6. Usar la comparació de produccions de diferents orígens per explicar lesinfluències, coincidències o diferències entre les diferents literatures, moviments,períodes o manifestacions.
7. Participar de manera activa, reflexiva i crítica en converses per a la construccióde coneixements i la comprensió dels textos literaris que es comenten a l’aula.
8. Planificar i estructurar amb rigor i adequació treballs acadèmics sobre temesliteraris (obres o fragments) que prenguin com a base la lectura d’obres, ambautonomia i esperit crític i ús de les tecnologies de la informació i comunicació.
9. Realitzar exposicions orals o audiovisuals coherents, correctes i adequades,amb l’ús dels recursos adients, que expressin anàlisis i valoracions de les obresliteràries, les pròpies opinions, tot acceptant les opinions de les altres persones.
10. Elaborar textos de diferents menes i amb diferents suports, a partir dels modelsliteraris llegits i analitzats, com a instruments per a l’increment del cabal de la pròpiaexperiència personal.
4. Exàmens
•Dos o tres per avaluació. Cada vegada que acabem un autor farem un control. Podran tenir una part de comentari de text.
•Si se suspèn l’avaluació, es pot recuperar a través d’un examen nou que es farà a inici de l’avaluació següent.
A fi de curs els alumnes han d’haver aprovat cadascuna de les avaluacions.
•En els exàmens es descomptarà 0,1 per falta d’ortografia i 0,25 per falta de morfologia, sintaxi o lèxic.
•La mitjana dels exàmens representarà entre un 60% i un 70% de la nota d’avaluació.
ALTRES RECURSOS D’INTERÈS
http://www.xtec.cat/~malons22/personal/
FONTS DE CONSULTA SOBRE LITERATURA CATALANA
Revista cultural “El Procés”, número 3.
www.edu365.cat/batxillerat/lectures/index.htm
www.atlesliterari.cat/atlesWeb/faces/index.jsp
www.lacalaixera.cat/calaix.php
www.uoc.edu/app/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Poetes
Mètrica i versificació: www.xtec.es/~aribas4/literatura/metrica.htm
Diccionari de literatura catalana: www.scribd.com/doc/36807903
Model de comentari de text: www.scribd.com/doc/36807392/Model-de-comentari-La-placa-del-diamant