La nostra escola arrossega una història de 43 anys. Durant tot aquest temps hem realitzat una tasca educativa molt important dins del barri. Fa tres cursos ens vam plantejar canviar la línia pedagògica. Vam arribar a la conclusió que la pedagogía tradicional que veníem realitzant diversos anys enrera ja no funcionava. Cada cop més sentíem la necessitat d’apropar-nos més als infants, d’acollir-los, de cuidar-los, de fer-los realment els protagonistes del seu aprenentatge.
El curs 2014-2015 ja vam implementar el canvi a educació infantil i cicle inicial mitjançant el treball de racons d’aprenentatge. Les àrees instrumentals es van començar a treballar amb material manipulatiu. Es va fer prescriptiu treballar un projecte interdisciplinar a cada curs d’infantil i primària. Aquest projecte és escollit pels alumnes i ells decideixen que volen aprendre del tema escollit.
El curs 2015-2016 Vam implementar els ambients d’aprenentatge fins a cicle mitjà. Els tallers per treballar les àrees instrumentals continuen i vam evolucionar els projectes establint que una de les hores setmanals d’anglès i castellà es dediquessin per treballar una part del projecte en aquestes llengües. A banda vam crear el taller millet, un espai que pretèn reforçar el treball dels ambients. En aquest espai treballem, la dramatització, l’expressió corporal i la dansa, l’hort, la psico a infantil i l’expressió oral en anglès, let’s talk!
El curs 2016-2017 el projecte educatiu es va establir fins al 5è curs de primària, es van afegir els ambients del cos “Som olímpics” i el musical “som músics” i a infantil es van crear els espais de lliure circulació tres dies a la setmana, al marge dels ambients. Els projectes es van començar a treballar en tres llengües, les hores de castellà i anglès es destinaven integrament per fer-los.
El curs 2017-2018 el projecte va quedar implementat a tota l’escola i van nèixer els espais comunicatius i matemàtics. En aquest moment es treballa l’àmbit lingüístic i matemàtic. Cada infant te el seu itinerari personalitzat i a la comunitat de grans es planifiquen ells meteixos la feina setmanal.
El curs 2018-2019 es van implementar els centres d’interès i les propostes d’investivgació, així com l’anglès va quedar totalment integrat dins del projecte pedagògic a través dels espais comunicatius, del taller millet i de l’espai sensorial a la comunitat de petits.
Aquest curs 2019-2020 hem rebut la magnífica notícia que serem institut escola el 2020-2021. Tenim el repte de construïr una secundària innovadora que entomi els reptes que hauran d’afrontar els nostres alumnes en aquest segle XXI.
La paraula clau ja no és ensenyament, ara és APRENENTAGE i l’infant serà l’encarregat de construir-lo, nosaltres, els mestres, l’ACOMPANYAREM perquè l’assoleixi.
A continuació podeu consultar el nostre projecte educatiu sencer.
Projecte-educatiu-Lluís-Millet-una-nova-mirada-pedagògica, ok