Daily Archives: 20 març 2011

Seguretat de l’equipament informàtic

Hem d’evitar que algun virus infecti el nostre ordinador o bé que la informació personal passi a mans d’altres persones.

Us deixem alguns consells a seguir:

Ordinador:

• Actualitzar el sistema operatiu.
  • Utilitzar un antivirus i un tallafocs i actualitzar-los regularment.
  • Instal•lar un programa per a detectar i eliminar programes espia i programes maliciosos.

Web:

• Navegar per webs de confiança.
  • Bloquejar les finestres emergents de publicitat.
  • Actualitzar sempre el navegador i utilitzar els més segurs.
  • No baixar d’Internet cap fitxer ni programa que no sigui segur.
  • Evitar donar dades personals i deixar contrasenyes.

Correu electrònic:

• No obrir correus de desconeguts i eliminar-los immediatament.
  • Utilitzar l’eina de correu brossa per filtrar els correus entrants.
  • Bloquejar els remitents no desitjats.
  • No obrir cap document adjunt si no estem segurs que no conté virus.
  • Canviar regularment les claus d’accés del correu.

Aplicacions per a l’alumnat amb discapacitat auditiva

Universal Subtitles

És un web que ens ofereix una eina lliure i codi obert, que ens permet col•locar subtítols als vídeos de Youtube. Utilitzeu el navegador Mozilla Firefox.

Només, hem d’agafar la URL del vídeo i enganxar-ho en Universal Subtitles, de seguida podrem començar a subtitular-lo d’una forma fàcil i ràpida. De la mateixa manera, podrem traduir-lo.

Un altre avantatge és que, en tractar-se d’una eina col•laborativa, tots els internautes podran traduir el vídeo als seus idiomes i a més a més podran millorar els subtítols i traduccions.

Com a desavantatge, el codi embed que obtenim no ens permet penjar-lo en una pàgina web però no al nostre bloc. En aquest cas, haurem de copiar l’adreça URL del lloc web.

Com a exemple, cliqueu q sobre la imatge per veure un vídeo on s’explica com funciona Universal Subtitles. Pots posar els subtítols en qualsevol idioma prèviament editat.

Mira què dic

Es tracta d’un material multimèdia per treballar amb el llenguatge de signes de sords de Catalunya. Incorpora com a novetat imatges de vídeo dels signes d’un vocabulari bàsic, seleccionat de diferents camps semàntics. Està dissenyat dins l’àmbit de l’educació especial com a suport a la parla en nens amb greus problemes de comunicació. S’utilitza el llenguatge de signes com a Sistema Augmentatiu de Comunicació.

Aquest material va dirigit, inicialment, als alumnes de Necessitats educatives especials, amb o sense problemes auditius. Els autors del projecte pensem que també pot ser útil, en etapes inicials, de l’aprenentatge de llenguatge de signes amb alumnes sords.

Pot ser molt útil per famílies i professionals que conviuen i treballen amb aquests nois i noies.

Clica a sobre les imatges per tal de conèixer l’aplicació: