Daily Archives: 2 març 2011

Listhings, tauler virtual per a les teves idees

Listhings és un tauler virtual de suro on pots penjar notes de diferents colors, per tal d’organitzar les tasques o bé exposar idees. També es pot utilitzar per recordar els deures a realitzar.

Aquesta aplicació es pot fer servir amb la PDI i pot ser molt motivadora fins i tot amb els alumnes més petits.

Es tracta d’un servei gratuït i molt fàcil d’utilitzar. No cal registre, però si ho fem, podrem revisar les notes en un altre ordinador i compartir-les amb d’altres.

Podem crear les notes que vulguem i personalitzar el color de fons i la mida. Així com, arrossegar i deixar anar les notes personals per organitzar-les com millor ens sembli.

Clica a sobre la foto, per tal d’accedir-hi:

Videotutorials

Hem recopilat 12 vídeos d’Emilio Martín, que pensem us poden ajudar en el descobriment del programari.

La relació és la següent:

• Disposició dels panells d’eines.
  • Personalització tauler d’eines.
  • Visualització pàgina simple o doble.
  • Principals eines.
  • Safata de la pissarra i esborrador.
  • Configurar color, guix i tipus de línia dels retoladors.
  • Les taules.
  • El teclat.
  • Configuració del teclat.
  • Ús pràctic del teclat.
  • La gravadora.
  • Recursos i lliçons online a descarregar.

Activitats 2

Pla B

Per no perdre el nervis en el cas que no puguem fer servir la PDI, resulta interessant tenir un grapat d’activitats que ens ajudin a resoldre la classe. Aquestes activitats han de ser de caràcter genèric i no han d’estar relacionades amb la programació, perquè pugin ser utilitzades en qualsevol moment del curs.

Pensa cinc activitats que podries realitzar amb el teu alumnat, en el cas que, per alguna circumstància, fallés la connexió de la pissarra digital. Realitza aquesta activitat pensant en tres àrees del currículum.

Envia les teves propostes al correu de la tutora, perquè tothom les pugui compartir.

Organitza les teves adreces de recursos educatius

Crea’t un compte del.icio.us, si no el tens ja, seguint les instruccions del tutorial, que trobaràs a l’article: Una deliciosa forma de guardar els teus favorits, publicat a la sessió Materials digitals o bé clica a sobre la icona:

Classifica algunes adreces i observa amb quantes i quines persones comparteixes els mateixos interessos.

Adaptació d’activitats Notebook

Moltes de les activitats que ja estan creades les poden utilitzar en les nostres classes. Només, realitzant petites modificacions i amb molt poca feina, les podrem adaptar a les nostres necessitats.

Descarrega’t l’activitat Notebook Morning Calendar i adapta-la a la realitat de les escoles catalanes, per utilitzar-la amb nens i nenes d’Educació Infantil.

Redueix l’activitat a les pàgines que pots observar a la següent presentació, canvia les imatges que creguis convenient, canvia el nom dels alumnes pels de la teva classe i tradueix al català les paraules necessàries.