Aplicacions per a l’alumnat amb discapacitat visual

CRE ONCE

Al web del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE trobem informació sobre l’Atenció Educativa que reben les persones amb discapacitat visual en l’Estat espanyol. També, hi ha informació sobre els projectes, activitats i recursos que, des dels diferents Centres de Recursos Educatius de l’Entitat, es posen a la disposició de la comunitat educativa.

Paulatinament s’aniran incrementant els continguts entre els quals es poden destacar: materials didàctics per treballar amb alumnes cecs, llibres especialitzats en l’atenció d’alumnes amb discapacitat visual, jocs informàtics i programes d’ordinador accessibles,…

Sonowebs

És una interessant aplicació que intenta posar àudio als articles dels blocs. Converteix el text en àudio i ofereix l’opció de col•locar un reproductor d’àudio en cada article mitjançant d’un codi embed.

L’objectiu primordial d’aquest projecte és facilitar l’accés a la gran quantitat d’informació present a Internet a les persones amb problemes visuals.

La lectura del text encara sona un pèl robotitzada, però el principal problema és que no reconeix el català. Esperem que aviat, incorporin aquest idioma.

Us deixem, com a exemple, l’àudio d’aquesta entrada que prèviament hem traduït al castellà: