Descobreixen una nova espècie de primat: el lesula.

Lesula o Cercopithecua lomamiensis, és una nova espècie de primat descoberta al Congo pels investigadors nord-americans John i Terese Hart, que van veure els primers exemplars el juny del 2007 als boscos de la conca Lomami, al centre de la República Democràtica del Congo. Aquest descobriment ha estat publicat per la revista Plos One.

Els exemplars d’aquesta nova espècie, que s’alimenta de vegetals, són tímids i de dimensions mitjanes. Presenten una melena llarga, cara pàl·lida i pelada, boca de color crema variable, una clapa dorsal més brillant a la base de la cua, pèl negre al dors i bandes de color ambre. Té una semblança amb el mico cara d’òliba, però la seva coloració és diferent de la de qualsevol altra espècie coneguda i estudis posteriors han demostrat que es tracta d’una espècie de primat desconeguda fins ara.

El lesula es veu amenaçat per la caça i es tem que si no es protegeix adequadament pugui desaparéixer en poc temps. Feia 28 anys que no es descobria cap nova espècie de primat a l’Àfrica.

Notícia extreta d’El Periòdico del 14 setembre de 2012
Aquest article ha estat publicat en animals, biodiversitat, biologia, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Descobreixen una nova espècie de primat: el lesula.

1. Jesús Oca Fernàndez diu:

Es molt interessant aquest article per poder-hi estudi.ar si han evolucionat d’una altra espècie ho si pot evolucionar a un altre tipus d’espècie