01.- Decisiologia de la cooperació.-

1.- Decisiologia de la cooperació és l’estudi dels processos de les decisions personals i dels acords col.lectius en pràctica de la cooperació creativa entre les persones.-

També per a començar un curs abans la Decisiologia del curs ens marca que hem de seguir uns passos:

I.- Per a matricular-se

II.- Conèixer el què, el com, el quan i el per a què faig el curs i les tasques del mateix

Tot el que segueix és un ventall de posisibilitats.

Em pots trucar al 977 22 32 68  NITS

o bé m’escrius al info@cooperis.cat

 

Podem parlar per telèfon o quedar un dia i una hora en un lloc una estoneta.

EL QUE COMPTE SÓN ELS CANVIS I ELS RESULTATS

 

Pluja de Decisiologia:

1.1.- La primera decisió és informar-se del curs:

El curs 54. El de distància és de 100 hores i tracta sobre l’elaboració d’una programació didàctica sobre cooperació educativa i/o bé desenvolupar una programació sobre una experiència didàctica sobre cooperació a l’aula. Més concretament s’oferirà la possibilitat d’aplicar el 3B en tutoria i a les aules.

Curs a distància de 100 hores de “La programació didàctica Cooperis entesa com el resultat de l’estudi,  la recerca-acció i la pràctica reflexiva de la cooperació educativa dins de les metodologies de Formació Estratègica per Rols i per Recursos en l’Aprenentatge en tres Nivells  del 3B, A.D.N. dels jocs cooperatius creatius. (Amb modalitat completa a distància )- Tarragona   Les dates de realització són entre el 01 d’octubre de 2012 i el 01 de juny del 2013. Organitza CERADAI.

Ha estat aprovat com a formació permanent del professorat per resolució de 15 de maig de 2012 pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

1.2.- La segona decisió parteix de la informació per a la matriculació en el curs i l’organització personal per dur-lo a terme.-

2.- Què és Decisiologia i Decisiologia de la cooperació.-

2.1.- La meva motivació i les meves aspiracions del curs

2.2.- La Cooperació és fàcil o és difícil. Hi ha que pensen que és impossible.

3.- Mentalitzem-se de cara a iniciar el curs o ja bé el curs ja l’he començat?

Primeres preguntes que he de respondre i que cal que el tutor del curs necessita conèixer:

1.- Què vull aconseguir? Per a què?

2.- Com ho faré?

3.- Quan ho faré?

4.- On el faré?

5.- Com em comunicaré amb la tutoria del curs?

6.- Quins materials rebré?

7.- Quines mesures prendre de forma immediata si considero que el vull fer el més pràctic possible?

També cal tenir en compte que els materials aquí emprats estaran:

A.- Per una part trets d’internet en webs de l’administració pública i dels serveis d’informació i difusió pública, de privades de persones i de professionals, com de centres educatius i altres sistemes de comunicació digital.

B.- Altres els podrem cercar per la xarxa que també estan en exposició pública

C.- Altres els podem recercar. Tu mateix/a en el cercadors com el GOOGLE.

L’originalitat del curs estarà en partir de la informació i dels materials d’internet publicitats com treure’ls, ordenar-los i interpretar-los segons els interessos i les necessitats de cadascú.

L’aportació de qualsevol quota o donatiu és per a finançar el projecte cooperatiu: 3B

Que consisteix en posar en marxa el primer club 3B, el 3B Club Catalunya http://blocs.xtec.cat/3bclub/ i fer-lo extensiu, en la creació de nous clubs, generant federacions i confederacions de 3B.

Cal indicar a efectes de les produccions pròpies que:

A més el 3B com a recurs cooperatiu potencial d’aprenentatges és autor el mateix tutor i aquest té el copyright

© by Josep Maria Ferran i Torrent    Tarragona 2012

L’associació Ceradai i el seu servei  Ceradai.3B. Qualitat vetlla pel respecte dels drets d’autoria de les persones que produeixen i inventen al voltant de la cooperació. Assesora sobre publicacions digitals amb dipòsit legal i en el seu cas ISBN i en fa difusió pública sempre tenint en compte la voluntat dels seus autors/res.

ALGUNES DADES:

1.- Què vull aconseguir? Per a què?  En el fons implantar tasques cooperatives i la cooperació educativa a l’aula.

2.- Com ho faré?  Aprendre tècniques, estratègies i recursos i els posaré en marxa en les meves classes.

3.- Quan ho faré? Dedicaré un temps per a escriure i en cada moment de la docència miraré de pensar i com aplicar-ho no sols a les aules sinó també en la relació amb els meus companys/es i amb les famílies de l’alumnat.

4.- On el faré? Millor a casa o quan tingui un moment davant l’ordinador i en les tasques que planifiqui poden ser en altres espais.

5.- Com em comunicaré amb la tutoria del curs?  info@cooperis.cat    nits  22-24 hores  977 22 32 68   També puc concertar entrevistes presencials si fos el cas i també puc participar en altres activitats com jornades que organitza Ceradai.

http://blocs.xtec.cat/003b      www.cooperis.cat

6.- Quins materials rebré?   Les lectures en el bloc http://blocs.xtec.cat/3bcurs a la dreta en l’apartat pàgines i en blogrol (vegeu a sota), segons vagi avançant per correu en arxius adjunts materials de lectura i el meu informe el rebre supervisat mentre el faig i al final del curs també el definitiu. També a facebook ceradai té un grup  3B curs i des del grup podem també comunicar-nos.

Lectures del bloc:

 

Fins aviat, a la teva disposició

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *