15.- Curs a distància per a fomentar la cooperació a l’aula a l’escola i a l’institut.-

Abreviat 3B  o “Tresbadn”

Primer curs de 3B+ADN oferit a mestres i professorat de secundària obert a escoles i a instituts.-

L’important és que l’alumnat millori la seva autonomia a aprendre a aprendre per si sol, amb ajuda i/o en cooperació.

És un curs a distància de 1oo hores, de l’assocació Ceradai amb reconeixement pel Departament d’Ensenyament a efectes de mèrits

1.- Qui el pot fer?

Tot el professorat en actiu en el centre (definitiu, provisional, interí, substitut) dins del procés de preinscripció entre el dia 07 i el dia 30 de novembre, abans de les 23 hores de la nit.

2.- Com matricular-se?

Enviar un e-mail a info@cooperis.cat amb el teu nom i cognoms i núm. del teu  DNI a efectes d’emissió de certificats. I rebràs la resposta que cal omplenar una fitxa de matrícula molt senzilla. I tornar-la a enviar.

3.- Quin és el cost?

És una aportació simbòlica de 25 euros que serviran per finançar el projecte 3B.Cooperis que consisteix en:

Posar en marxa el primer club de 3B a l’Ateneu de Tarragona i les investigacions psicosocials al voltant de la cooperació i de les dinàmiques de rols , les actituds de la diversitat de l’alumnat, amb les seves avantatges i el seus punt febles.

El professorat agent i gestor del present projecte exercim el voluntariat social i l’aprenentatge servei. No tenim cap gratificació econòmic.

4.- Què hauré de fer?

Conèixer la pràctica 3B+ADN. I col.laborar en la seva aplicació dins de les aules en treball cooperatiu. Implica més a que l’alumnat treballi més amb autonomia, en aprendre a aprendre, en el tractament de la informació,… de forma més sistemàtica que facilita millor la nostra pròpia feina docent.

Al final puc elegir entre elaborar un article sobre la meva experiència, una programació didàctica o un full de ruta a l’aula i/o al centre.

S’aplicarà prioritàriament a les hores de tutoria i a altres matèries que el professorat elegeixi i estigui més motivat i trobi que hi han més necessitats educatives.

L’article, programació o full de ruta es pot publicar digitalment amb dipòsit legal, orientem en el registre de la propietat intel·lectual, fins i tot segons quins casos amb ISBN. També pots ser ponent en les nostres jornades i/o formador de formadors en els nostres cursos a la fi de poder compartir la teva experiència assolida.

En cada cas recordem que les publicacions i les tasques de formador de formador també són mèrits professionals per a concursos i altres esdeveniments professionals.

5.- Es pretén en aquesta pràctica de dinàmica de rols canviar o millorar les metodologies del professorat?

Altres cursos si, però el 3B+ADN respecta tota metodologia del professorat només cal iniciar la pràctica del 3B+ADN.

És a partir de conèixer la pràctica del 3B+ADN i de practicar-la . És el mateix professorat que pren les decisions professionals que creu convenient dins del marc legal, de la normativa del currículum, del nostre PEC i del NOF i en el que disposa l’equip directiu.

6.- Molts pensem. Amb la crisi econòmica i de la forma que ens tracten no estic animat/ada a fer cap curs.

Pensem i és important que la classe treballadora no fer-se mal entre nosaltres mateixos. El nostre alumnat seran futurs treballadors que mantindran les nostres pensions i per tant cal que siguin autònoms, emancipats de les seves famílies i autodeterminats davant el seu futur.

Altra cosa són altres formes de pressió justes i pacífiques i altres formes de participació democràtica. Però això és contingut que no entre en el present curs.

Però si se implica més a l’alumnat i el fa més responsable davant el gran grup, l’equip seu a què pertany i davant nosaltres com a responsables de l’ensenyament. L’alumnat és el responsable dels seus aprenentatges. I en això hi guanyem tots.

Anima’t  .        Escriu a:               info@cooperis.cat

Agafa el tren del 3B+ADN o abreviat 3B, hi guanyem tots