17.- 3B.Curs.Distància. Exemple 02 . Tasques.01.-

Benvingut/da,

Estàs convidat/ada com és el teu desig a iniciar el primer curs pràctic,pràctic i pràctic de l’estil F.E.R.R.A.N. 03B. I tu diràs el teu nom!!!! Són les sigles de Formació Estratègica en Rols i en Recursos per a l’Aprenentatge per Nivells, Zero tres B. En conclusió vol dir formació elaborant estratègies en rols i en recursos per tres nivells d’aprenentatges amb l’aproximació a zero euros de cost (màxim llapis i paper o reciclatge d’altres materials, jocs o productes amb el suport d’internet), amb (TRES) que vol dir tècniques de tres capacitats dues metodològiques: recordar i ensenyar uns als altres i l’altra sumativa i puntual, arribar als tres sabers (saber ser i estar, saber i saber fer).

Així també tinc posat el meu nom per enrecordar-me amb més facilitat en la utilització d’acròstics.

La “B” significa l’èxit, el qual és triple: bo, bonic i barato (ètica, estètica i econòmic-ecològi). És la puntuació quan es té èxit que pot ser tan material (visibles amb punts, fitxes de parxís  o altres com monedes o de l’altra manera pot ser mental ( ràdio mental o foto mental). Tot basat en les psicologies cognitivo conductista i en el PASS (teoria dels processos cognitius i afectius en l’aprenentatge). No et preocupis poc a poc anirem explicant els principis científics i els ajuts que precisis per aplicar-lo a l’aula amb tota la teva autonomia personal.

Tot això ja ho anirem treballant en el curs en quan ens trobem de forma quotidina o en aquesta pàgina.

Tot això és el resultat de la meva tesi-llicència presentada a la URV fa unes setmanes, presidida pel catedràtic d’història contemporània en Josep Sànchez Cervelló i Arcadi Oliveres, catedràtic d’economia i president de Justícia i Pau de Barcelona. Aquesta tesi+llicència d’intervenció educativa en ensenyament i en educació es fonamenta en quatre tesis: L. Kohlberg sobre contractes i plantejament de dilemes, C. Timoneda, Universitat de Girona, sobre el PASS, Pere Pujolàs sobre el treball cooperatiu de la Universitat de Vic i Kieran Egan, canadenc de la IERG. Tot al voltant de la psicologia humanista de l’Anàlisi Transaccional.

Això implica que tu com a formador que ets professor/a en el curs no serà alumne/a sinó aspirant a la millora de l’aula i del centre i el meu paper serà de COAS (Cooperant amb l’Aspirant) i secretari coordinador d’actes. Al final resultarà una memòria i un full de ruta.

Anem per a les quatre tasques primeres:

1.- Estratègia per a constituir dins del teu centre una unitat operativa. Al menys proposa-ho. En el teu cas seria per exemple fer-ho junts tots els tutors/es de primer amb una professora d’anglès. Es tracta d’implicar al màxim. Al menys convidar i que no puguin dir que no se’ls ha invitat.

2.- Col.laboració per part teva en la primera R.E.C.. Del proper dia 28 de novembre a les 18 hores. Duració una hora

És el fruit de les jornades i curs presencial d’enguany.

http://blocs.xtec.cat/003b/11-ponents-entitats-i-recursos-de-les-jornades/

I estarà penjada en el nostre bloc de l’institut i cada dos dies s’anirà enriquint. Sobre la col.laboració ja en parlarem:

http://blocs.xtec.cat/patmf/2012/11/17/19-invitacio-sincera-a-la-primera-r-e-c/

Avaluació inicial i de l’estat actual.-

3.- Còpia i pega en un doc el següent exercici 3. I contesta’l. Tot seguit me l’envies a info@cooperis.cat

A.- Fes una explicació de la situació actual de la teva aula respecte a la cooperació educativa en relació amb el treball d’equip.

( Unes deu línies)

B.- Respon de forma oberta a les tres qüestions que tot seguit se’t formulen. Respecte en les activitats que portes a terme en relació al treball cooperatiu a l’aula, sols en el cas afirmatiu. En cas negatiu. No cal respondre-les.

a.- Es tenen definides les tasques dels rols (DiTS) Direcció i Tresoreria, Secretaria d’Actes. La Direcció generalment és el qui per torn té la iniciativa, és el portaveu, qui fa les accions. La tresoreria és qui administra els recursos, vetlla per la part material del grup La tresoreria és la memòria material del grup. La Secretaria d’actes és qui escriu els acords, és la memòria verbal del grup.

b.- Es preveu de forma sistemàtica canviar de rols? I en el cas de fer-ho en do línies explica com ho fas per canviar de rol, quins criteris utilitzes?

c.- En el cas de fer treball cooperatiu tens en compte a l’hora de l’avaluació el treball personal i el treball en equip? Els productes personals i els productes col.lectius? Com a fruit del procés d’aprenentatges cooperatius.

En altres paraules valores l’aprendre  i l’avaluar respectant l’aprenentatge sol, amb ajuda i amb cooperació?

4.- Col.laboració amb el bloc http://blocs.xtec.cat/patmf/

Ara hi han quatre activitats en quatre articles:

Articles 17, 18, 19 , 20 i 21.-

Article 17.- El DENIP es durà a terme el dia 30 de gener , és el dia escolar de la no violència i la pau. Mirarem com participar com a aula i com a centre. En la propera reunió hi va la Mercè Sardà i un servidor, és el dilluns dia 19 a les 18,30 a l’IMET. Ja en parlarem més endavant.

Article 18.- Tracta sobre la manifestació . Has parlat a la classe sobre el tema?

Article 19.- Invitació a la primera REC (Representació Escènica Cooperant).-

Article 20.- Silenci davant del dolor. Referent al dolor dels incidents el dia de la vaga, al dels provocats per la corrupció en el nostre país i d’altres de la vida de cada dia. Fa una apel·lació a l’alumnat a fer el camí de la pau en lloc de mirar als mals exemples i jutjar-los.

Article 21.- Parla sobre l’AMPA. I el paper de la tutoria envers la motivació a la cooperació educativa.

Després ja farem intercanvi d’opinions i parers per a créixer junts com a persones i com a professionals.

Aquesta unitat equival a 5 hores. Però segons els resultats poden ser 10 hores.

Per tant acabada aquesta primera unitat del curs de quatre tasques tindràs fets el 5% del curs i et falten 95 hores.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *