12.- “Mm”.-SAPS: Servei d’Atenció Personalitzada i de Suport per al professorat. Exemple 01.-

Formació a la Carta d’Iniciatives Responsables basada en la Formació Estratègica de Rols i de Recursos en Aprenentatges per tres nivells jugant al 3B+ADN

Activitats sense dades d’identitat personal. Les dades personals es transfereixen per internet i tenen gestió privada.-

——-PUNT DE PARTIDA DEL CURS.-

00.- Posicionament del curs: finalitat, dades significatives a la feina i aspiracions.-

1.- Finalitat: Aquesta serà la teva pàgina per al desenvolupament del 3B.Curs.

2.- Dades significatives per a l’orientació del curs:

Professora especialista d’educació física i tutora de primer

3.- Dades sobre els seus interessos:

Interessada de la cooperació educativa

PLA de treball curs 2012-13.-

**************************************************************************************************************************

Tasques a dur a terme. Temps previsible dins de les 100 hores.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

I.- PRODUCTE AL FINAL DEL CURS.-

01.- Has d’escollir el producte que vols elaborar i que a la vegada et sigui útil per a la teva tasca docent a l’acabar el curs. Elegeix una i escriu el que creguis convenient.

1.- Programació didàctica

2.- Article sobre la meva experiència a l’aula en aplicació de la cooperació educativa

3.- Full de Ruta a l’Aula i al Centre on expliquis en un foli la teva motivació, justificació del curs i el que has pogut dur a terme com a millora de la teva pràctica docent.

 

II.- RECOLLIDA DE TOTA CLASSE DE RECURSOS I INFORMACIÓ PER INTERNET.-

02.- Escolta el vídeo

La educación prohibida   http://www.educacionprohibida.com/

Duració: 2,25 hores

–         Pensa en quins arguments ens ataquen la funció del sistema educatiu.

–         Reflexiona sobre aspectes que pot ser passin a Llatinoamèrica i no aquí

–         Escriu unes set afirmacions a favor de l’escolarització

–         Digues quatre afirmacions sobre aspectes que podem millorar a l’institut.

Hem, de tenir arguments clars i convincents de la nostra tasca docent i de les nostres funcions en l’exercici del  treball.-

 

03.- Coneixes el colpbol? Entra en el bloc i valora el que l’autor afirma sobre el millor joc que fomenta la igualtat d’oportunitats i la cooperació.

http://www.colpbol.es/

El reglament http://www.colpbol.es/menu/reglamentoC.html

És aplicable a l’institut aquest joc de pilota.

Descriu els aspectes positius i altres com a dificultats. Fes crítica constructiva d’aquesta iniciativa del nou joc.

04.- Pots aportar films, vídeos, webs, blocs que coneixes i vols compartir. És per a preparar una nova fitxa dins del SAPS.

Aquí pots compartir per mitjà de facebook grup 3B.Curs les teves aportacions al grup.

 

05.- Busquem recursos per internet:

Farem una llista dels recursos per a la consulta.

Mira els recursos http://www.xtec.cat/web/recursos/edfisica/hemdestacat

http://blogs.aulabalear.org/edfisica/

Produccions de l’alumnat: http://www.youtube.com/watch?v=20iSVd6TxFE i     http://www.youtube.com/watch?v=10jY2P2cD3c

Fes una valoració constructiva d’aquests recursos i comunica’m en quins aspectes podem conversar per a millorar la tasca docent.

06.- Entra a descobrir què podem fer a l’hora de tutoria i sobre tot a primer d’ESO.

Còpia aquest link  i posa’l en el buscador:

Fes una visita paissatgística del bloc. Mira les sessions i fes una valoració del mateix

07.- T’ajudo a identificar les necessitats de millora:

T’enviaré una escala per ajudar-te a conèixer el teu nivell d’aspirant de millora docent

Escala NACED Nivell Actual de Competències Específiques Docents

Es tracta d’omplenar-lo i reenviar-me’l

08.- Presentació oficial del 3B, en societat el proper dia 15 d’aoctubre a les 18,30 a la sala d’actes de la cinquena planta del Corte Inglés de Tarragona. Participa en la presentació Na Rosa Maria Codines, mestra, va ser directora de l’escola de Cornudella del Montsant, actualment inspectora d’educació dels SSTT de Tarragona i inspectora coordinadora dels ELICS. Intervindrà com a presidenta de l’Omnium Cultural del Tarragonès per l’aplicació del 3B en voluntariat per la llengua.

Penjaré el programa definitiu en el grup Facebook 3B.Curs i te l’enviaré al teu correu electrònic, de les presentacions del 3B en societat, en associacionisme, en ensenyament bàsic i en els estudis universitaris, formació professional i batxillerat.

http://blocs.xtec.cat/003b/11-ponents-entitats-i-recursos-de-les-jornades/

09.- Com podem pensar, planificar i proposar activitats cooperatives creatives?

Ben aviat et proposaré una sèrie d’activitats per a dur a terme a la classe de tutoria i a la classe d’educació física.

En el bloc  http://blocs.xtec.cat/patmf/ pots trobar recursos per a la tutoria.

10.- En posta en marxa a partir del dia 01 de novembre del 3B+ADN  en aquest curs. Les implicacions a l’hora de tutoria i a l’educació física.

Comencem per l’hora de tutoria:

1.- Tens la classe de tutoria organitzada per grups?

http://blocs.xtec.cat/patmf/2012/10/24/12-fem-grups-a-laula/

2.- Fes una valoració del Goalball per a cecs, per a deficients visuals i/o per a jugar entre alumnes sense problemes de la vista.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Goalball

http://es.wikipedia.org/wiki/Goalball

3.- De les aportacions al grup  3B.Curs de Facebook quines has trobat més interessants?

http://www.facebook.com/groups/362106007197379/

11.- Escolleix una activitat (a la tutoria, a la classe d’educació física)  i la descrius per tasques . Tots seguit te la faré cooperativa creativa. Al final opines sobre el nou disseny que tu acabaràs de perfilar.


NOTA: Les dades personals sols tenen la finalitat el desenvolupament del present curs i estan gestionades dins de la legislació vigent del Dret de la intimitat i en la gestió de dades de caràcter personal. El contracte S.A.P.S. és confidencial i la informació personal i professional pels mitjans habituals del curs és secreta. Totes les dades seran destruïdes tant sols finalitzat el curs i no es poden fer ús de cap classe són per dur a terme el curs per ambdues parts i al voltant del valor de la cooperació..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *