02.- Tècniques, recursos i estratègies per a la cooperació.-

Com la majoria dels aprenentatges la cooperació és també mental.

Tot el que ensenyem i l’alumnat aprèn a l’escola i a l’institut té com a referència les competències bàsiques transversals.

 

 

 

La cooperació és també un nucli de competències bàsiques transversals.

En general direm que qualsevol tècnica, recurs i/o estratègia que l’alumnat aprèn per a denominar-se cooperativa cal que:

– Les tasques es facin de forma compartida, alternativa i seqüencial. Al final el procés ha de ser la suma d’intervencions de diverses persones.

– El treball personal i el trevball cooperatiu ha de ser valorat de forma diferent i la valoració global ha de tenir en compte l’aportació personal i la col.lectiva de cada alumne/a

– Tota tasca ha de tenir avaluació i una visualització de la producció on cadascú de les persones que formen el grup s’ha de veure les seves aportacions i valorar-les

 

Exemple:

També hem de tenir en compte que aprenem millor si      (mira el dibuix de sota i treu conclusions)

També en tot plantejament cooperatiu s’ha d’assumir la heterogeneitat i amb la motivació descobrir l’estratègia a dur a terme, expressar-la i executar-la. Al final avaluar-la.

Solució: Poden agafar el fruit de l’arbre si el més gran es posa a sota i entre tots fan un castell humà.

http://ilanga-rosa.blogspot.com.es/

També visualitzar les produccions és molt important per a veure el procés com també els resultats guanyats: punts, monedes, etc.

A sobre podem veure a un nivell de primària com es pot treballar. Però a secundària i a primer d’ESO també funciona la visualització al nivell de capacitats de l’alumnat: ni massa fàcil ni massa difícil.

La motivació en cooperar augmenta quan es veu el problema.

Però podem plantejar la cooperació com una pràctica natural si revisem els criteris d’avaluació i entenem bé el que és la diversitat en cooperació

Diversitat.

http://wikiant11pgrup7.wikispaces.com/4.+Diversitat

Resum de quadres segons la participació i les seves estratègies i les seves tècniques.

 

Al final també cada tasca ha de tenir els passos a fer, un exemple a sota.

Ara ja pots entrar a EDU.Curts uns jocs previs en el procés constructiu dels 3B d’aplicació a l’escola i a l’institut.-

http://blocs.xtec.cat/educurts/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *