18.- 3B.Curs.Distància. Exemple 02. Tasques.02.-

Desembre de 2012

1.- Carme Timoneda

http://apliedu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/avpp/00_introduccio

Power Point

5 conferències a 30 minuts cadascuna

La professora Carme Timoneda Gallart, de la Fundació Carme Vidal Xifré de Girona va fer una sessió informativa sobre el curs amb una presentació sobre l’instrument d’avaluació neuropsicopedagògica (DN-CAS) que es proposa per avaluar l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge.

Aquí es tracta de veure com es fan els aprenentatges i com es poden treballar.

 

2.- Estratègies de centre.-

2.1.- Col.laborar en actes per a fomentar les famílies i la comunitat educativa oberta a la ciutat.

2.2.- Col.laborar amb el bloc del PAT : http://blocs.xtec.cat/patmf/

2.3.- Donar a conèixer i a animar en les estratègies formatives actives

 

3.- Estratègies a l’aula.-

3.1.- Promoure el treball cooperatiu a l’aula. Organitzar el treball cooperatiu per grups dins de l’aula de la tutoria i de les matèries més adequades.

A.- Presentar el projecte Cooperem.  Es comunica que  la Junta d’Avaluació proposarà a l’alumnat a agrupar-los per passar de grup a constituir equips segons criteris de màxima polaritat en l’heterogeneïtat.

B.- Valorar el grup classe (rendiment intel·lectual, actituds, conducta) , sociograma de les relacions personals, interpersonals  i altres informacions per a la química de les relacions.

C.- A partir del coneixement del Suport Cooperatiu Bàsic Personalitzat: 003B+ADN.   L’alumnat s’agrupen segons el protocol 3B+ADN de funcionament i d’acord a l’experiència docent.

D.- Fase d’inici d’aprendre la dinàmica 3B+ADN i la seva aplicació progressiva en la gestió del coneixement per passar a la gestió d’apostes d’ajuda fins arribar a la gestió d’iniciatives i projectes.

E.- Treball personalitzat , entrenament grupal i preparació ja de jocs, partides i partits que com són tècniques d’estudi hauran d’aplicar pricipalment a casa o en el temps extraescolar en Clubs 3B.

F.- Celebració de concursos basats en el coèxit, et treball en l’òptima bipolaritat   i en els valors ecològics i econòmics

3.2.- Potenciar la participació de l’alumnat en els projectes:

A.- Correspon (relatar entrevistes amb persones visitants i narrar visites i/o sortides),

B.- Reutilitzem (Donar jocs de taula i de tauler a Consergeria abans de llançar-los)  i

C.- Enllaço (parlem a casa del què fem a l’institut).

D.-  Entre altres projectes que vagin sortint des de l’enfocament cooperatiu creatiu com per exemple el DENIP.

 

4.- Estratègies amb les famílies.-

4.1.- Col.laborar en la construcció, aplicar, avaluar i millorar el protocol d’atenció i ajuda a l’alumnat.-

4.2.- Facilitar la comunicació amb les famílies recollint les dades de contacte per internet el seu e-mail o lliurant un full d’invitació al projecte OKOMOS. En el cas de ser necessari animar a l’alumnat a què els pares i les mares es comuniquin per internet i facin un taller d’ús de correu electrònic i de comunicació digital en xarxa.

4.3.- Col.laborar en les estratègies per a la més implicació de les famílies com més autonomia en els aprenentatges de l’alumnat.

4.4.- Participar en estratègies de qualitat de servei i perfil de famílies corresponsables.

 

5.- Estratègies en la meva família.-

5.1.- Intentar aplicar a casa el Suport Cooperatiu Bàsic Personalitzat 003B+ADN.

6.- Espais lliures de participació.-

6.1.- Participar en trobades o en actes puntuals de creixement personal i professional sigui en el BiN o en l’Ateneu de Tarragona.

En el 3B. Club BiN.Ka  (3BiN.Ka)  de Cabacés s’organitza aquest joc dins de la fira de l’oli baronia de Cabacés el dia 08 de desembre a partir de les 10 del matí : http://blocs.xtec.cat/3bcurs/activitats-lliures-daprenentatge-creixement-io-daprenentatge-servei/. Més informació: http://blocs.xtec.cat/3bin

En el 3B.Club Catalunya de  l’Ateneu de Tarragona s’inicia el proper dilluns dia 14 de gener de 19 a 21 hores http://blocs.xtec.cat/3bclub

En el 3B.Club Ràdios: Ràdio sant Pere i sant Pau els dijous lectius a les 18 hores i ràdio Falset el tercer dissabte de cada mes a les 16 hores

A més s’oferiran dues sessions en el mes de gener dies a precisar a partir de les 17 hores sobre els Recursos Actius AntiDislèxia i  els recursos 3B.SOS en l’auxili de la bona marxa dels grups 3B.  Dies i lloc encara a concretar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *