Primer curs de 3B+ADN on l’important és que l’alumnat millori la seva autonomia a aprendre a aprendre per si sol, amb ajuda i/o en cooperació.
És un curs a distància de 1oo hores, amb reconeixement a l’associació Ceradai pel Departament d’Ensenyament a efectes de mèrits
Qui el pot fer?
Tot el professorat en actiu en el centre (definitiu, provisional, interí, substitut) dins del procés de preinscripció entre el dia 07 i el dia 30 de novembre, abans de les 23 hores.
Com matricular-se?
Enviar un e-mail a info@cooperis.cat amb el teu nom i cognoms i núm. del teu DNI a efectes d’emissió de certificats. I rebràs la resposta que cal omplenar una fitxa de matrícula molt senzilla. I tornar-la a enviar.
Quin és el cost?
El cost és de Zero euros
Què hauré de fer?
Conèixer la pràctica 3B+ADN. I col.laborar en la seva aplicació dins de les aules en treball cooperatiu. Implica més a que l’alumnat treballi més amb autonomia, en aprendre a aprendre, en el tractament de la informació,… de forma més sistemàtica que facilita millor la nostra pròpia feina docent.
El curs suposa més feina per a mi?
Simplement rebràs informació pròpia de la feina i el protocol estarà en el bloc patmf .
En principi hi han unes lectures i conèixer la pràctica a la fi que l’alumnat hi jugui als temps que marcaràs tu com a professora i com a tasques per a casa i en associacions com l’Ateneu sota la responsabilitat de l’alumne/a i la seva família.
Això no suposa feina afegida extra no funcional.
Al cap i a la fi seguirem el protocol de guia del bloc patmf. Que tan si es fa el curs com si no són tasques ofertades de suport orientatiu a la tutoria. http://blocs.xtec.cat/patmf.
Com a tasques de suport tècnic al professorat per part del professor especialista responsables tècnic del PAT ESO si que s’haurà de dur a terme unes fotografies a igual com es fan en les visites externes. Fotografies de grups, de produccions i de recursos per a l’estudi jugant. Així també recollir treballs de l’alumnat que sigui significatiu en cooperació educativa.
També tindrem l’ajuda de estudiants de pràcticum de la URV.
S’aplicarà prioritàriament a les hores de tutoria i a altres matèries que el professorat elegeixi.
Es pretén en aquesta pràctica de dinàmica de rols canviar o millorar les metodologies del professorat?
El 3B+ADN respecta tota metodologia del professorat només cal iniciar la pràctica del 3B+ADN.
És a partir de conèixer la pràctica del 3B+ADN i de practicar-la . És el mateix professorat que pren les decisions professionals que creu convenient dins del marc legal, de la normativa del currículum, del nostre PEC i del NOF i en el que disposa l’equip directiu.
En el cas de: Jo soc un/a porfessor/a que tinc un sistema molt efectiu i que no faig dinàmiques de grup a l’aula, m’ha funcionat ja que treuen molt bones notes i després de l’ESO passen a batxillerat?
En aquest cas tu seràs Màster.control. Col.laboraràs en veure el compliment o no de la hipòtesi que l’alumnat que practica el 3B fins i tot en la teva classe milloren. Les pràctiques poden ser en altres aules o en activitats extraescolars per situacions Màster impuls.
Molts pensem. Amb la crisi econòmica i de la forma que ens tracten no estic animat/ada a fer cap curs.
Pensem i és important que la classe treballadora no fer-se mal entre nosaltres mateixos. El nostre alumnat seran futurs treballadors que mantindran les nostres pensions i per tant cal que siguin autònoms, emancipats de les seves famílies i autodeterminats davant el seu futur.
Altra cosa són altres formes de pressió justes i pacífiques i altres formes de participació democràtica. Però això és contingut que no entre en el present curs.
Però si que implica més a l’alumnat i el fa més responsable davant el gran grup, l’equip seu a què pertany i davant nosaltres com a responsables de l’ensenyament. L’alumnat és el responsable dels seus aprenentatges.
Anima’t . info@cooperis.cat