1.- Decisiologia de la cooperació és l’estudi dels processos de les decisions personals i dels acords col.lectius en pràctica de la cooperació creativa entre les persones.-
També per a començar un curs abans la Decisiologia del curs ens marca que hem de seguir uns passos:
I.- Per a matricular-se
II.- Conèixer el què, el com, el quan i el per a què faig el curs i les tasques del mateix
Tot el que segueix és un ventall de posisibilitats.
Em pots trucar al 977 22 32 68 NITS
o bé m’escrius al info@cooperis.cat
Podem parlar per telèfon o quedar un dia i una hora en un lloc una estoneta.
EL QUE COMPTE SÓN ELS CANVIS I ELS RESULTATS
Pluja de Decisiologia:
1.1.- La primera decisió és informar-se del curs:
El curs 54. El de distància és de 100 hores i tracta sobre l’elaboració d’una programació didàctica sobre cooperació educativa i/o bé desenvolupar una programació sobre una experiència didàctica sobre cooperació a l’aula. Més concretament s’oferirà la possibilitat d’aplicar el 3B en tutoria i a les aules.
Curs a distància de 100 hores de “La programació didàctica Cooperis entesa com el resultat de l’estudi, la recerca-acció i la pràctica reflexiva de la cooperació educativa dins de les metodologies de Formació Estratègica per Rols i per Recursos en l’Aprenentatge en tres Nivells del 3B, A.D.N. dels jocs cooperatius creatius. (Amb modalitat completa a distància )- Tarragona Les dates de realització són entre el 01 d’octubre de 2012 i el 01 de juny del 2013. Organitza CERADAI.
Ha estat aprovat com a formació permanent del professorat per resolució de 15 de maig de 2012 pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
1.2.- La segona decisió parteix de la informació per a la matriculació en el curs i l’organització personal per dur-lo a terme.-
2.- Què és Decisiologia i Decisiologia de la cooperació.-
2.1.- La meva motivació i les meves aspiracions del curs
2.2.- La Cooperació és fàcil o és difícil. Hi ha que pensen que és impossible.
3.- Mentalitzem-se de cara a iniciar el curs o ja bé el curs ja l’he començat?
Primeres preguntes que he de respondre i que cal que el tutor del curs necessita conèixer:
1.- Què vull aconseguir? Per a què?
2.- Com ho faré?
3.- Quan ho faré?
4.- On el faré?
5.- Com em comunicaré amb la tutoria del curs?
6.- Quins materials rebré?
7.- Quines mesures prendre de forma immediata si considero que el vull fer el més pràctic possible?
També cal tenir en compte que els materials aquí emprats estaran:
A.- Per una part trets d’internet en webs de l’administració pública i dels serveis d’informació i difusió pública, de privades de persones i de professionals, com de centres educatius i altres sistemes de comunicació digital.
B.- Altres els podrem cercar per la xarxa que també estan en exposició pública
C.- Altres els podem recercar. Tu mateix/a en el cercadors com el GOOGLE.
L’originalitat del curs estarà en partir de la informació i dels materials d’internet publicitats com treure’ls, ordenar-los i interpretar-los segons els interessos i les necessitats de cadascú.
L’aportació de qualsevol quota o donatiu és per a finançar el projecte cooperatiu: 3B
Que consisteix en posar en marxa el primer club 3B, el 3B Club Catalunya http://blocs.xtec.cat/3bclub/ i fer-lo extensiu, en la creació de nous clubs, generant federacions i confederacions de 3B.
Cal indicar a efectes de les produccions pròpies que:
A més el 3B com a recurs cooperatiu potencial d’aprenentatges és autor el mateix tutor i aquest té el copyright
© by Josep Maria Ferran i Torrent Tarragona 2012
L’associació Ceradai i el seu servei Ceradai.3B. Qualitat vetlla pel respecte dels drets d’autoria de les persones que produeixen i inventen al voltant de la cooperació. Assesora sobre publicacions digitals amb dipòsit legal i en el seu cas ISBN i en fa difusió pública sempre tenint en compte la voluntat dels seus autors/res.
ALGUNES DADES:
1.- Què vull aconseguir? Per a què? En el fons implantar tasques cooperatives i la cooperació educativa a l’aula.
2.- Com ho faré? Aprendre tècniques, estratègies i recursos i els posaré en marxa en les meves classes.
3.- Quan ho faré? Dedicaré un temps per a escriure i en cada moment de la docència miraré de pensar i com aplicar-ho no sols a les aules sinó també en la relació amb els meus companys/es i amb les famílies de l’alumnat.
4.- On el faré? Millor a casa o quan tingui un moment davant l’ordinador i en les tasques que planifiqui poden ser en altres espais.
5.- Com em comunicaré amb la tutoria del curs? info@cooperis.cat nits 22-24 hores 977 22 32 68 També puc concertar entrevistes presencials si fos el cas i també puc participar en altres activitats com jornades que organitza Ceradai.
http://blocs.xtec.cat/003b www.cooperis.cat
6.- Quins materials rebré? Les lectures en el bloc http://blocs.xtec.cat/3bcurs a la dreta en l’apartat pàgines i en blogrol (vegeu a sota), segons vagi avançant per correu en arxius adjunts materials de lectura i el meu informe el rebre supervisat mentre el faig i al final del curs també el definitiu. També a facebook ceradai té un grup 3B curs i des del grup podem també comunicar-nos.
Lectures del bloc:
- Pàgines:
- 01.- Decisiologia de la cooperació.-
- 02.- Tècniques, recursos i estratègies per a la cooperació.-
- 03.- El 3B com a recurs per a la cooperació.-
- 04.- Posem en marxa el 3B en família i a casa.-
- 05.- Posem en marxa el 3B a l’escola i a l’institut.-
- 06.- Una experiència a l’institut.-
- 07.- Ceradai: 3B.Màster Institut i 3B.Club Catalunya.-
- 08.- El meu full de ruta a l’aula i el dossier cooperant de l’alumnat.-
- 09.- Valoració global dels cursetistes.-
- 10.- Impacte per després del curs.-
- Blogroll
- AC
- Apren Coopera
- Aprenentatge cooperatiu. Pujolàs. U.Vic
- Avaluació del treball cooperatiu
- Com impulsar el treball cooperatiu a l’aula
- Coopera
- Definir aprenentatge cooperatiu
- Documentation
- El 3B es també un recurs en el currículum bimodal. Què és el curriculum bimodal?
- Introducció a l’aprenentatge cooperatiu
- L’aprenentatge cooperatiu
- Metodologies inclusives. Treball cooperatiu
- Mirador AC
- n
- Plugins
- Recursos per a l’autoformació
- Suggest Ideas
- Support Forum
- Themes
- Treball cooperatiu
- Treball cooperatiu I López
- Treball cooperatiu INS Joan Amigó
- Treball Cooperatiu per Ramon Grau
- Treball cooperatiu R. Grau
- Treball Cooperatiu. Pujolàs
- Treball creatiu
- VI Jornades Cooperis i 55 curs presencial de 30 hores Cooperis
Fins aviat, a la teva disposició