ATENCIÓ AQUESTA PÀGINA ESTÀ EN CONSTRUCCIÓ INTERACTIVA

I.- Presentació:
Primer cal considerar l’actual plantejament i execució del PRACS amb les famílies +F
Segons els aspectes a treballar al centre docent:
Imatge, identitat i marca
Prioritat perfil col.laborador de les famílies
Coherència i lideratge de l’equip docent i les relacions humanes i en el tractament de la comunicació, la planificació i la motivació.
Com millorar les condicions de treball?
Tota iniciativa que generi una estratègia per a incidir amb la planificació i la motivació de les famílies fomentarà la millora actitudinal, el treball escolar, les tasques escolars a casa i les aspiracions de l’alumnat i dels pares+mares. Fomentar la il·lusió, les idees clares, sentir-se part del grup, identificar-se amb el centre educatiu.
Tota atenció als pares i a les mares augmenta la seva implicació i la seva col·laboració.
II.- Variables en la millora docent i la qualitat de vida de la tasca docent:
1.- Actitud (AcT).doc………………………. (AcT).alu
2.- Metodologies (MeT).doc………………. ( TeS i TeC ).alu
3.- Recursos (ReC).doc…………………….. (ReC).alu
4.- Evidències en els resultats: els productes i els materials elaborats. Les produccions. Les proves d’activitats i els examens, altres. (EVI) doc+alu
5.- Aspiracions docents i satisfaccions en les tasques. AsP.doc i AsP.alu
III.- Estratègies per a introduir el +3B partint de problemes, necessitats, interessos i capacitats docents i amb l’afany de donar resposta educativa adequada a casos singulars o col.lectius d’alumnes (alu):
1.- Agent. El mateix professorat, seguint instruccions o una guia
2.- La docència compartida. Agent extern d’una hora. Visites externes. Observació de les experiències.
3.- Altres formes més espontànies: Converses, reunions, seguiment de casos, comunicació electrònica i digital.
Control de variables:
+3B……….. + autonomia de l’alumnat…………millora de la condició de treball.
(AcT, TeS, TeC, AsP, PiL)…………incidència en el resultat de les notes (NoT)
Tesi: La implantació del +3B a l’aula i al centre implicarà una millora de les condicions de treball docent i una millora del rendiment acadèmic de l’alumnat.
Si la implantació es fa paral·lela amb les famílies implicarà més satisfacció dels pares i de els mares pels esforços invertits en les tasques escolars a casa (TeC).
IV.- Cal tenir el control i la supervisió que la pràctica +3B és correcta i compleix les condicions de la garantia de qualitat.
