Aquí tenim una petita mostra dels vídeos que ha elaborat l’alumnat al llarg d’aquesta setmana.
Passi de vídeos i votació popular
Setmana del treball de síntesi
Ens comencem a fer preguntes
ELS VÍDEOS!!!
L’activitat final consistia en fer un vídeo resum del què van aprendre durant la setmana de Treball de Síntesi. El vídeo havia de contenir unes pautes que, prèviament, ja se’ls havien passat. En el vídeo hi havien d’incloure esquetxos de vídeo i de fotos de les diferents activitats realitzades, posant-hi música, talls de veu, text, transicions… tot seguint l’ordre cronològic i amb una síntesi final dels continguts apresos.
Aquí teniu els enllaços per visualitzar-los!
https://drive.google.com/file/d/19vEVzj60Sp2LWsgkPwovr_4gPqcl0Peh/view?
https://drive.google.com/file/d/1TJJI3NKiHvZU6EJc8G8XwvHRQVTx1tlJ/view?
https://drive.google.com/file/d/1nTHAluPs2E6dZP88cf72mT4v-0mKmpt9/view?
https://drive.google.com/file/d/1Enb9TTtvu5I1Y68s5Rp4uJH9WKpsSMw4/view?
ELABORACIÓ DELS OBJECTES PREHISTÒRICS
Una de les activitats finals que hem proposat, ha estat materialitzar els reptes que s’havien explicat amb anterioritat. Cada grup havia de fer l’activitat relacionada amb el seu repte.
- Construir eines prehistòriques a partir de materials que es troben a la natura (troncs, pedres, lianes,…)
- Construir una cabana mitjançant troncs, pells,…
- Pintures rupestres
- Fer objectes de ceràmica
Segons el repte que se’ls proposava, havien de dissenyar i predir els passos a seguir per tal de materialitzar els objectes. Per fer-ho, havien de seguir els passos de les fases del procés tecnològic. És a dir, en primer lloc, analitzar el problema; després, fer la recerca d’informació, generar i seleccionar les idees;a continuació, l’ execució, on primer calia dibuixar un croquis, i preparar el material necessari; i finalment, l’avaluació del projecte acabat.
ELS REPTES
Cadascun dels reptes comentats anteriorment va acompanyat d’unes paraules clau que els ajudaran a descobrir i a entendre millor com es vivia a l’època del Paleolític i del Neolítc.
Com hem treballat? Ens avaluem…
Avaluem el pla de treball del nostre grup, els objectius de grup i els personals, pensem quines coses hem fet bé i quines cal millorar com a grup. També avaluem els nostres rols dins del grup cooperatiu. Ara ens toca parlar de com ho hem fet i posar-nos d’acord en l’avaluació!!
Per finalitzar el nostre projecte hem fet una rúbrica d’autoavaluació del nostre grup de treball cooperatiu. Ha sigut molt interessant i els alumnes han estat força crítics amb el seu treball.
MEGA REPTE resolt!
Per fi hem resolt el MEGA REPTE, ha vingut a la nostra classe la professora de matemàtiques, mare d’un nen de la classe, i ens ha ajudat a resoldre’l!
Hem pensat, observat, fet hipòtesis, comprovat i finalment hem tret unes conclusions.
Ella ens ha portat uns vídeos i una simulador que ens han ajudat a reflexionar:
Vídeo Suckers: L’home bala
Simulador llançament del canó
LES NOSTRES CONCLUSIONS SÓN:
-L’home bala ha de tenir en compte: la POSICIÓ, l’ANGLE i la VELOCITAT del canó.
-Com més gran és l’angle menys recorregut.
-A més velocitat més recorregut.
-A més alçada, per encertar-la, una mica menys de velocitat.
-L’home bala sempre l’encerta si sap una mica de FÍSICA i una mica de MATEMÀTIQUES.
-El llançament de l’home bala és un TIR PARABÒLIC.
-Hi ha unes FÓRMULES físiques per calcular el tir parabòlic.
ARA JA SABEM COM S’HO FA L’HOME BALA PER ENCERTAR A LA XARXA I LA COL·LOCA SEMPRE EN EL LLOC EXACTE!
Heu convidat mai experts a les vostres aules? Com us ha anat l’experiència? Quins avantatges hi trobeu?
Com hem de cuidar els ous i l’hort?
Cicle Inicial
A l’escola tradicionalment hem tendit a treballar amb més intensitat les competències relacionades amb les àrees. Amb el projecte de l’hort i els pollets que estem fent amb els alumnes de cicle inicial hem intentat treballar de manera sistemàtica també un aspecte de la competència d’aprendre a aprendre: la planificació.
En primer lloc vam demanar als alumnes quines feines creien que hauríem de fer en aquest projecte. Com que en van sortir tantes, els vam dir que els mestres no podíem ajudar-los a tots alhora. D’aquí va sorgir la idea de que haurien de saber treballar sols (el tema de l’autonomia ja l’hem treballat en altres projectes). Però si volien treballar sols i fer-ho bé (els vam recordar que hi havia moltes feines i s’havien de fer amb precisió) calia organitzar-nos bé. I de nou vam fer una llista de propostes per tal de treballar ben organitzats. Aquesta llista la vam penjar a la paret de la classe.
Cada divendres al matí els nens i nenes s’ajunten per grups i realitzen les tasques encomanades (cuidar l’hort, registrar les dades de l’hort i registrar l’evolució dels ous). Però saben que és important que abans de començar les feines mirin la llista que vam penjar per saber què han de fer i com s’han d’organitzar
Que sàpiguen que ho han de fer no vol dir que ho facin. Molt sovint cal recordar quin és el primer pas de la llista i estar-hi molt a sobre perquè es posin a treballar. Però és cert que, un cop s’hi han posat, saben quines feines han de fer i les fan amb autonomia.
Paral·lelament al treball d’aquest objectiu, ens n’hem hagut de plantejar l’avaluació. D’entrada cada divendres, després d’haver fet les tasques, fem una valoració conjunta de com han treballat (bé, hem dit fem i potser seria millor dir hauríem de fer, perquè de vegades no hi ha hagut temps). Aquesta valoració conjunta ha de donar pas a omplir una base d’orientació (amb els mateixos indicadors que vam acordar i que hi ha penjats a la paret), primer en grup i després individualment.
Finalment, dins d’un petit projecte que farem posterior a aquest, els demanarem que escriguin o dibuixin la feina que s’ha de fer i allà observarem, d’una banda si donen importància a la planificació de les feines, i de l’altra com les organitzen, per saber si han assolit l’objectiu de saber planificar les tasques d’un projecte.