Catalunya, paradís dels transgènics

El 25% de la superfície de conreu de transgènics de la Unió Europea es concentra a Catalunya. Tot i que n’hi ha algun altre d’autoritzat, com la patata Amflora, l’únic conreu massiu d’Europa és el blat de moro Mon 810 de Monsanto, que està modificat genèticament per resistir la plaga del barrinador, una plaga molt agressiva a Catalunya i a l’Aragó. Aquesta circumstància n’explica la concentració.

Els Vint-i-set continuen sense acordar una regulació clara sobre el conreu de transgènics. Fa dues dècades que Brussel·les intenta legislar en la matèria, però les profundes divergències entre els estats membres fan molt complicat avançar. Mentre que la importació i el comerç de transgènics no suposa tants problemes -la llista de productes autoritzats és llarga-, el cultiu en territori europeu compta amb un bon nombre d’estats membres detractors.

(Vés a l’article sencer…)

mamoros8

Quant a mamoros8

Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines. El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències. A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i X/Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO), i també a Bluesky (@rfranklinbloc.bsky.social i @geologia4teso.bsky.social). "Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]
Aquest article ha estat publicat en Biologia, Ciències per al món contemporani. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *