Ara fa 10 anys! #RFranklinBloc10anys

En ple confinament per la Covid-19, ens ha arribat l’aniversari d’aquest bloc, que va començar ara fa 10 anys com una manera de comunicar a l’alumnat el que fèiem al departament de Ciències Naturals de l’Institut Terra Alta, i també una manera d’engrescar-los a parlar, jugar i entendre les ciències.

En aquells temps començava Facebook, no existia ni Instagram, ni Twitter, i tot just començavem a usar les xarxes i els telèfons intel·ligents que no eren tan populars com avui en dia. No existia ni el Whatsapp. I per això, es portaven els blocs per explicar les coses més diverses. Així que des del Departament de Ciències Experimentals de l’Institut Terra Alta, les cinc dones que formàvem aquell equip, vam estar d’acord en començar a exposar la feina en un bloc per al nostre alumnat. I així, vam aprofitar l’espai que tenia previst el Departament d’Ensenyament per als blocs i es va crear Rosalind Franklin, el per què d’aquest nom el teniu aquí.

Amb el temps, el bloc va tenir extensió en pàgina de Facebook, incorporant també un capítol a banda per la Geologia (Geologia 4t ESO, Facebook i Twitter), i també a Twitter i Instagram, com una manera d’arribar als alumnes que poden seguir les notícies que anem generant a banda de molta més informació general.

Des d’aquí us encoratgem a seguir l’actualitat des de les nostres pàgines a Facebook Rosalind Franklin Blog (Biologia, Física i Química);  Twitter: RosalindFranklinBlog  i Instagram: Rosalin Franklin Bloc; que han anat sorgint per abastar el màxim de públic possible i anar divulgant ciència. Esperem que us siguin interessants.

#RFranklinBloc10anys

D’esquerra a dreta: Mònica Amorós, Cristina Albesa, Maria Piles, Olga Sales i Begonya Falcó. Albufera de València, setembre 2018,

Les dones que van donar lloc al naixement d’aquest bloc són: Cristina Albesa (Química), Mònica Amorós (Geologia), Begonya Falcó (Biologia), Olga Sales (Biologia) i Maria Piles (Física). El temps les ha portat a totes, excepte a Cristina Albesa, lluny de l’Institut i de la Terra Alta, però l’esperit Rosalind Franklin perviu i el bloc s’alimenta ara, també, des de l’Institut Julio Antonio de la comarca veïna de la Ribera d’Ebre.

2 respostes a Ara fa 10 anys! #RFranklinBloc10anys

1. Sonia diu:

Innovació al poder. Felicitats. El temps passa molt ràpid

2. mamoros8 mamoros8 diu:

Gràcies!
    I tant que passa (molt) ràpid.