El bilingüisme retarda l’aparició dels símptomes de l’Alzheimer cinc o sis anys

L’ús regular de dues llengües és beneficiós, segons diversos estudis realitzats per Ellen Bialystok, una neurocientífica de la Universitat de York, a Toronto, que porta més de 40 anys estudiant el bilingüsime. Segons les conclusions de Bialystok, que publica el New York Times, “l’ús regular de dues llengües sembla retardar l’aparició dels símptomes de l’Alzheimer”. “Això no significa que els bilingües no pateixin Alzheimer, sinó que mentre la malaltia arrela al cervell són capaços de continuar funcionant a un nivell més alt”, explica la professora. A més, les persones bilingües tenen la capacitat de resoldre problemes abans i de perdre menys facultats quan fan més d’una tasca alhora.

En un primer estudi, l’any 2004, Bialystok ja va demostrar que “a l’hora d’envellir, els bilingües conserven millor les capacitats cognitives”. Seguint aquest fil, en un estudi posterior, es van analitzar 400 casos de pacients d’Alzheimer i es va comprovar que els símptomes de la malaltia apareixen cinc o sis anys més tard en els bilingües que en les persones que només fan servir una llengua de manera regular.

(Notícia sencera…)

Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines. El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències. A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO). "Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]
Aquest article s'ha publicat dins de Biologia i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.