L’esmorzar i el rendiment acadèmic estan relacionats

esmorzar-300x241A peu dret, amb la jaqueta a una mà i la motxilla a l’altra? Si aquest és el model d’esmorzar que es repeteix cada matí a casa vostra intenteu corregir-ho perquè aquest àpat, a banda del més important del dia, pot ser clau per obtenir uns bons resultats a l’escola. L’Institut Mèdic Europeu de l’Obesitat ha presentat la campanya Esmorzar 3S (sostenible, saludable i social) perquè els menuts aprenguin a menjar sa des del primer àpat del dia. Rubén Bravo, expert en nutrició de l’IMEO, ha recordat que “el 8% dels infants van a l’escola sense haver esmorzat, cosa que eleva les xifres d’obesitat infantil”. “Només un 7,5% dels escolars prenen un esmorzar equilibrat que inclogui llet, fruita o suc i hidrats de carboni”.

I la dada és especialment rellevant si es té en compte que un de cada tres nens d’entre 3 i 12 anys pesa més del que seria saludable per a la seva edat, segons es desprèn d’una investigació realitzada entre 26.000 nens de 29 ciutats espanyoles per la Fundació Thao. Sobrepès i obesitat provoquen, també en la canalla, problemes ossis i musculars, fetge gras i asma, segons informa Europa Press.

Les bases: compartir temps i espai i menjar sa

Per Bravo, és molt important que els pares comparteixin l’estona de l’esmorzar amb els més petits de casa. A banda de les repercussions físiques d’una alimentació inadequada, els nens i nenes també poden veure afectada la seva concentració i memòria i l’actitud, perquè se senten més cansats i nerviosos si no mengen correctament.

(Continua llegint l’article…)

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.