H – INS Jaume Huguet – Valls

• Formació professional
  • Jordi Tusset Vallet  —  Josep Maria Soler Segura
  • 13.40 —  13.55 h

• Model Win-Win de qualitat i cooperació en l’FP dual al cicle de mecatrònica industrial en col·laboració amb les empreses SCA, Kellogs i Simo.

• Incrementar les relacions entre el centre i l’entorn social i productiu
  • Millorar la formació i qualificació de l’alumnat, adaptada a les necessitats empresarials, per assegurar la màxima inserció laboral
  • Incrementar el compromís educatiu de les empreses, a través de la seva participació en les adaptacions curriculars
  • Generar confiança a les empreses per incrementar la seva Responsabilitat Social amb la col·laboració directa en los processos de E/A.

Fets i conceptes:

• Recerca d’empreses
  • Informació de les mesures flexibilitzadores de l’FP
  • Adaptació curricular a les necessitats de les empreses
  • Distribució temporal entre escola-empresa
  • Seguiment dels aprenentatges a les empreses: tutor escola-tutor empresa

Procediments:

• Entrevistes amb les empreses i personal RRHH
  • Presentacions informatives als treballadors de les empreses informant-los dels punts del conveni
  • Presentació a l’alumnat del cicles en conveni Dual.
  • Preparació de l’entrevista de treball.

Actituds:

• Puntualitat a la feina.
  • Responsabilitat i compromís amb el treball ben fet.
  • Coresponsabilitat en el treball en equip.

• Com donar resposta a les necessitats de les empreses des del sistemaeducatiu, concretament des de la formació professional reglada, mitjançant  programes de formació professional dual.

• Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
  • L’equip docent, conjuntament amb les empreses implicades en el projecte ha potenciat l’adquisició de les competències professionals, personals i socials i de les capacitats clau a partir de les activitats programades per desplegar el currículum d’aquest cicle formatiu, tant a l’Institut com a l’empresa.