a — ESC Santa Maria del Mar — Salou

• ESC Santa Maria del Mar  — Salou
  • Educació Primària. Cicle Superior (6è)
  • Aurèlia Rius  Farnós —  Regina Rovira Blin
  • 09.15  — 09.45 h

• Llegir per aprendre. Lectura des de les àrees

• Aprendre a llegir un text paràgraf a paràgraf per tal d’entendre’l bé.
  • Organitzar correctament la informació del text
  • Deduir el significat de paraules desconegudes del text.
  • Millorar la comprensió lectora
  • Crear nous coneixements i ser capaços de trobar diferències i similituds entre la societat d’aquella època i la que viuen ells i elles.

• Fets i conceptes
    • Lectura d’un text de l’àrea de medi social.
    • Comprensió i significat del text llegit.
  • Procediments
    • Deducció de les paraules desconegudes a través del text o mitjançant l’ús del diccionari.
    • Millora de la comprensió lectora.
  • Actituds
    • Gust per la lectura d’un text curricular.

• Aquesta activitat té com a objectiu facilitar la comprensió d’un text de l’àrea de medi social, per tal que l’alumnat comparteixi el significat dels continguts i els faciliti processar la informació.
  • Es treballa un text descriptiu perquè l’alumnat aprengui nous coneixements. És un text de la unitat didàctica de medi social. L’alumnat aprendrà a posar-se “en la pell” d’un personatge de l’època barcelonina dels S. XVI i XVII.
  • El model instructiu que segueix el/la mestra, és una lectura guiada. Aquesta lectura l’anem controlant pas a pas, és a dir, paràgraf a paràgraf, i així no es perden.
  • El docent proporciona a l’alumnat les ajudes següents:  explica, si s’escau, l’estructura del text; guia el procés lector; ajuda a elaborar les idees principals i el lèxic desconegut.

• Eix de la competència lectora

• Aquesta activitat correspon al tercer any del projecte d’Impuls de la lectura (ILEC) del centre