f — CdA Ciutat de Tarragona — ESC Solc — ICAC — Revista Fet a Tarragona

• CdA Ciutat de Tarragona —  ESC Solc —  ICAC —  Revista Fet a Tarragona — Tarragona
  • e3006162@xtec.cat  —  977554375 —  cda-tarragona@xtec.cat — 977556341
  • Educació especial.. Participen un total de 32 alumnes que conformen el Nivell Escolar del centre, distribuïts en cinc grups-classe.
  • Marta Panadès (Camp d’Aprenentatge de Tarragona) —  Raquel Martínez (EEE Solc) — Gemma Fortea (Institut Català d’Arqueologia Clàssica) — Ricard Lahoz (director de la revista “Fet a Tarragona)
  • 12.30  — 13.00 h

• Solcant la història

• Objectiu general: Apropar els alumnes al món de l’Arqueologia des d’una perspectiva vivencial.
    • Descobrir l’Arqueologia de manera molt experimental.
    • Iniciar i desenvolupar en els alumnes, segons possibilitats, tècniques d’investigació i de treball científic, potenciant hàbits d’observació, anàlisi i reconstrucció dels elements.
    • Sensibilitzar els alumnes vers la necessitat de conèixer, respectar i estimar el medi que ens envolta.
    • Conèixer el món romà mitjançant les restes d’aquella època existents a Tarragona i comprendre com aquesta cultura forma part important del nostre substrat cultural.
    • Comprendre els trets bàsics de la història, de la cultura i de l’art del món romà, a partir de l’anàlisi dels monuments romans conservats a Tàrraco.
    • Introduir els alumnes al món del periodisme fent un reportatge sobre les seves experiències com a arqueòlegs.

Fets i conceptes:

• L’arqueòleg: tasques, estris i jaciments.
  • Materials, restes i troballes: perdurables i no perdurables.
  • Les primeres civilitzacions.
  • Tarraco romana: la ciutat, la vida dels romans, els monuments…

Procediments:

•  Observació i experimentació
  • Comparació, anàlisi i reconstrucció
  • Comunicació de fets i vivències, amb o sense suport de SAAC
  • Redacció de escrits, amb o sense suports, sobre fets o vivències

Actituds:

• Interessar-se i gaudir d’activitats vivencials relacionades amb la nostra història.
  • Acceptar i practicar normes bàsiques de treball i de seguretat de la forma més autònoma possible
  • Valorar, respectar i estimar el nostre medi natural, social i cultural.

• Programa transversal d’activitats teòriques i pràctiques sobre arqueologia clàssica adaptades per als alumnes d’educació especial, amb nivells de competències força diversificats.
  • Les activitats són de caràcter interdisciplinar i  incidint en continguts del medi social i cultural,  de comunicació i llenguatge, d’expressió visual i plàstica i d’expressió corporal
  • És un projecte conjunt de l’Institut Català d’Arqueologia Clasica (ICAC),  l’escola Solc i el Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, que compta també amb la col·laboració de la revista Fet a Tarragona.

• El projecte “Solcant la historia” desenvolupa, de forma interdisciplinar,  les següents competències bàsiques:
    • Competència social i ciutadana
    • Competència comunicativa i audiovisual
    • Competència per a la comunicació artística i cultural
    • Competència per a l’autonomia i iniciativa personal
    • Competència d’aprendre a aprendre.

• La ponència s’acompanyarà de la projecció d’una presentació en PowerPoint.