Dades del centre i professorat
- INS Jaume Huguet — Valls
- e3004611@xtec.cat — 977600938
- Formació professional
- Jordi Tusset Vallet — Josep Maria Soler Segura
- 13.40 — 13.55 h
Títol de l’experiència
- Model Win-Win de qualitat i cooperació en l’FP dual al cicle de mecatrònica industrial en col·laboració amb les empreses SCA, Kellogs i Simo.
Objectius
- Incrementar les relacions entre el centre i l’entorn social i productiu
- Millorar la formació i qualificació de l’alumnat, adaptada a les necessitats empresarials, per assegurar la màxima inserció laboral
- Incrementar el compromís educatiu de les empreses, a través de la seva participació en les adaptacions curriculars
- Generar confiança a les empreses per incrementar la seva Responsabilitat Social amb la col·laboració directa en los processos de E/A.
Continguts
Fets i conceptes:
- Recerca d’empreses
- Informació de les mesures flexibilitzadores de l’FP
- Adaptació curricular a les necessitats de les empreses
- Distribució temporal entre escola-empresa
- Seguiment dels aprenentatges a les empreses: tutor escola-tutor empresa
Procediments:
- Entrevistes amb les empreses i personal RRHH
- Presentacions informatives als treballadors de les empreses informant-los dels punts del conveni
- Presentació a l’alumnat del cicles en conveni Dual.
- Preparació de l’entrevista de treball.
Actituds:
- Puntualitat a la feina.
- Responsabilitat i compromís amb el treball ben fet.
- Coresponsabilitat en el treball en equip.
Descripció
- Com donar resposta a les necessitats de les empreses des del sistemaeducatiu, concretament des de la formació professional reglada, mitjançant programes de formació professional dual.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
- L’equip docent, conjuntament amb les empreses implicades en el projecte ha potenciat l’adquisició de les competències professionals, personals i socials i de les capacitats clau a partir de les activitats programades per desplegar el currículum d’aquest cicle formatiu, tant a l’Institut com a l’empresa.
Observacions