Dades del centre i professorat
- ESC Santa Maria del Mar — Salou
- e3004931@xtec.cat — 977382302
- Educació Primària. Cicle Superior (6è)
- Aurèlia Rius Farnós — Regina Rovira Blin
- 09.15 — 09.45 h
Títol de l’experiència
- Llegir per aprendre. Lectura des de les àrees
Objectius
- Aprendre a llegir un text paràgraf a paràgraf per tal d’entendre’l bé.
- Organitzar correctament la informació del text
- Deduir el significat de paraules desconegudes del text.
- Millorar la comprensió lectora
- Crear nous coneixements i ser capaços de trobar diferències i similituds entre la societat d’aquella època i la que viuen ells i elles.
Continguts
- Fets i conceptes
- Lectura d’un text de l’àrea de medi social.
- Comprensió i significat del text llegit.
- Procediments
- Deducció de les paraules desconegudes a través del text o mitjançant l’ús del diccionari.
- Millora de la comprensió lectora.
- Actituds
- Gust per la lectura d’un text curricular.
Descripció
- Aquesta activitat té com a objectiu facilitar la comprensió d’un text de l’àrea de medi social, per tal que l’alumnat comparteixi el significat dels continguts i els faciliti processar la informació.
- Es treballa un text descriptiu perquè l’alumnat aprengui nous coneixements. És un text de la unitat didàctica de medi social. L’alumnat aprendrà a posar-se “en la pell” d’un personatge de l’època barcelonina dels S. XVI i XVII.
- El model instructiu que segueix el/la mestra, és una lectura guiada. Aquesta lectura l’anem controlant pas a pas, és a dir, paràgraf a paràgraf, i així no es perden.
- El docent proporciona a l’alumnat les ajudes següents: explica, si s’escau, l’estructura del text; guia el procés lector; ajuda a elaborar les idees principals i el lèxic desconegut.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Eix de la competència lectora
Observacions
- Aquesta activitat correspon al tercer any del projecte d’Impuls de la lectura (ILEC) del centre