Experiència G
Dades del centre i professorat
- Institut Baix Camp — Reus
- e3002594@xtec.cat — 977310953
- Segon cicle d’Educació secundària obligatòria
- Josep G. Lluís Queralt — Dolors Calabuix Abelló — Ferran Borrell Micola
- 13,05 — 13,35 h
Títol de l’experiència
- Experiència: Pla TAC (Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement)
i sistema de gestió de centre
Objectius
- Definir i planificar els àmbits d’actuació i les línies generals de planificació de les tecnologies en el centre.
- Fixar els serveis digitals del centre, promoure i facilitar la participació de la comunitat educativa en el seu ús i fer-ne el seguiment.
- Definir les aplicacions metodològiques de les tecnologies en el centre, afavorir el seu ús i vetllar per la seva presència a totes les àrees curriculars
- Assegurar la inclusió digital de tot l’alumnat i el professorat definint les eines necessàries i garantir-ne l’accessibilitat a tots els recursos
Continguts
- Sistema de gestió
- Canals de comunicació i participació
- Detecció necessitats i millores del pla TAC
- Competència digital tranversal
Descripció
- Definir quins canals digitals utilitza el centre per comunicar-se amb la comunitat educativa i qui és la persona o persones responsables de gestionar-los
- Establir un protocol per gestionar la comunicació digital amb les famílies i la societat en general (correu, SMS, web, bloc…) i quina tipologia de contingut es vehicula amb cadascun dels mitjans, periodicitat en l’actualització, formació dels responsables, etc…
- Realitzar una diagnosi de les TAC al centre en tots els seus vessants (infraestructures i equipaments, didàctico-pedagògics i organitzatius) per tal de tenir indicacions clares dels punts forts i febles
- Referenciar la planificació global de les TAC al Projecte de Direcció, amb el seu desenvolupament i prioritats
- Definir i distribuir les responsabilitats entre els integrants de la comissió TAC (ex.: competència digital i currículum, difusió interna, difusió i comunicació externa, EVA, acompanyament tècnic a l’aula, coordinació TAC, actualització i difusió de l’aplicatiu del Pla TAC de centre, accessibilitat i inclusió, etc..)
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Competència digital docent i desenvolupament professional
Observacions