Mestres d’Educació Infantil i Infants d’Origen Immigrat: percepcions, implicacions i pedagogia

Aqui podeu trobar un petit document divulgatiu vinculat a la investigació titulat ” Mestres d’Educació Infantil i Infants d’Origen Immigrat: percepcions, implicacions i pedagogia ” fet per Marta Ana Vingut Riggall) amb la qual vam poder col.laborar.
La Marta és una mestra , psicopedagoga,… amiga i companya a la qual li dono les gràcies per haver pogut participar ( el nostre centre ) en aquesta tesis.

Tal com diu ella mateixa l’Objectiu d’aquesta tesis és:

” Els objectius de la recerca se centren a detectar quina és la
percepció que tenen els mestres de l’escola infantil respecte de
l’alumnat d’origen immigrat, així com les necessitats que es
desprenen del seu discurs……..

Convé assenyalar que l’objectiu de la recerca no és el de
descriure què pensen els mestres de les escoles catalanes de
manera essencialista, sinó d’abstreure valors i neguits existents
que, tot i la variabilitat entre els diferents mestres i centres
participants, romanen en la pedagogia derivats dels valors
socioculturals més estesos. D’aquesta manera, aquest llibre ha
d’interpretar-se com una eina dissenyada per a provocar la
reflexió pedagògica sobre una realitat existent, sens
desmerèixer moltes de les iniciatives que es fan en molts
equips docents vers l’educació intercultural.
Finalment, i de manera més personal, voldria fer arribar el meu
agraïment a les escoles i membres participants en la
investigació. Desenvolupar aquesta recerca ha estat un plaer
però alhora ha suposat un delicat repte personal i pedagògic;
un viatge de creixement i reflexió, de vegades colpidor, en tenir
l’oportunitat d’endinsar-me en les meves pròpies creences i
valors i també en les meves mancances. Confio que aquest
document estimuli una part d’aquests processos de reflexió
entre els companys i companyes de professió per avançar
plegats cap a un sistema educatiu divers i inclusiu.” pag 3 i 5

q

Si cliqueu la imatge us podeu descarregar el resum de la Tesis.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Llibre digital ” Els fantàstics llibres voladors del Sr Morris Lessmore”

Durant la diada de Sant Jordi 2015 vaig tindré l’honor d’explicar un conte digital amb la tablet.

Us poso l’enllaç del video i l’enllaç de l’aplicació.

[youtube]https://youtu.be/4p5Isn139ds[/youtube]

 

 

 

2015-04-24_141032

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Realitat augmentada amb Petits Colar Mix

Colar Mix és una aplicació de realitat augmentada disponible tant per iPhone i iPad a través d’App Store , com per Android des de Google Play . L’aplicació ens permet imprimir dibuixos per acolorir que després podrem convertir en models 3D .
Aquí  poso un petit exemple amb nens de P3 , P4  i P5.
Els alumnes de P4 i P5 estan fent el projecte sobre dinosaures i els alumnes de P3 treballen el projecte dels peixos.

S’ha fet servir la PDI de la classe per tal de visionar-lo tots

 

 

[youtube]https://youtu.be/oxTNqyg9zJg[/youtube]

índex

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Experiència amb aplicació Verbalizer

L’experiència s’ha dut a terme a L’Escola Agnès Armengol de Sabadell amb el professional d’Educació Especial, Pedro Antonio Fábrega, a Tutora de P4 Maria Saiz i el mestre de Müsica Martí .
Els alumnes que han participat son tots els alumnes de P4 d’Educació Infantil. Els quals han necessitat el suport per part de tres mestres per tal dinamitzar el treball realitzat i poder gestionar les 14 tablets que s’han fet servir.

L’experiència sorgeix a partir de la necessitat que els alumnes de P4 han de potenciar tot un treball de l’expressió oral, afavorir l’ús del llenguatge oral en contextos significatius , el poder discriminar , utilitzar el codi onomatopeic representatiu de diferents caretes d’animals.

Aqui teniu enllaç a l’aplicació

verbalizer

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Experiècia amb l’aplicació Tellagami

L’aplicació Tellagami és una aplicació de producció audiovisual a través d’imatges i avatars. Permet potenciar entre els alumnes habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació de llenguatges gestuals, verbals, musicals, audiovisuals i plàstics.

El principal repte de la nostra escola és ajudar als alumnes que provenen d’altres països a adaptar-se a la nostra escola, a aprendre la nostra llengua i a treballar de cara a la inclusió d’aquests infants.

L’experiència s’ha dut a terme a l’Escola Agnès Armengol de Sabadell amb el professional d’Educació Especial, Pedro Antonio Fábrega, i la tutora de l’aula d’acollida, Pepi Prades.

Els alumnes que han participat han estat els que van a l’aula d’acollida concretament dels cursos de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària. Els quals necessiten més suport en temes de comunicació i llenguatge.

L’experiència sorgeix a partir de la necessitat que els alumnes de l’aula d’acollida han de conèixer els diferents espais de l’escola. A partir d’aquest motiu, s’aprofita per treballar els temes important que poden provocar l’exclusió d’aquests infants a l’escola: el llenguatge i la capacitat de comunicació. I, a més a més, la relació entre companys a través del treball en grup que s’ha generat.

 

Aqui teniu enllaç a l’aplicació

tellagami pic

Per ANDROID

Per  IOS

Per Web

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La realitat augmentada

REALITAT AUGMENTADA

Tots percebem el món, aprenem i interactuem de maneres diferents degut a les nostres preferències, estils d’aprenentatge, competències… A l’aula, sempre que sigui possible cal oferir la informació en diversos formats  i permetre que els alumnes donin resposta també de diverses maneres. D’aquesta manera ens assegurem que tot allò que els volem transmetre els arriba de manera que ho puguin comprendre i assimilar-ho com a nous aprenentatges. Una manera molt creativa i engrescadora d’oferir i crear informació en diversos formats és la realitat augmentada.

Segons la Viquipèdia la realitat augmentada (RA) és el terme per a definir una visió directa o indirecta d’un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d’una realitat mixta a temps real. Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent. Aquesta és la principal diferència amb la realitat virtual ja que no substitueix la realitat física, sinó que afegeix un entorn fictici (per exemple, dades informàtiques) al món real. Amb l’ajuda de la tecnologia (per exemple, afegint la visió per ordinador i el reconeixement d’objectes) la informació del món real que envolta l’usuari es converteix en interactiva i manipulable. La informació digital sobre l’entorn i els objectes pot ser superposada al món real.

La  meva  experiència a  utilitzat  la realitat aumentada  fen servir aquesta pàgina  http://learnar.org/

Aquesta web té una col·lecció de 10 marcadors que ja tenen associats diversos models. Només us cal imprimir els marcadors i amb una webcam ja podreu veure els models (Cal que tingueu Flash player 10 instal·lat a l’ordinador). Veieu-ne una demostració:

[youtube]http://youtu.be/7G3H3ImCWlE[/youtube]

 

Aquí poso petits fragments de realitat augmentada amb el grup d’alumnes de sisè de primària.

Amb aquesta activitat complementària permet visionar  de manera virtual  el món real del nostre cos interior.

[youtube]http://youtu.be/WBwOALhcfr4[/youtube]

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller de Creació de Materials per les NEE

El passat 30 de Juny del 2014 es va realitzar  a la meva escola Agnès Armengol un taller de Creació de Materials  a partir de dos programes:

Scratch     i Jigsaw

La idea era poder elaborar tot un material digital de relacionar objectes i  creació de puzzles.

Per poder veure tota aquesta feina podeu clicar a la Pàgina  Taller de creació de Materials o a la imatge:

2014-09-05_135631

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RECULL DE PUZLES

A partir del Seminari d’Inclusió Digital via telemàtica, he tingut la sort de poder elaborar conjuntament amb altres professionals de l’educació un petit projecte utilitzant com a eina principal el programa jigsaw .

A partir d’aquesta eina 2.0 hem elaborat una site en la que engloba la feina realitzada  per tots el membres del grup ( objectius, competències, introducció, puzzles…..).

Des de ben petits, els nens i nenes poden realitzar puzles de dos o tres peces. El grau de dificultat dependrà de l’edat de l’alumne i de l’experiència que en tingui en aquesta mena de jocs.

Gràcies als puzles poden exercitar la ment i reforçar els conceptes escolars: formes, colors, lletres,…

Principals habilitats i destreses que desenvolupen els puzles:

  • Capacitat d’anàlisi i síntesi.
  • Coordinació òculo-manual.
  • Concentració i atenció.
  • Visió espacial.
  • Motricitat.
  • Pensament lògic.
  • Creativitat.
  • Capacitat per resoldre problemes.
  • Anàlisi per elaborar estratègies.

PARTICIPANTS

Emilia Alcaraz Delgado

Ana Maria Arche Aubert

Inés Cardil Bautista

Pedro Antonio Fabrega Pérez

Podeu clicar Imatge  per verure la feina realitzada

PUZZLE

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tyanutnit, fil de vida

Tyanutnit, fil de vida

“Un fil vermell invisible connecta els qui estan destinats a trobar-se malgrat el temps, el lloc o les circumstàncies. El fil pot tensar-se o enredar-se però mai trencar-se”

Aqui presento el següent projecte d’un company de Comissió de Famílies de l’escola Pinetons de Ripollet.
 Aqui poso un petit fragment explicatiu d’aquest company (David Madueño Rancha)
“Presento  un llibre per ajudar a  pares i fills d’adopció a crear el vincle, fent servir la música com a eina. El llibre té un munt d’exercicis per fer amb els nostres fills. Com vam veure que per als pares seria un maldecap aconseguir les músiques a les que fèiem referència, i com que hagués estat impossible pagar drets d’autor de totes les cançons inicials, vam pensar com a solució que totes les cançons estiguessin exemptes de drets d’autor i vam gravar-les de nou per estalviar els drets d’interpretació. Hem anat demanant un cop de mà a músics coneguts i al final han sortit petites meravelles. Així el llibre ha acabat sent tot un projecte escrit i musicat
Totes aquests temes musicals els hem penjat al nostre bloc http://tyanutnitllibre.wordpress.com/ .
Per escoltar les cançons  i veure la web cliqueu imatge
conte

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PICTOTRADUCTOR

Pictotraductor és una aplicació pensada per a la comunicació a través de pictogrames, de caràcter gratuït i que no requereix de cap tipus d’instal · lació, … (Clicar imatge) properament es farà en català

picto

Publicat dins de General | Deixa un comentari