Durant la diada de Sant Jordi 2015 vaig tindré l’honor d’explicar un conte digital amb la tablet.
Us poso l’enllaç del video i l’enllaç de l’aplicació.
[youtube]https://youtu.be/4p5Isn139ds[/youtube]
Durant la diada de Sant Jordi 2015 vaig tindré l’honor d’explicar un conte digital amb la tablet.
Us poso l’enllaç del video i l’enllaç de l’aplicació.
[youtube]https://youtu.be/4p5Isn139ds[/youtube]
Colar Mix és una aplicació de realitat augmentada disponible tant per iPhone i iPad a través d’App Store , com per Android des de Google Play . L’aplicació ens permet imprimir dibuixos per acolorir que després podrem convertir en models 3D .
Aquí poso un petit exemple amb nens de P3 , P4 i P5.
Els alumnes de P4 i P5 estan fent el projecte sobre dinosaures i els alumnes de P3 treballen el projecte dels peixos.
S’ha fet servir la PDI de la classe per tal de visionar-lo tots
[youtube]https://youtu.be/oxTNqyg9zJg[/youtube]
L’experiència s’ha dut a terme a L’Escola Agnès Armengol de Sabadell amb el professional d’Educació Especial, Pedro Antonio Fábrega, a Tutora de P4 Maria Saiz i el mestre de Müsica Martí .
Els alumnes que han participat son tots els alumnes de P4 d’Educació Infantil. Els quals han necessitat el suport per part de tres mestres per tal dinamitzar el treball realitzat i poder gestionar les 14 tablets que s’han fet servir.
L’experiència sorgeix a partir de la necessitat que els alumnes de P4 han de potenciar tot un treball de l’expressió oral, afavorir l’ús del llenguatge oral en contextos significatius , el poder discriminar , utilitzar el codi onomatopeic representatiu de diferents caretes d’animals.
Aqui teniu enllaç a l’aplicació
L’aplicació Tellagami és una aplicació de producció audiovisual a través d’imatges i avatars. Permet potenciar entre els alumnes habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació de llenguatges gestuals, verbals, musicals, audiovisuals i plàstics.
El principal repte de la nostra escola és ajudar als alumnes que provenen d’altres països a adaptar-se a la nostra escola, a aprendre la nostra llengua i a treballar de cara a la inclusió d’aquests infants.
L’experiència s’ha dut a terme a l’Escola Agnès Armengol de Sabadell amb el professional d’Educació Especial, Pedro Antonio Fábrega, i la tutora de l’aula d’acollida, Pepi Prades.
Els alumnes que han participat han estat els que van a l’aula d’acollida concretament dels cursos de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària. Els quals necessiten més suport en temes de comunicació i llenguatge.
L’experiència sorgeix a partir de la necessitat que els alumnes de l’aula d’acollida han de conèixer els diferents espais de l’escola. A partir d’aquest motiu, s’aprofita per treballar els temes important que poden provocar l’exclusió d’aquests infants a l’escola: el llenguatge i la capacitat de comunicació. I, a més a més, la relació entre companys a través del treball en grup que s’ha generat.
Aqui teniu enllaç a l’aplicació
Tots percebem el món, aprenem i interactuem de maneres diferents degut a les nostres preferències, estils d’aprenentatge, competències… A l’aula, sempre que sigui possible cal oferir la informació en diversos formats i permetre que els alumnes donin resposta també de diverses maneres. D’aquesta manera ens assegurem que tot allò que els volem transmetre els arriba de manera que ho puguin comprendre i assimilar-ho com a nous aprenentatges. Una manera molt creativa i engrescadora d’oferir i crear informació en diversos formats és la realitat augmentada.
Segons la Viquipèdia la realitat augmentada (RA) és el terme per a definir una visió directa o indirecta d’un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d’una realitat mixta a temps real. Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent. Aquesta és la principal diferència amb la realitat virtual ja que no substitueix la realitat física, sinó que afegeix un entorn fictici (per exemple, dades informàtiques) al món real. Amb l’ajuda de la tecnologia (per exemple, afegint la visió per ordinador i el reconeixement d’objectes) la informació del món real que envolta l’usuari es converteix en interactiva i manipulable. La informació digital sobre l’entorn i els objectes pot ser superposada al món real.
La meva experiència a utilitzat la realitat aumentada fen servir aquesta pàgina http://learnar.org/
Aquesta web té una col·lecció de 10 marcadors que ja tenen associats diversos models. Només us cal imprimir els marcadors i amb una webcam ja podreu veure els models (Cal que tingueu Flash player 10 instal·lat a l’ordinador). Veieu-ne una demostració:
[youtube]http://youtu.be/7G3H3ImCWlE[/youtube]
Aquí poso petits fragments de realitat augmentada amb el grup d’alumnes de sisè de primària.
Amb aquesta activitat complementària permet visionar de manera virtual el món real del nostre cos interior.
[youtube]http://youtu.be/WBwOALhcfr4[/youtube]
El passat 30 de Juny del 2014 es va realitzar a la meva escola Agnès Armengol un taller de Creació de Materials a partir de dos programes:
La idea era poder elaborar tot un material digital de relacionar objectes i creació de puzzles.
Per poder veure tota aquesta feina podeu clicar a la Pàgina Taller de creació de Materials o a la imatge:
A partir del Seminari d’Inclusió Digital via telemàtica, he tingut la sort de poder elaborar conjuntament amb altres professionals de l’educació un petit projecte utilitzant com a eina principal el programa jigsaw .
A partir d’aquesta eina 2.0 hem elaborat una site en la que engloba la feina realitzada per tots el membres del grup ( objectius, competències, introducció, puzzles…..).
Des de ben petits, els nens i nenes poden realitzar puzles de dos o tres peces. El grau de dificultat dependrà de l’edat de l’alumne i de l’experiència que en tingui en aquesta mena de jocs.
Gràcies als puzles poden exercitar la ment i reforçar els conceptes escolars: formes, colors, lletres,…
Principals habilitats i destreses que desenvolupen els puzles:
PARTICIPANTS
Emilia Alcaraz Delgado
Ana Maria Arche Aubert
Inés Cardil Bautista
Pedro Antonio Fabrega Pérez
Podeu clicar Imatge per verure la feina realitzada
Pictotraductor és una aplicació pensada per a la comunicació a través de pictogrames, de caràcter gratuït i que no requereix de cap tipus d’instal · lació, … (Clicar imatge) properament es farà en català
El proper 29 de març participo en les III Jornades d’inclusió digital que es realitzaran a Viladecans.
L’Experiència que presentaré es titula “ Aprenentatge amb moviment. Animacions amb Webcam i Kinect”
La nteracció del moviment del cos amb l’ ordinador fent servir diversitat de programes scratch, gcompris ,Simon…
Per aquesta experiència farem servir la webcam i el sensor Kinect.
El fet de poder utilitzar una eina TAC prou motivadora com una webcam o un sensor en la que hi ha una interacció causa-efecte del nostre cos amb el moviment d’un objecte, permet que qualsevol nen del meu centre pugui participar sense cap tipus de barrera.
Document explicatiu de quins recursos he fet servir i on es poden trobar aquï
Aqui podeu veure per una banda els programes scratch 2.0 que he reinventat per fer servir amb la webcamp. clicar imatge o aquí
I un petit video demostratiu amb molts alumnes de la meva Escola Agnès Armengol de Sabadell.
Donar les gràcies al cantautor Pep Puigdemont per l’autorització de l’ús de les seves cançons en aquest video .