Durant el primer i part del segon trimestre des de la meva escola i concretament amb el grup de cinquè de primària hem complementat el projecte sobre l’espai ( busqueda d’informació, realització de maquetes dels planetes , visualitzaió d’escales del temps., univers..
Explicar com l’activitat minimitza les barreres d’aprenentatge de manera genèrica
Qualsevol tipus de proposta en què apareix una eina digital(tablet, portatil, PDI…) que permeti complementar, donar suport, engrescar el treball que es fa a l’aula, ampliar coneixements, aprendre de manera divertida i donar una importància cap enfora alló que estan fent, fa que tots els alumnes tinguin una gran predisposició cap a l’ativitat plantejada.
Pels alumnes amb més dificultats proporciona una manera de treballar uns mateixos continguts, iguals als dels seus companys d’aula, donar la possibilitat d’aconseguir uns resultats òptims i permet fer-los partíceps de manera col.laborativa, amb la resta de companys de classe.
Com a mestre permet veure les diferents formes de treballar dels alumnes i la manera de portar a terme els seus projectes. Moltas vegades amb dinàmiques diferents i rols diversos la qual cosa beneficia el desenvolupament de cada un dels alumnes.
L’experiència en si intenta enriquir, motivar i donar noves eines que permetin potenciar l’autonomia dels ’alumnes , el treball cooperatiu, la capacitat d’’aprenentatge entre companys i aconseguint extrapolar totes aquests aspectes més enllà de l’aula.
L’atenció que es dóna des del nostre centre educatiu a l’alumnat amb més dificultats es un tema que preocupa i segueix preocupant de manera constant en el dia a dia de la nostra realitat educativa.
Des de la nostra escola s’intenta ja no focalitzar la mirada exclusivament i de manera generalitzada en les dificultats dels alumnes, sinó tenir en compte el context, el desenvolupament de l’alumne,l’entorn social….
L’experiència docent a la nostra escola ens fa veure de manera generalitzada que tots els alumnes vénen amb la seva motxilla, tots tenen necessitats educatives.
L’experiència que es planteja pretén complementar el projecte “ L’espai” que s’està treballant aquest curs.
A partir de l’ús de l’aplicació Scratch Junior i de la construcció d’una petita piràmide Hologràfica s’elaboraran diferents projectes digitals on es treballaran alguns planetes i satèl.lits.
Aquesta activitat pretén aprofundir i complementar els aprenentatges dels alumnes.
Podem dividir l’experiència en dues parts amb un total d’unes 10 sessions.
Una primera part en la què s’ensenyarà als alumnes l’ús de l’aplicació ( insertar imatges i/o so, escenaris, com es programen moviments…).
Déspres d’haver fet diferents proves en parelles, s’inicia el projete sobre l’espai en l què a partir de les diverses propostes han de treballar un planeta o satel.lit; fent una fotografia, programant un moviment, fons i una veu explicativa….
Una segona part de l’experiència consisteix en elaborar la piràmide troncada de base quadrangular, per tal d’aconseguir una similitud a un vidre que ens permeti visionar un holograma.