IMPRESSORA 3D A INFANTIL I PRIMÀRIA

A  partir d’aquest segon trimestre hem començat una nova proposta a partir del món Maker.

El món maker és un moviment que dona eines als ciutadans perquè siguin  capaços de crear tecnologia i no només ser-ne mers consumidors. A l’escola aquest moviment també pot aportar  molt, ja que amb aquesta filosofia  es treballa des de l’aprenentatge  significatiu i el pensament creatiu que implica plantejar  solucions diverses i diferents.

Aquesta forma d’apropar l’aprenentatge a l’alumnat  prové dels nostres pares, mares, avis, tiets … de gent de generacions anteriors. En el cicle de la vida d’aquestes persones es donaven situacions, ja sigui per manca de recursos o simplement per temes relacionats amb els seus orígens, que tenien la  necessitat o el costum de fer coses  ( de fabricar-se peces  de roba, reparar eines, cultivar…)

Quan parlem de la paraula maker (en castellà hacedores o fabricantes  i en català ( faedor/a) , estem fent referència a persones o grup de persones  que es dediquen a idear, pensar i / o fabricar objectes , ja sigui de manera artesanal o a través de la tecnologia.

El concepte maker, quan s’apropa a l’escola,  es pot convertir en una eina molt potent que ens permet potenciar metodologies actives, obertes  col·laboratives i interactives. Amb l’objectiu que els infants  puguin  aprofundir  en multitud de coneixements  i habilitats, potenciant el treball col·laboratiu, el treball per projectes , espais d’aprenentatges , ambients, entorns….

De manera general els plantejaments que intento potenciar amb els diferents especialistes i/o tutors pretenen potenciar aquesta visió maker mitjançant ( aplicacions mòbils, pensament computacional, experiments físics,…) a tot aquest ventall afegim la impressora 3d.

Concretament parlem de la impresora Anet A8 que hem montat  a la nostra escola.

Això no hagués estat possible sense el suport d’una associació no lucrativa formada per  ( mestres , pares, aficionats a la tecnologia …) amb el qual també soc membre i que en van ajudar per construir la meva impressora  Ripolab   ( un agraïment especial a Gustavo).

Impressora de baix cost però amb unes prestacions prou bones per ús escolar.

Primeres impressions de prova.

A partir del muntatge, calibració i algunes millores fetes per tal d’aconseguir uns resultats òptims.

Per poder iniciar-se en el disseny 3d de manera senzilla s’ha fet servir l’aplicació Tinkercad per alumnes de primària i  l’aplicació

 

I per nens d’infantil i/ o inicial l’aplicació doddle 3d

 

 

Amb aquestes aplicacions hem iniciat petites aproximacions al disseny 3d per tal de passar del disseny en pantalla a la realitat.

Aquí posso  un petit  tutorial  del youtube però podeu trobar molts  més.

 

 

Tutorial fet per mi per dissenyar un clauer

[youtube]https://youtu.be/eFvdZLu6lGI[/youtube]

Tutorial fet per mi per dissenyar un clauer amb fonts diverserses d’un processador de textos.

[youtube]https://youtu.be/se8XawR6Hss[/youtube]

Tutorial fet per mi on explico com a partir del disseny d’un petit personatge podem afegir un portapiles a dins per tal que el personatge disposi de llum. (Led i pila de botó).

[youtube]https://youtu.be/Kp_lyxoQTe8[/youtube]

 

 

Video demostratiu  doodle 3d

Petit tutorial de com fer una casa amb Doodle 3d fet per mi , espero que us pugui ser útil

 

[youtube]https://youtu.be/g6l6-gPmdcM[/youtube]

Aquí algunes imatges i videos de primers models de clauers fets pels alumnes de cinquè   i /o sisè  mitjançant  Tinkercad i  algunes altres imatges i videos d’inciació de disseny en 3d fets pels alumnes de P3 i la pissarra digital mitjançant Doodle 3d

 

Fins i tot hem fet alguna model diferent d’un projecte que hem tornat a encetar  sobre la creació de drawboots.

 

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *