75.- Participem en el premi la Classe Sense Fum

Tot l’alumnat a participat, aquí exposem les fotografies d’alguns treballs que han optat al premi.

Les aportacions dels treballs es troben al bloc de salut neta. Clica a sota

http://blocs.xtec.cat/salutneta/

També exposarem ben aviat  els treballs de vídeo i power point del grup 2on B .-

Per exemple un equip de la classe de 2on C han preparat en horari extraescolar voluntari aquest vídeo curt.

Clica a sota:

http://www.youtube.com/watch?v=FB-TlntufcM

 

Per a la resta de treballs escriu a  info@cooperis.cat i demana entrar al nostre https://www.dropbox.com/home



Informe de la participació en el programa de salut: La Classe Sense Fum. Clica a sota.

http://blocs.xtec.cat/patmf/2013/05/09/76-informe-final-del-nostre-programa-classe-sense-fum/

 

Més informació sobre Classe Sense Fum. Clica a sota:

http://www.xtec.cat/web/comunitat/salutescola/classesensefum/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

74.- El científic que porta el nom del nostre institut també denominarà un programa de la URV. Un català Doctor Honoris Causa de la URV

Tarragona, 30/04/2013.-

El Consell de Govern de la URV ha aprovat, el dimarts 30 d’abril, la convocatòria del Programa Martí i Franquès per a l’atracció de talent.

S’oferiran més 60 contractes predoctorals de tots els àmbits científics, i dos contractes postdoctorals per a la recerca d’excel·lència.

El Programa Martí i Franquès és de cooperació pública i privada, i vol atraure estudiants de doctorat i investigadors postdoctorals. S’oferiran 60 contractes predoctorals de tots els àmbits científics, cofinançats entre la URV i altres institucions, 3 d’ells amb universitats estrangeres.

S’ofererian també dos contractes postdoctorals: l’Starting Grant Profile, per a un/ director/a d’investigació de qualsevol camp, amb una proposta de recerca d’excel·lència, i Advanced Grant Profile, per a un/a investigador/a postdoctoral en col·laboració amb un membre del PDI de la URV de qualsevol camp amb un projecte de recerca d’excel·lència.

A la sessió de govern s’ha aprovat la Memòria econòmica 2012, amb la liquidació definitiva del pressupost. El superàvit, de caràcter cojuntural de 464.068 €, un 0,4% del pressupost, derivat d’uns majors ingressos respecte als previstos en el pressupost inicial i de l’acompliment dels ajustos fets al llarg de l’any, que van suposar un estalvi superior al previst, es destina bàsicament als estudiants i la docència. Es concreta en tres programes: de beques, de mobilitat i d’infraestructura docent.

El primer, una convocatòria extraordinària de beques de col·laboració per als estudiants, que per causes econòmiques sobrevingudes, com quedar-se sense feina, tenen problemes per fer efectiva la matrícula i no disposen de beques del Ministeri ni d’Equitat. La URV hi destinaria 100.000 € i entre 50 i 70 estudiants podrien accedir a una beca de col·laboració entre maig, juny i juliol.

El segon programa és una convocatòria de mobilitat per a estudiants de doctorat, adreçada a l’obtenció de doctorats internacionals, al qual es destinaran uns 72.000 € aproximadament. El tercer és la convocatòria d’infraestructura i equipament docents, que s’avançaria en el temps, per un valor de 280.000 €.

El Consell de Govern ha resolt nomenar dos nous doctors honoris causa. Un d’ells és Federico Mayor Zaragoza (Barcelona, 1934), doctor en Farmacia, rector de la Universidad de Granada (1968), ministre d’Educació i Ciència (1981-82) i director general de la UNESCO (1987-1999). Ha estat un gran impulsor de l’economia basada en el coneixement i la reforma de les institucions internacionals.

L’altra personalitat proposada com a doctor honoris causa és el científic Jamal Deen, indo-guyanès i catedràtic a la Universitat de Mcmaster (Hamilton, Canadà). Ha realitzat grans contribucions en el camp dels dispositius electrònics i fotònics i és capdavanter en electrònica orgànica.

Font oficial:

http://wwwa.urv.cat/noticies/diari_digital/cgi/principal.pl?fitxer=noticies/noticia014287.htm

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

73.- Ha mort el nostre company Josep Roca.-

Avui dia 30 d’abril ha traspassat el nostre company, professor i cap d’estudis del nostre institut.

R.I.P.

L’acte de comiat es durà a terme a la sala actes del nostre institut el dijous dia 2 de maig, a les 5 de la tarda.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

72.- Visitem la biblioteca pública pares i mares i els seus fills/es.-

Publicat dins de General | 1 comentari

71.- Pares i mares visiten l’exposició de fotografia de la nostra biblioteca.-

Publicat dins de General | Deixa un comentari

70.- Programa del Dia de sant Jordi.-

DIADA DE SANT JORDI  CURS 2012/2013 23 D’ABRIL 2013

 

-HORARIS-

 

 

ESO1 – ESO2                                                                                                   ESO3 – ESO4 – BATXILLERAT

 

8-11

 

 

 

pati

 

Classe normal

 

 

 

 

8-9

 

Classe normal  
9-10

 

Classe normal

Taller de creació literària

(inscrits)

 
10-11,30

 

 

pati

TEATRE

“EL BON DOCTOR”

Vis de Vanadi

Sala d’actes

CINEMA

Cicle terror

“SINISTER”

 

Sala vídeo 2

 

11,30- 13,00

 

 

Acte literari POETES

NASCUTS EL 1913

 

Lliurament premis

Concursos Sant Jordi

Sala d’actes

12,00-

13,00

Lliurament

premis

Concursos

Sant Jordi

Sala Miró

CINEMA

Cicle terror

“PARANORMAL ACTIVITY”

Sala vídeo 2

 

 

 

VESTÍBUL: INTERCANVI DE LLIBRES – VENDA DE ROSES DE PAPER

SALA BIBLIOTECA – EXPOSICIÓ PERMANENT:

TEXTOS + FOTOGRAFIA ESPRIU – GOMEZ DE LA SERNA

 

DIVENDRES, DIA 26, A LES 20,00 h

ESPECTACLE DE DANSA CATALANA AMB ESBART DANSAIRE DE TARRAGONA CORAL I CONJUNT INSTRUMENTAL INS MARTI FRANQUÈS

 

SALA D’ACTES                    ESTEU TOTS CONVIDATS                       ENTRADA LLIURE

Ara la publicació digital d’un llibre sobre el científic Antoni de Martí i Franques per la URV.

“Martí i Franquès, l’home que mirava l’aire” de Josep Grau Bové.

https://www.google.es/url?sa=f&rct=j&url=http://www.publicacionsurv.cat/component/k2/item/download/188&q=&esrc=s&ei=8pFuUfP5FfSe7AbjgoGwBQ&usg=AFQjCNHbrryDoGXgdR_p8t6S_XQBWLV2Gw

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

69.- El primer 3B.Club d’aprendre a aprendre en família està en marxa.-

01.- Motiu: Es tracta de practicar de forma habitual el 003B+ADN de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa, abreujadament el “+3B”.

02.- Objectiu: Valorar la utilitat per al suport formatiu de les famílies segons contempla la Llei d’Educació de Catalunya en els articles 25 i 27, en el repte de dur  a terme els seus fills/es les tasques escolars a casa, millorar la preparació dels examens i de treure més utilitat de les activitats culturals en família com visites a museus, exposicions, excursions a la natura, etc.

03.- Iniciativa: Organitzat per iniciativa ciutadana de les mateixes famílies cooperants amb el suport de diverses entitats i del 3B.Club Ateneu de Tarragona i la col·laboració del nostre institut en la cessió dels espais i les dispeses bàsiques com d’electre, etc.

04.- El que és i no és +3B.- No es tracta de fer repassos. Es tracta de generar bastida com a pares i/o mares per a l’autonomia dels nostres fills/es dels aprenentatges a casa. No es un joc com el Trivial http://ca.wikipedia.org/wiki/Trivial_Pursuit.

No és competitiu individualista, ja que un guanya sobre els altres. Es tot el contrari. És en el fons “coexitista”, “comentalista” i “maximalista” de pols oposats d’heterogeneitat.

És la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa coexitista, comentalista i amb criteris d’heterogeneïtat  maximalista segons el mateix autor J.M. Ferran. És a dir l’èxit és grupal o no hi ha èxit (com els castells humans, tots han de respondre amb  èxit, es fa el castell o no es fa, i s’ha de seguir entrenant i assajant fins aconseguir l’èxit col.lectiu) i cooperatiu mentalista, ja que promou l’agilitat mental rítmica de rols alternants i seqüencials de direcció de la dinàmica de grups denominada DiT, amb més nexes mentals de coneixements, de propostes d’iniciatives i d’apostes d’ajuda als demés. I és obert a tothom amb totes les capacitats possibles, edats, etc.. Com més heterogeneïtat millor per a comprovar el progrés de forma conjunta. Una de els clau de la iniciativa és aprendre a ensenyar als altres el que sabem. I això és un triple aprenentatge propid e les competències bàsiques. (J.M. Ferran, URV, 2012)

05.- Fonaments científics, d’investigació psicosocial i d’estudis superiors.-

A més la Dinàmica Mental Cooperativa té fonament científic i és objecte d’investigació superior en recerca universitària dins d’una tesi+llicència ICEBergs ( tesi definida com a estudi+investigació  servei (aprenentatge servei) en llicència d’investigació combinant els entorns laboral i no laboral (domèstic, cívic i voluntariat) buscant estratègies i recursos en la gestió sistèmica de l’educació i de l’ensenyament. Marc conceptual i metodològic en les investigacions de treballs de recerca de final de grau i de tesines universitàries.El +3B és l’eina de la investigació combinada d’entorns en el fet de buscar estratègies i recursos en la gestió sistèmica educativa de els persones. Les famílies combinent els entorns de treball pels pares/mares i d’institut pels fills/es i els entorns de no treball ( tasques domèstiques, cíviques i voluntariat). per exemple supervisar, animar o vetllar per les tasques escolars a casa són tasques domèstiques des del punt de vista del pare/mare. Per a més informació en les propostes de recerca acció cooperativa PRAC pots consultar http://blocs.xtec.cat/prac.

06.- Resposta dins del marc legal de la Llei d’Educació de Catalunya 2009 articles 25 i 27, a la demanda social.-

Es tracta, com ja he dit, en primer moment en la demanda en una primera necessitat de les famílies d’aprendre a aprendre la Dinàmica per a fer les tasques escolars a casa promovent l’autonomia dels fills i de les filles. Pensa que les tasques escolars a casa incideixen molt en les notes acadèmiques i també en l’assoliment efectiu de les competències bàsiques. (marc curricular).

A partir dels coneixements conceptuals, factuals, de valors  com de procedimentals és com s’elaboren per part dels nostres fills i filles amb l’ajuda col·laborativa de bastida o de “pastor”  dels pares/mares, els recursos de la Dinàmica Mental Cooperativa a partir de recursos de jocs de taula i de tauler.

07.- Organització al voltant del 3B.Club i en el foment de 3B.Clubs i d’3B.equips dins d’un marc 3B.Federatiu i competitiu.-

El 3B.Club té com a finalitat ser un  espai de mostra creativa per a exposar i compartir targetes +B i enginys d’aprendre a aprendre +2B per un costat i per l’altra on s’organitzen jugades, partides i partits de +3B en celebracions o concursos: 3B.concerts tot utilitzant les targetes +B i els enginys d’ajuda +2B, que els mateixos jugadors/es fabriquen. D’aquesta manera es promou la l’aprendre a aprendre, la cohesió i la inclusió social. A més dels efectes en l’aprendre a aprendre i de les seves conseqüències lògiques en el rendiment acadèmic i en les respectives notes. Per a més informació del 3B.Club consulta: http://blocs.xtec.cat/3bclub/

08.- Calendari de sessions en aquest primera oferta pública del mes d’abril dins de la campanya Cooperis.Cat.-

Sols es duran a  terme les sessions en el mes d’abril. Primer es van organitzar les sessions dels pares i de les mares amb els seus fills/es de dos dies a la setmana (dilluns a l’Ateneu de Tarragona de 18 a 20 hores i dimecres a l’institut de 18 a 20 hores), ara els pares i les mares sols , els dimecres a l’institut de 18 a 20 hores.

09.- És una ocasió única i singular per a reaprendre i per a reestructurar els aprenentatges de matèries que precisen reforç per a les competències bàsiques de la vida acadèmica i de la vida del dia a dia.-

Es busquen alumnes de Batxillerat o de Formació Professional per a exercir el voluntariat social, sòciocomunitari i cultural.

10.- El 3B.Club i les famílies necessitem monitors +3B per a gestionar el mateix 3B.Club i oferir serveis a la ciutadania d’aprenentatge servei del +3B i de la seva pràctica dels 3B.equips que es generin.

S’ofereix per a alumnes de Batxillerat o de Formació Professional el primer curs de Monitoratge +3B. Els qui superin el curs tindran el títol propi no reglat oficialment, de moment, de Monitoratge de +3B. Per a exercir de monitor/a de +3B cal tenir el títol i després la llicència, la qual s’atorga amb la supervisió de les funcions a la fi de garantir l’èxit de l’organització i del funcionament del +3B.

11.- Oportunitat per a dur a terme pràctiques d’estudiants d’etapes post-obligatòries.-

També pel curs 2013-14 el 3B.Club és un projecte on es poden dur a terme pràctiques d’estudiants de formació professional i d’universitaris de la UOC, UNED, de la URV o de qualsevol universitat de Catalunya.

12.- Avantatges de jugar al +3B.-

Jugant al +3B et prepara per aficionar-te, seguir programes i animar-te a concursar en programes culturals de TV i en general t’entrena a tenir més agilitat de resposta des de l’assoliment competencial. La preparació és integral: cognitiva, afectiva i social. I en els àmbits de treball personal d’aprendre sol/a, amb ajuda i en cooperació.

13.- Propera activitat del 3B.Club Ateneu.-

El proper dimecres dia 22 de maig, a les 08 de la tarda a l’Ateneu de Tarragona, el Dr. Arcadi Oliveras parlarà de l’economia i el seu autor sobre els efectes mentals del +3B, com a eina mental per a construir la justícia i la pau. Serà proposat a la UNESCO en el mes de juliol. El +3B s’ofereix pels cursos 2013-14 i 2014-15 dins de la campanya Cooperis.Cat  www.cooperis.cat.

14.- Agraïments.-

Gràcies als espais cedits per l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona i de la secció 3B.Club de l’Ateneu de Tarragona.

15.- Drets d’autor i gestió per a la qualitat de la pràctica del +3B i de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa.

L’associació Ceradai 003B (fundada en 1986, modifica els seus estatuts en 2012) promou, protegeix i permet.

15.1.- Promou el +3B sense cap ànim lucratiu i sense cap finalitat comercial. Ho fa dins de la campanya Cooperis.Cat. Intenta ser present en societat, en pràctica diària i en participació social i cultural ( programes de ràdio, 20 d’abril trobada d’escriptors/es a Cabacés (El Priorat), taller a la Biblioetca Pública de Tarragona a les 18 hores del dia 29 d’abril).

15.2.- Protegeix i acompanya emocionalment les iniciatives ciutadanes en el marc dels Drets Humans encaminades a tota mena de cooperació en els aprenentatges i en la convivència i en aquest cas amb el mateix  +3B.

15.3.- Permet amb la supervisió organitzativa i funcional (agents en rol d’ arbitratge, de monitoratge, de COAS, de COAS-tècnics, de direccions de 3B.Clubs, de coordinacions de 3B.Federacions), de la formació i capacitació adequada dels agents i de les persones jugadores obert a tota la ciutadania. Això ho fa organitzant activitats de formació (jornades, cursos, tallers, seminaris) i atorgant els títols i les llicències en els agents que ensenyen i participen en els grups de persones interessades en la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa i en la pràctica del 003B+ADN, així com de les persones que volen constituir-se com a 3B.equips i 3B.Clubs.

16.- Per a rebre les novetats.-

Si tens “gmail”, crees una alerta amb les paraules clau:  patmf  per un costat i per l’altra +3B . Si ens facilites el teu correu electrònic t’enviarem missatges de forma periòdica. Escriu-nos a  <info@cooperis.cat>

17.- Les dues fotos.-

Fotos del dijous dia 11 d’abril de 2013 a l’institut on s’exposà el +3B a pares i mares. Amb l’assistència de pares i mares de l’institut i de les escoles del Serrallo i del Cèsar August. Després de l’oferta pública via internet a totes les escoles i els instituts de la ciutat de Tarragona. En assemblea es va decidir celebrar una altra trobada el proper dijous dia 18 a les 18 hores al mateix institut.

En la propera sessió tractarem els temps verbals d’indicatiu com a exemple dins del +3B. L’economia de la motivació per +3B Bons. Entre altres aspectes que incideixen en l’èxit escolar i que es poden controlar des de casa.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

68.- El Comitè Ambiental i els primers treballs sobre la Classe Sense Fum

En marxa el bloc sobre Comitè Ambiental

Es troba en la nostra web oficial, a la dreta:

http://www.institutmartifranques.com/marti.asp

És el nou bloc del Comitè Ambiental i de la Salut  http://blocs.xtec.cat/coam/

I ja podem trobar els primers treballs dins del programa de la Classe Sense Fum

http://blocs.xtec.cat/salutneta/

Del compromís del passat mes d’octubre

http://blocs.xtec.cat/patmf/2012/10/07/09-el-compromis-de-la-classe-sense-fum-de-1er-i-2on-deso/

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

67. Taller de salut preventiva. La fotoprotecció solar.-

Fotoprotecció solar   3er ESO* Programa Salut.PAT

Mes d’abril.-

De 09 a 10 hores els dilluns, 8, 15, 22, 29 i el dijous dia 18 del mes d’abril.-

Dia, grup, matèria que s’imparteix i professorat implicat:

8 (3-A – EF Eloi Rius) ,15 (3-B- SOC  Q. Biendicho) ,18 (3- E- EF Chiqui Garcia ),22( 3C- SOC R. Moragues i 29 (3D- FQ+N

L. Hidalgo i N. Arnal) . En resum són quatre dilluns i un dijous del mes d’abril.

Foto: Na Maria Isabel Sabaté Aineto      Associació Espanyola Contra el Càncer – Catalunya   AECC-Catalunya

Publicat dins de General | Deixa un comentari

66.- Solidaritat amb un/a mateix/a i amb els demés.- 1er, 2on i 3er ESO.-

ARA TU POTS POSAR DRET AQUEST CARTELL I JUGAR EN EQUIP.

Sense aquest primer pas tot seguirà igual

1.- Objectiu.-

Presentar les diverses formes de la solidaritat en la nostra societat, exposant les funcions de la Federació Catalana de Voluntariat Social i de les seves entitats com Càritas, Creu Roja, Mans Unides, etc.

Descobrir les diferències de voluntariat, aprenentatge servei i de civisme dins de la dinàmica de grups a partir d’afirmacions, crear preguntes i respostes.

2.- Continguts.-

La Federació Catalana de Voluntariat Social. Creu Roja. Mans Unides. Càritas. La Muntanyeta. Fundació Onada. AFANOC. Ceradai 003B, Frater, Banc d’Aliments, etc.

Serveis de la Federació i activitats de les entitats federades. Tipus de voluntariat.

3.- Activitats.-

3.1.- Activitats en la sessió d’una hora a 3er ESO

1.- Salutació i proposta de formació de grups de tres membres.    3′

2.- Vídeo. 7′

3.- Presentació de l’auca de fotos i diàleg. 15′

4.- De les afirmacions creació de preguntes en respostes en targetes. 15′

5.- Juguem a corresponsals. Enquesta per passar-la en família i retornar-la a la tutoria. 10′    Total 55′

3.2.- Activitats en la sessió de 30 minuts amb activitats suggerides peer completar l’ hora a 1er i 2on d’ESO

GRUP   I  ……………………………….  GRUP II

1.- Salutació i proposta de formació de grups de tres membres.   3′

2.- Vídeo, Auca de fotos més debat …2.- De les afirmacions creació de preguntes en respostes en targetes.   15′

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.- De les afirmacios creació de preguntes……3.- Vídeo i Auca de fotos                                                                                                     mé s debat   15′

4.- Juguem a corresponsals. Enquesta per passar en família i retornar-la a la tutoria. 10′.

4.- Recursos tècnics.-

Cal tenir la pantalla disponible per posar vídeo que es baixa d’internet. La resta de materials els porten les persones de visita externa.

5.- Calendari de les sessions.-

Dilluns dies 08, 15, 22, 29 d’abril  i 06 de maig a tercer ESO.

Dimecres dies 10, 17, 24 d’abril  i 08 de maig a primer i segon d’ESO.-  –

 

Foto: Reunits l’equip de quatre cooperants, preparant la sessió.

DRET ES MILLOR

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari