La porta de la redacció del vaixell
Busquem més fonts
-
Material fresc
- 152.- Maria Cinta Castelló a l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.-
- 151.- El català Mn. Dr. Joan Baptista Manyà, els Talents Cooppel i les opinions de la comunitat i de nois i noies a la fase final.-
- 150.- Participem en el concurs sobre el Talent que organitza la ONCE.-
- 149.- Avui dia 08 de març , dia de la Dona Treballadora.-
- 148.- Activitat OASIS oberta als pares i a les mares sobre temes del nostre interès.-
- 147.- Salut social i convivència a l’aula i al centre.-
- 146.- Potenciem l’autonomia social, personal i acadèmica de l’alumnat.-
- 145.- Visitants externs del nostre institut avui dia 27 de gener de 2016.-
- 144.- Bones festes amb salut, pau, amistat i talent cooperatiu tot l’any 2016.-
- 143.- Gràcies a la nostra participació al concurs sobre el talent de l’ONCE.-
- 142.- Extraescolar. Conveni amb la UOC i primer curs per a docents Talent Cooppel.-
- 141.- Enguany el centenari de les biblioteques en Jordi Català també ho celebra.-
- 140.- Institut Antoni de Martí i Franquès reconegut centre educatiu promotor.-
- 139.- Avui hem celebrat el centenari de les biblioteques a Catalunya.-
- 138.- Mural de 3rB d’ESO dirigit per la professora Susana Mena.
Blogroll
- 00.- Atenció Primers AUXILIS.- S.O.S. Telèfons i passos.- 0
- 01.- Diccionaris Lèxic Obert Flexible de Català 0
- 02.- Web oficial del nostre institut. Antoni de Martí i Franquès. 0
- 03.- Sobre el nom del científic que porta el nom del nostre institut 0
- 04.- Aprens a aprendre sol/a, amb ajuda i/o en cooperació.- 0
- 05.- Web d'Orientació Acadèmica i Professional de l' institut.- 0
- 06.- Web de consulta de l'acció tutorial i de les tutories 0
- 07.- Mossos d'Esquadra. Preguntes més freqüents.- 0
- 08.- Centre Jove. Sexualitat 0
- 09.- Fons fotogràfic del nostre institut.- 0
- 10.- Classes Sense Fum (1,2) 0
- 11.- OASIS Talent Cooppel de suport a les famílies 0
- 12.- Aprendre idiomes cantant 0
Categories
17.- Preparem el DENIP a l’hora de tutoria.- Per a una Ciutadania Global.-
Publicat dins de General
Deixa un comentari
16.- Proposta educativa Connectant Mons.-
ESCRIT INTERESSANT PER A LA NOSTRA ACCIÓ TUTORIAL
Te’l faig saber i mirarem entre tots de poder-ne treure’n profit dels recursos digitals.-
Benvolguts/des,
Us presentem la Xa edició de la proposta educativa Connectant Mons.
Una proposta dirigida tant a primària com a secundària i pensada per poder ser treballada des de qualsevol
matèria/assignatura.
El Connectant Mons és una proposta telemàtica que combina el treball a l’aula amb el treball en xarxa entre l’alumnat de 6 a 17 anys, i en la qual participen centres de tot el món. En aquesta edició oferim propostes per analitzar i reflexionar sobre el nostre consum d’aliments que ens ajudin a ser més crítics i més responsables en els nostres hàbits de consum.
Ja us hi podeu inscriure entrant al web www.connectantmons.org
Des de la xarxa d’educadors i educadores per a una ciutadania global i des d’Intermón Oxfam estem convençuts quecanviar l’escola és canviar el món. Per aquest motiu
treballem en xarxa per formar-nos, intercanviar experiències i generar propostes educatives que contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes crítics,
conscients i compromesos en transformar les causes de les injustícies i les desigualtats.
Aprofitem, per fer-vos arribar una presentació de tota la nostra proposta educativa pel curs 2012-2013:
http://www.intermonoxfam.org/sites/default/files/documentos/files/PE_12-13_CAT_a.pdf
I un enllaç al banc de recursos Kaidara www.kaidara.org on trobareu tot tipus de materials didàctics, experiències educatives i articles i informes que us serviran per
treballar i incorporar l’Educació per a una ciutadania Global a la pràctica educativa, així com propostes i recursos per a l’auto-formació de docents.
Si teniu qualsevol dubte o pregunta, no dubteu a posar-vos en contacte amb:
Mariona Puigdellívol (mpuigdellivol@intermonoxfam.org)
Ernest Rodríguez (erodrig9@xtec.cat)
Pilar Sada (tarrats.sada@gmail.com)
Roser Burillo (roser@mosqueres.org
També us informem que des de la Xarxa d’Educadors i Educadores per a una ciutadania global vam llançar el manifest que et podem facilitar nosaltres o bé el vostre ST.PaT del teu centre.
El manifet és en format pdf. Que no ens robin el futur!! coincidint amb la setmana de la “lluita contra la pobresa” i amb les mobilitzacions convocades per vàries organitzacions estudiantils i socials, liderades pel Sindicat d’Estudiants i la Confederació Espanyola d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (CEAPA).
El trobareu també en aquest enllaç:
http://www.intermonoxfam.org/ca/educacion/noticia/que-no-ens-robin-futur
Dit tot aixó, us faig avinent l’existència del grup de Barcelona de la Xarxa d’educadors, al qual també fora interessant, si ho creieu oportú, apuntar-vos-hi.
Atentament,
Roser Burillo
Grup d’educació
d’Intermón-Oxfam Tarragona-Reus
Publicat dins de General
Deixa un comentari
15.- La nostra cartellera de paper (Cp).-
En la cartellera que es troba en el passadís de la planta baixa davant de la sala del Claustre, al costat de la porta de la secretaria ubicarem la nostra cartellera de paper (la Cp).-
També hi ha per la vora i en la mateixa planta, altres cartelleres d’informació i d’orientació sobre els estudis de l’ESO, del batxillerat i sobre la universitat.
La nostra Cartellera de Paper (la Cp) tindrà tres apartats:
1.- La teva opinió és la porta de la nostra cultura (la Porta).-
Aquí exposarem gràcies a la teva col·laboració els dibuixos, els escrits d’opinió, els comentaris,… del món educatiu, cultural, científic i de l’ensenyament a partir de dades científiques i/o objectives de les nostres visites externes, sortides, experiències en el món escolar com del nostre temps de l’oci i del lleure.
2.- La web de l’institut és la nostra finestra de la participació digital (la Finestra digital).
Visita la nostra web:
http://www.institutmartifranques.com/marti.asp
Aquí volem posar les notícies i els esdeveniments més destacats i consultables sobre les aules, l’AMPA i altres d’interès general de la comunitat educativa.
Participa en la finestra de la participació i de les iniciatives a la web de l’institut a la part de baix la dreta: Envia les teves notícies i les notes de premsa de la classe.
INICIATIVES |
|
||
Consulteu aquí la informació sobre iniciatives de la comunitat educativa
|
3.- Els ajuts del nostre entorn (els Ajuts).-
Aquí hi posarem tota informació al voltant del nostre entorn territorial social i cultural més proper o més allunyat que tingui interès per ajudar-nos a créixer com a persones i progressar com alumnes.
Aquests ajuts seran segons el seu cost, amb prioritat els d’accés gratuït.
En segon lloc els d’aportacions simbòliques o de quotes associatives.
Hi haurà un apartat d’anuncis sobre campanyes com REUTILITZEM els jocs de taula i de tauler així com ofertes d’intercanvis de llibres, d’objectes col·leccionables, que pots sol.licitar posar el teu.
Per a qualsevol pregunta, més informació o altres consideracions escriu a:
patmartifranques@gmail.com
Publicat dins de General
Deixa un comentari
14.- Comencem les visites externes sobre la Marató de TV3 2012
La web de la Marató http://www-org.tv3.cat/marato
Recurs de suport per a la sensibilització http://www-org.tv3.cat/marato/sensibilitzacio
Tindrem visites dilluns i dimecres a l’hora de tutoria de 30 minuts a cada aula. En la mateixa aula en lloc de sortir dos grups i juntar-se a una aula gran. No hi haurà tant discurs expositiu sinó un relat entenedor i diàlegs amb el grup. Proposarem que facin un petit article de la notícia.
Per tant és millor 30 minuts a cada grup on puguem fer diàleg interactiu i entrevistar per corresponsals a la persona visitant.
La tutoria en la classe corresponent toqui la visita en la primera mitja hora o en la segona. En la resta de l’hora farem fòrum a l’aula i passarem el vídeo de 19 minuts que trobarem clicant:
http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4271090
A la sessió anterior prepararem les preguntes per quan vingui la persona visitant:
Exemples de preguntes poden ser qui ets? com et dius? quina professió tens? quins estudis i on has estudiat? Quina relació tens tu amb la malatia del càncer? I altres que surtin a classe dignes per a una bona entrevista.
Per tant el PSI recordarà abans de la setmana anterior de tutoria que en la sessió propera es proposa preparar les preguntes per a la persona visitant i que la tutoria avisem a l’alumnat que la setmana propera tindrem visita de la Marató i que entrevistarem a la persona, així també veurem i comentarem sols el vídeo de la campanya de sensibilització. Si voleu veure el vídeo la setmana abans també millor abans de la visita. Tu com a tutor/a decideixis com et vagi millor.
Calendari de visites de 30 minuts per nivells, grups i tasques a les aules a l’hora de tutoria:
Data Nivells afectats Grups Tasques
29-X 3er ESO 3er A. i 3er C.
31-X 1er ESO 1er A i 1er D.
05-XI 3er ESO 3er B i 3er D
07-XI 1er i 2on ESO 1er B i 2on A
12-XI 3er i 4art ESO 3er E i 4art C
19-XI 4art ESO 4art D i 4art E
21-XI 1er i 2on ESO 1er C i 2on B
26-XI 4art ESO 4art A i 4art B
28-XI 2on ESO 2on D i 2on C
Reserva i treball per projectes de comunicació i de compromís davant el consum en les festes de Nadal:
03-XII i 05-XII
Publicat dins de General
Deixa un comentari
13. Parlem del científic que porta en nom del nostre institut.-
Clica:
https://www.youtube.com/watch?v=IupSIncfHOk
NO T’HO PERDIS
Actor representant al científic. Damunt retrat del científic
1.- Activitat a la Biblioteca de Tarragona sobre Antoni de Martí i Franquès.-
Clica: http://vimeo.com/52456678
2.- El “Franquès” la moneda del 3B.Club Catalunya de Tarragona.-
L’Ateneu de Tarragona constitueix el primer Club de 3B en una nova de les seves seccions. És el primer club de 3B de Catalunya denominat 3B.Club Cat ( 3B.Club de Catalunya) i la moneda del 3B.Club és el “Franquès”, en memòria del nostre científic.
El 3B.Club és per aprendre a jugar al 3B+ADN i serveix per a estudiar, fer les tasques escolars a casa, … per a escenificar el treball cooperatiu creatiu i dur a terme concursos cooperatius 3B.Cims i 3B.Aplecs.
Per a més informació. Escriu a info@cooperis.cat i per associar-se dirigir-se al mateix Ateneu de Tarragona en horari d’atenció al públic: Carrer de Sant Magí, 2 43004 Tarragona
977 233 160 http://www.xecat.gencat.cat/equipaments/ateneu-de-tarragona
http://agendatarracoromana.cat/activitat/Activitats_Ateneu_de_Tarragona/3588
Més informació del 3B.Club Cat: http://blocs.xtec.cat/3bclub/
3.- Activitats a nivell de l’Ajuntament de Tarragona:
Web per a consultar i ampliar informació: http://www.scan.cat/marti.html
EXPOSICIONS SCAN TARRAGONA 2012
Martí
6 mirades d’un científic, Antoni Martí i Franquès a la Biblioteca Hemeroteca Municipal
EVA MORENO RAMOS (Vitoria, 1966)
QUIM VENDRELL MORENO (Tarragona, 1957)
PAU GAVALDÀ (Tarragona, 1950)
JAVI SÁNCHEZ (Tarragona, 1979)
RAM GINER (Tarragona, 1955)
DOLORS AYXENDRI (Tarragona, 1955)
Audiovisual:
NACHO MAYALS (Tarragona, 1977)
Del 26 d’octubre al 30 de novembre de 2012
Antic Ajuntament
C. Major, 39
43003Tarragona
Horaris: de dilluns a divendres, de 10 a 19 h;
dissabtes, diumenges i festius tancat
Entrada gratuïta
Organitza: Biblioteca Hemeroteca Municipal de Tarragona
Coordinació: M. Elena Virgili Bertran, Biblioteca Hemeroteca Municipal de Tarragona
Col·labora: SCAN Tarragona
La Biblioteca Hemeroteca Municipal disposa d’un important fons documental del científic altafullenc Antoni Martí i Franquès (1750-1832), una part del qual ens ha arribat gràcies al llegat d’Antoni Quintana Marí.
Hem convidat sis artistes a fotografiar els seus llibres, cartes i documents i també el seu herbari. Són sis mirades diferents al voltant d’un mateix personatge. Una setena mirada és la que ens ofereix Nacho Mayals, que les ha recollit en un audiovisual.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
12.- Fem grups a l’aula.-
Fem grups a l’aula.
Per a què?
Per a compartir millor el que fem
Per aprendre amb ajuda i amb cooperació
Per a comprovar que moltes coses si es fan en grup i millor en equip amb el mateix esforç aprenem molt més.
Com ho farem?
Primer respondre un qüestionari que es diu Sociograma ( Veure article 03 d’aquest mateix bloc).
Al cap d’una setmana i seguin els criteris d’heterogeneitat i de compenetrabilitat, el nostre tutor/a ens indicarà quins seran els nostres companys/es. Millor farem grups de tres en tres per les avantatges que tenen.
En grup haurem de funcionar a l’hora de tutoria i també a les indicacions del nostre/a professor/a ho podrem fer a les matèries en les quals estem tots a classe, és a dir no hi ha desdoblament del grup classe.
El grup a de ser estable i per tant ha de durar aquest curs i el que ve. (1er ESO primer i segon, 2on ESO segon i tercer, 3er ESO tercer i quart, 4art ESO sols aquest curs)
Què podem fer per a començar?
En les visites de persones i de professionals externs a l’hora de tutoria com les de la Marató de TV3, que seran de mitja hora i dins de la nostra aula i passaran per totes les classes.
Per a 3er i per a 4art vindran testimonis del món del voluntariat, persones refugiades, inventores, etc.
Així com la guàrdia urbana, els mossos d’esquadra, etc. en els nivells i cursos previstos
Ara ja
podrem fer entrevistes preparades des del nostre grup.
ANIMA’T. ANIMEM-SE
Publicat dins de General
Deixa un comentari
11.- Fem entrevistes a les persones i/o als professionals que ens visiten a l’hora de tutoria.-
Davant una visita externa a l’hora de tutoria.
ENTREVISTES A LA PERSONA
Un grup de la classe o els/les alumnes que s’indiquin faran una entrevista a la persona visitant.
Podeu elaborar les preguntes que creieu convenient. Per exemple: Com ets dius? De què treballes? Què fas dins de l’entitat que avui ens presentes?
Quina professió tens? Quan i com et vas decidir estudiar per a exercir aquesta feina?
De la teva vida tens alguna anècdota que nosaltres com estudiants de l’ESO ens pugui ser útil com a testimoni?
Altres preguntes.
REDACTEM QUATRE RATLLES PER A PUBLICAR-HO COM UN TREBALL PER A COMPARTIR. Enviar a: patmartifranques@gmail.com
(PAT= Professor Administrador Tècnic del Pla d’Acció Tutorial de l’ESO del nostre institut)
Es publicarà a la finestra de les iniciatives i de la participació del nostre institut. LA NOSTRA FINESTRA
Consulteu clica aquí la informació sobre iniciatives de la comunitat educativa |
Publicat dins de General
Deixa un comentari
10.- Descobrim la web del nostre institut.-
El nostre institut porta el nom del científic Antoni de Martí Franquès.
Per a saber més del científic, clica a sota:
03.- Sobre el nom del científic que porta el nom del nostre institut
La web del nostre institut, clica a sota:
10.-Institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona
Institut Antoni de Martí i Franquès
Explorem tota la cara.
Fixem-nos a la dreta tenim de la cara, trobem uns apartats:
|
||
Informacions d’interès (feu clic aquí). |
|
||
Consulteu aquí els darrers números de la revista del centre. |
|
||
Consulteu aquí la documentació del Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE) del nostre centre. |
|
||
Consulteu aquí la pàgina web del Projecte eduCAT1x1 del nostre centre. |
|
||
Consulteu aquí la informació sobre el Comitè ambiental del centre.
|
|
||
Consulteu aquí la informació sobre la Biblioteca del centre.
|
|
||
Consulteu aquí la informació sobre iniciatives de la comunitat educativa |
En aquest darrer apartat hi trobaràs la finestra a la participació.
Pots enviar escrits per a després publicar-los sobre les notícies del centre que tu mateix/a en pots ser corresponsal i autor/a:
Clica a sota:
19.- La finestra a la participació dins de l’institut i dins de la nostra web oficial.-
O el núm. 19 de les pàgines de la dreta
Publicat dins de General
Deixa un comentari
09.- El compromís de la Classe Sense Fum de 1er i 2on d’ESO.-
Curs 2012-2013
He elaborat aquests set passos per a tenir més clar el que suposa el programa Classes Sense Fum des del principi, després anirem prenent decisions en la marxa.
Salut és la professional de prevenció que vindrà de les visites externes i el PSI és el Ferran.
A càrrec del tutor/a de referència amb el coneixement i el suport de tot l’equip docent. Ho direm a la Junta d’Avaluació (equip docent).
1er.- Ara en el mes d’octubre a partir d’un llistat de l’alumnat de la classe amb set columnes.-
(1) Nom i cognoms- (2) Data de naixement- (3)Si ha consumit o no tabac (octubre de 2012) . (4) Control primer el 14 de desembre- (5) Control segon el 08 de febrer- (6) Control tercer el 22 de març i (7) Final 26 d’abril.
Amb aquest llistat de l’alumnat consultarem a l’hora de tutoria si han fumat o no. Ho podem fer de forma oral d’un/a en un/a. Anotarem a la tercera columna. Si o NO.-
I proposarem un compromís de tota la classe. Després Secretaria imprimirà el “compromís de la classe” en el moment de la inscripció definitiva.
2on.- Expliquem el compromís.-
Consisteix en què cada un dels alumnes participants en el concurs ha de signar un compromís individual en aquest mes d’octubre, segons el qual s’ha de mantenir sense fumar al llarg de tot el programa, la durada del qual comprèn el període que va del 2 de novembre de 2012 al 30 d’abril de 2013.
Els requisits per arribar amb èxit al final del programa són:
a) Que tot l’alumnat mantingui el compromís de no fumar.
b) Que el tutor/a empleni la graella per a què Secretaria anoti l’apartat Seguiments.
3er.- Durem a terme una o dos activitats per grup.-
Amb la col·laboració de tots i del PSI, el grup farem una de les dues activitats següents tot i que, opcionalment, també pot desenvolupar les dues activitats.
Una de les activitats o podem fer les dues:
– elaboració d’un eslògan amb imatge,
– realització d’una activitat creativa,.
Actuacions, les dues, que estiguin relacionades amb algun aspecte de prevenció del tabaquisme.
Si s’escull l’elaboració d’un l’eslògan, aquest ha de consistir en una frase i ha d’anar acompanyat d’una representació gràfica que caldrà introduir a l’aplicació del programa en format JPG o PDF.
Si s’escull l’opció d’una activitat creativa, aquesta haurà de ser en format vídeo, d’una durada inferior a 5 minuts, que tingui un títol i que sigui el resultat d’un esforç col·lectiu del grup.
Opcionalment, les aules que vulguin aprofundir en el desenvolupament del programa podran també realitzar activitats complementàries. Al web del programa, a partir de l’octubre, hi haurà publicada una proposta de les diverses activitats, la informació sobre la realització de les quals s’haurà de introduir a l’espai corresponent de l’aplicació.
4art .- Tenim clar quins alumnes estan preparats per entrar en el programa.
Signar el compromís personal i mostrar el full de compromís personal als seus pares o tutors amb la finalitat d’informar-los que participa activament en el concurs. Aquest imprès ha de quedar a càrrec del professor tutor o professora tutora.
5è.- En la primera setmana del mes de novembre és fa el compromís de tota la classe, segons model oficial.
6è La tutoria ha de fer un seguiment del compliment del compromís a nivell personal i del grup, columnes 4, 5 i 6.
La setmana abans a la data del seguiment el PSI avisarà a totes les tutories. A la data indicada anotarem en la columna corresponent. Escrivint SI o NO . Passarem la llista a Secretaria directament o al PSI que les portarà a Secretaria per a introduir les pestanyes de seguiment.
7è.- Visites externes per part de Salut.
Salut s’ofereix per a reforçar el compromís el calendari de visites externes que tot seguit acompanyo. També la setmana abans avisaré de la visita per a la propera per a què aviseu i prepareu a l’alumnat.
En general a nivell tècnic serà utilitzant la pestanya en el seguiment de l’aplicació, que farà la secretaria passant-los la llista amb les dades introduïdes.
Casuística en col·laboració de Salut:
Si al llarg del Programa un/a dels/de les alumnes fuma, el grup ha de valorar la situació i ha d’intentar mantenir el compromís de la classe. En cas que això no sigui possible, el professor o professora responsable ha de decidir si la persona que ha fumat ha d’abandonar el concurs. Si ho creu convenient, pot consultar amb l’organització els seus dubtes sobre aquesta situació.
Una aula ha d’abandonar el concurs quan més del 10% de l‘alumnat ha trencat el compromís de no fumar. Els organitzadors del programa, en qualsevol moment, poden fer una verificació instrumental de les declaracions de l’alumnat.
Publicat dins de General
Deixa un comentari
08.- Comencem les visites externes.-
De la planificació anual :
Pàgina núm. 18
http://blocs.xtec.cat/patmf/18-planificacio-general-del-pat-eso-visites-externes-a-lhora-de-tutoria/
Cada professor/a tutor/a serà avisat dues setmanes anteriors de la visita externa, a la següent serà per a preparar al grup de la visita de la setmana següent .
Cal tenir un pla B en el cas en contra de la voluntat la visita no es dugués a terme.-
Primer trimestre. Ens visiten agents externs. Aquí sols exposem el contingut que toquem
1er ESO Ens centrarem més a l’adaptació al centre, la construcció relacional del grup i les tasques preventives sobre salut: el tabac
Sinergies o evitem els mal rotllos entre nosaltres
La classe sense fum
2on ESO
?
3er ESO
?
4art ESO
Publicat dins de General
Deixa un comentari