47.- Educació viària. Ciclomotors. 2on ESO

Una sessió de teoria i una de pràctica.-  Avui 12 de febrer de 2013.-

Publicat dins de General | Deixa un comentari

46.- L’institut Martí Franquès va col.laborar a la trobada del DENIP.-

Foto: Olga Dalmau, estudiant en pràcticum institut AdMF i Cooperis.-

El dia 30 de juny de 2013, al Palau de Congressos de la nostra ciutat.

100528_festa_s_per_nova_2009-2010_6-normal

Publicat dins de General | Deixa un comentari

45.- L’equip de l’INS Martí i Franquès a la First Lego League es diu “ImperTarraco Lego” ha arribat a la final del campionat de robots.-

La prova es va dur a terme el dissabte 2 de febrer a les instal·lacions de la Fira de Reus. L’equip estava format per alumnes de 1r., 2n. i 3r. d’ESO i duien dos entrenadors de 2n BAT: Júlia Ferré i Marc Mallol, que eren els entrenadors més joves dels que havien presentat els 16 equips participants.

Júlia Ferré i Marc Mallol han estat preparant durant aquest mesos l’equip del Martí i Franquès i era el seu Treball de Recerca que ha estat tutoritzat per Marçal Virgili.

Ha estat un molt excel·lent resultat (ja que no entrava en els pronòstics arribar-hi), però ens ha sabut a poc, ja que ha estat a les nostres mans el guanyar la competició contra el col·legi Turó que és qui finalment s’ha proclamat campió.

La final constava de dues rondes, a la primera anàvem pel davant; però els punts que ha aconseguit l’equip del Turó a la segona volta han decantat el resultat al seu favor.

Les proves consisteixen en realitzar el màxim número de missions en menys de dos minuts i mig (aquí hi entra l’estratègia de realitzar i programar els robots per a que facin les que més punts donen).

A l’escenari només pugen dos integrants de l’equip i els entrenadors no poden donar cap tipus d’instrucció.

Doncs resulta que en els sets darrer assajos previs a la final, l’equip aconseguia fer amb el seu robot una de les proves més difícils i de més puntuació (els hi va sortir bé les set vegades) i quan ho van haver de repetir a la final, a dalt de l’escenari, no els hi va sortir en cap de les dues rondes. Només que en una ocasió se n’haguessin sortit s’haguessin proclamat campions.

En qualsevol cas, és un gran resultat i anima a tornar-ho a intentar.

Cal felicitar els sots-campions de robòtica:

Izam Rodríguez (1 ESO C)

Antonio Rodríguez (2 ESO A)

Julià Morancho (2 ESO A)

Irene Molina (2 ESO A)

Georgina Fortuny (3 ESO A)

Bernat García (3 ESO B)

Entrenadors: Júlia Ferré i Marc Mallol.

I de manera molt especial el professor: Marçal Virgili.

Gràcies a la corresponsalia del professor Joan Lluís Mayol.-

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

44.- Comunicar les injustícies és treballar per la justícia i per la pau.-

http://www.diaridetarragona.com/tarragona/073792/diari/crea/defensor/ciudadano

El Diari crea el ‘defensor del ciudadano’

Un redactor jefe del periódico de referencia en Tarragona atenderá las quejas de los habitantes de la demarcación contra las administraciones públicas e intentará ayudarles en la medida de lo posible

XAVIER FERNÁNDEZ | 19/01/2013 18:45

Diari de Tarragona quiere incrementar su vocación de servicio y por eso ha creado la figura del ‘defensor del ciudadano’. Xavier Fernández, Redactor Jefe del medio de referencia en la demarcación, atenderá –por teléfono, mail o en persona– las quejas de  aquellos lectores o internautas contras las administraciones local, autonómica o estatal. Igualmente el lector de cualquier ciudad o pueblo de la demarcación podrá explicar lo que considera una «injusticia» o si no se han respetado sus derechos como consumidor.

El ‘defensor del ciudadano’ analizará la consulta del lector y la trasladará a la administración o entidad correspondiente. En caso de que dicha administración o entidad haya actuado de modo negligente se denunciará, pero si el que está equivocado es el ciudadano se le explicará y se dará la razón a quien la tenga. Valentía y las cosas claras, pero con objetividad.

Contrastar la información

La intención es que el Diari se convierta en correa de transmisión de las inquietudes de unos ciudadanos que muchas veces se sienten desamparados ante los poderes públicos. Pero siempre contrastando las informaciones y buscando la verdad.

El periodismo tiene cuatro misiones: informar, formar, entretener y servir a sus lectores. Cada vez hay más información, hasta el punto de que muchas veces el ciudadano se siente saturado. Y los canales de entretenimiento se han multiplicado.

Por eso, las dos otras facetas del periodismo adquieren mayor importancia. El lector necesita un punto de referencia, una opinión pausada o contundente que le permita obtener o reafirmar un punto de vista. El Diari ha de ser la voz del lector, expresar –con respeto– lo que siente y piensa el ciudadano.

El ciudadano también necesita sentirse acompañado en su quehacer diario. Y más en estos tiempos que corren de crisis, donde los servicios se deterioran porque hay menos personal para desarrollar más trabajo.

El ‘defensor del ciudadano’ pretende ser un oyente y un confidente del lector pero no podrá ofrecer remedios que no estén en su mano, sino dar apoyo a aquel que lo consulte. Los ciudadanos que deseen expresar su inquietud pueden hacerlo de cuatro maneras: vía mail (dejando siempre un teléfono de contacto), por teléfono, en persona (previa cita) o el ya casi extinto sistema de la carta.

Las quejas que tengan más interés y, sobre todo, afecten a más personas se irán publicando en formato reportaje a medida que el ‘defensor del ciudadano’ obtenga la respuesta de la entidad o administración correspondiente.

La máxima del ‘defensor del ciudadano’ será el respeto tanto a los que le consulten como a las entidades o administraciones correspondientes. Los funcionarios y trabajadores públicos son las primeras víctimas de unos durísimos recortes y la inmensa mayoría de ellos tratan de hacer su trabajo lo mejor posible. Eso se tendrá en cuenta. Pero lo que no se admitirá nunca es la desidia y el desinterés.

El ‘defensor del ciudadano’ no promete soluciones porque sólo promete lo que está seguro de poder cumplir, pero sí asegura que intentará hacer lo máximo posible para ayudar al lector ante administraciones o entidades.

El lector sabe ya desde este momento que alguien le escucha y que Diari de Tarragona está a su lado.

Avui diumenge, 27 de gener de 2013,  el tema és :

http://www.diaridetarragona.com/tarragona/074000/familia/cambia/cuatro/veces/domicilio/en/busca/silencio

Coneixes alguna injústicia?

Comunica-ens-la, abans a nosaltres info@cooperis.cat

i després ja l’enviaràs al servei públic.

Garantia de confidencialitat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

43.- Aquesta setmana: El DENIP, Juguem a la Cooperació i l’Holocaust.-

Més informació en UNICEF. Clica

http://www.enredate.org/cat/dies_mundials/dia_internacional_de_conmemoracion_de_las_victimas_del_holocausto

EL DENIP. Dia Escolar per la No Violència i per la Pau.

Es celebra el dia 30 de gener.

“Un COP de mà per la pau”Acte de celebració conjunta de les escoles de Tarragona del Dia Internacional de la No-violència i la Pau (DENIP)

Lloc de la celebració: Palau Firal i de Congressos.

Data de la celebració: dimecres 30 de gener de 2013,

de 10:30 a 12 del matí.

Ens plau informar-vos i convidar-vos a l’acte “Un COP de mà per lapau” una celebració conjunta de les escoles de Tarragona del DiaInternacional de la No-violència i la Pau (DENIP), que es portarà aterme el dimecres 30 de gener al Palau Firal i de Congressos de 10:30a 12 del matí i del qual us adjuntem el programa.Us convidem, també, a la inauguració de l’exposició que tindrà lloc al’Institut Municipal d’Educació (Av. Ramón y Cajal, 70) el mateix dia 30 de gener a les 18 h i on es presentarà una selecció dels treballs realitzats per les escoles entorn a la pau.

Més informació clica:

http://blocs.xtec.cat/patmf/2012/11/12/17-preparem-el-denip-a-lhora-de-tutoria-per-a-una-ciutadania-global/

EL DIA DE LA INVITACIÓ A JUGAR A LA COOPERACIÓ.-

Ara ja es pot jugar a la Cooperació.

El proper dimarts dia 28 de gener a les 7 de la tarda a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, carrer Ramon i Cajal, núm. 70, es presentarà l’estratègia emprenedora de crear Clubs per a jugar a la Cooperació.

En temps de família i en família

I en temps d’oci pels joves.

L’acte s’iniciarà amb unes paraules de l’escriptor Josep Sánchez Cervelló, catedràtic d’Història Contemporània i Degà de la Facultat de Lletres.

I tot seguit Josep Maria Ferran presentarà l’Estratègia Fem Clubs. Cada família un Club, cada grup de joves, un Club.

En aquest projecte que es denomina OKOMOS participaran estudiants en pràcticum de la URV.

Promou associació Ceradai 003B dins del projecte  www.cooperis.cat .

Espais cedits gràcies a la col·laboració de l’IMET.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

42.- Som Persones Solidàries ?.-

Ens visiten tres persones indígenes de Guatemala, per mitjà del Comitè Oscar Romero de Tarragona.

Dins d’un projecte solidari.

Saps com es diu?.


Les xerrades seran pels nostres alumnes de 2on i de 3er d’ E.S.O. dins del Projecte Corresponsal PATmf.-

Algunes preguntes generals que ens podem fer per a 2on i 3er ESO

1.- Com es diuen els nostres visitants?

2.- On viuen? Com es diu la regió? I el poble o ciutat que viuen?

3.- Perquè han vingut uns dies a Catalunya?

4.- Què t’ha sorprés més de com viuen aquestes persones en el seu país?

Preguntes per a 3er ESO

5.- La vida en el seu país és més cara o més barata referent al cost del pa o de la llet?

6.- Quines diferències veus més significatives entre la vida a Guatemala i la de Catalunya?

7.- Quines llengües es parlen en aquesta regió?

8.- Creus que el castellà d’aquesta regió és igual com la nostra? Com li diuen a la seva llengua oficial?

9.- Com podriem ajudar a aquestes persones a ser solidàries amb elles?

10.- Podem estar contents de com vivim aquí? Ens queixem moltes vegades sense motiu?.

Més informació. Clica a:

http://www.comitesromero.org/tarragona/

 

Xerrades solidàries a centres d’ensenyament secundariCOR Tarragona s’ofereix gratuïtament a impartir xerrades als centres de secundària de les comarques de Tarragona per a tractar temes de sensibilització, com Consum responsable; Un altre món és posible?; Comerç just; Deute extern; Globalització; Àfrica, continent marginat; Objectius del desenvolupament del mil·leni; Cultura de l’aigua o Experiències al Tercer Món.

Amb la col·laboració i suport de

Publicat dins de General | Deixa un comentari

41.- Molt més per a Eradicar la SIDA.-

Ara podem informar i orientar des de 1er ESO i/o introduir des de 4art ESO en les nostres unitats de ciències naturals activitats educatives per a eradicar la Sida.

1.- Què en saps del VIH i de la SIDA?

http://www.irsicaixa.es/ca/divulgacio

 

2.- Recursos educatius

http://www.educaixa.com/ca/

 

3.- Cap a l’eradicació de la SIDA

http://www.xplorehealth.eu/ca/estudiants/cap-l-eradicacio-de-la-sida

 

4.- Institut de la Recerca de la SIDA

http://www.irsicaixa.es/

.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

40.- “OKOMOS” Sentir-se en Família Com a Casa a la Ciutat, a l’Institut-Escola i a tot arreu”

  • Símbol de la Camapnya per París Pedrera romana el Mèdol. Pilar que és la seva mesura de la profunditat. La Dinàmica Cooperativa Mentalista del 003B+ADN anima i mesura la cooperació creativa de les persones i dels seus projectes, construint la pau en la seva ment i creixent la justicia en els seus cors de petits infants. Les persones jugadores es denominen DiTS i al començar i a l'acabar la partida es toquen els dits alçats.   El DiT o el pilar és la i  del logo Si de @[1169566129:2048:Ceradai de Catalunya]. Aquesta obra serà lliurada a Ceradai el proper dia 01 de febrer pel seu autor en @[1062533681:2048:Jordi Freixa Querol] en un acte solemne a Cabacés a les 08 de la tarda
    Símbol de Cooperis i del projecte OKOMOS.world   www.cooperis.cat
    Serà atorgat a l’associació Ceradai el proper dia 01 de febrer de 2013 pel seu autor Jordi Freixa a Cabacés (el Priorat)

    OKOMOS

    Del grec “administració de la casa”. D’on prové  “eco”    economia, ecologia, ecosistema…..
    “SENTIR-SE EN FAMÍLIA COM A CASA A L’INSTITUT, ESCOLA, A LA CIUTAT,POBLE O BARRI, A TOT ARREU I A TOT EL MÓN”

    ÉS L’ESTRATÈGIA DE SUPORT A LES FAMÍLIES EN FAMÍLIA

    Consisteix en trobades en família a l’Ateneu de Tarragona, a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, als estudis de ràdio SPiSP i a Falset i en els espais Baronia i Natura de Cabacés.

    A l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, carrer Ramon i Cajal núm. 70  el proper dia 29 de gener a les 7 de la tarda es presenta aquest projecte estratègic “””OKOMOS)))…

    A l’Ateneu de Tarragona cada dilluns lectiu es pot informar a partir de les 7 de la tarda fins a les 9 de la nit.

  • Als estudis de ràdio sant Pere i sant Pau, emissora municipal de Tarragona, SPiSP a les 18 hores tots els dijous lectius

    Als estudis de ràdio Falset cada tercer dissabte de cada mes no festiu a les 4 de la tarda.

    A  la Vilella Baixa el proper dissabte dia 26 de gener a les 7 a la sala del Teatre

    A Cabacés el proper divendres dia 01 de febrer a les 20 hores a la sala del Cafè.

    Són xerrades i col.loquis en família. S’organitzen partides per aprendre a jugar en la dinàmica mental cooperativa amb el 003B+ADN dels valors i dels jocs cooperatius creatius.

    Assistència de pares, mares, avis i/o àvies sense menors d’edat. També actes amb assistència en família pares, mares, avis, àvies…amb fills/filles/ nets/netes. Els menors d’edat sempre han d’anar acompanyats per persona adulta de la família.

    En aquests espais es dona a conèixer i s’aprèn a jugar al 003B+ADN.

    Es poden constituir clubs +3B en horari extraescolar a escoles i a instituts dins dels plans d’acció de l’AMPA, amb monitors/es que seran ensenyats primer en el 003B+ADN.

    Més informació   info@cooperis.cat .

Publicat dins de General | Deixa un comentari

39.- Els jocs dels Mapes de la nostra Ment. Com ajudar-nos a tenir èxit.-

I.- Els jocs dels Mapes de la nostra Ment.-

Els Mapes de la Ment és prenen com a jocs i és tracta de definir i desenvolupar de forma creativa el procediment mental de prendre decisions davant el plantejament d’un problema o qüestió a la fi de com responem amb el suport de la ment com recurs per a la memòria raonada i a partir d’aquí com ho sabem fer per a resoldre la situació plantejada.

Els recursos dels jocs dels Mapes de la Ment són cinc, igual que els dits de la mà:

1.- Els acròstics  http://ca.wikipedia.org/wiki/Acr%C3%B2stic

2.- Els mapes conceptuals  http://www.xtec.cat/~cbarba1/temes/mapesconceptuals.html

3.- El mapes mentals  http://ca.wikipedia.org/wiki/Mapa_mental

4.- Els anagrames http://es.wikipedia.org/wiki/Anagrama

 

5.- Els mapes decisoris. Són mapes on és representen les posssibles decisions i les seves alternatives. Es fan una sèrie d’elaboracions d’alternatives inclusives que al final pot esdevenir amb un dilema.

S’apliquen les tècniques dels acròstics, dels mapes conceptuals i dels mapes mentals així també dels anagrames a la fi saber com procedir per arribar a recordar, tractar la informació i a prendre decisions sobre la recollida d’informació i l’aplicació en els decisions de la vida de cada dia.-

Un mapa decisori pot ser un horari on es veu els passos a fer quan hom arriba a casa cada dia de la setmana.

Què fer si es bota foc a casa? Com procedir si una persona perd el coneixement (protocol del Suport Vital Bàsic)?

Si em pregunten sobre…. ? primer faré un acròstic i a partir de recordar-lo, redactaré la resposta.

II:- Com ajudar a tenir èxit?.-

PER EXEMPLE COM APLICAR-LO EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE.-

1.- TREBALL PERSONAL.- A partir de textos concrets, vivències i/o experiències  juguem a dur a terme Mapes de la Ment a nivell personal: ACRO  (acròstics), MCON (mapes conceptuals), MMEN (mapes mentals),ANAG (Anagrames) .

Treball a nivell individual (TIN) i després amb opció de treball en petits grups (TPG) fins arribar al gran grup (TGG).

Depén de les persones els va millor els mapes conceptual i segons el casos va millor els mapes mentals.

Dels mapes desenvolupem per exemple afirmacions

2.- TREBALL EN GRUP.- Les afirmacions les trasformem en preguntes i en respostes corresponents. De forma que cada persona jugadora sap les preguntes i sap les respostes.

3.- Fem un llistat general de preguntes i respostes  RECULL

4.- Del llistat de preguntes i respostes surten a l’atzar una mostra com a prova periòdica o de control.

5.- Es fa un treball final dels descobriments duts a terme dins d’una unitat de programació o de contingut o projecte. S’elabora una producció col.lectiva en treball de grup o d’equip. I es comparteix. Mural. Bloc digital, etc. –

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

38.- Estem amb el Dia de Mandela.-

http://www.un.org/es/events/mandeladay/

http://www.un.org/es/events/mandeladay/index.shtml

Enllaços

http://www.un.org/es/events/mandeladay/links.shtml

Posa a prova els teus coneixements

http://www.un.org/es/events/mandeladay/quiz.shtml

Què pots fer per fer possible el Dia de Mandela?

http://www.un.org/es/events/mandeladay/takeaction.shtml

 

També pots participar en la campanya: CAT:RP3

Catalunya, Rica i Plena de Persones i dels seus Projectes.

Comunica el teu projecte?  Més informació a www.cooperis.cat

Un dibuix o una o unes paraules d’un infant sobre el seu cos, seu arbre o la seva família

Un dibuix o un petit relat d’un noi o d’una noia sobre com millorar el nostre món

Una redacció sobre com vols que sigui el món i com pots fer possible un dia millor per a joves

Envia la teva producció personal i les produccions cooperatives amb altres com per exemple un mural o un bloc a:

info@cooperis.cat

I guanyaràs franquesos, la nostra moneda de la solidaritat.-

Escriu-nes i t’expliquem en què consisteix i quins beneficis pots aconseguir amb la moneda de la solidaritat cooperativa “franquesos”.-

El franquès és la moneda de l’economia col.laborativa solidària dels 3B al municipi de Tarragona

En memòria del científic altafullenc, tarragoni i català  Antoni de Martí i Franquès



Publicat dins de General | Deixa un comentari