69.- El primer 3B.Club d’aprendre a aprendre en família està en marxa.-

01.- Motiu: Es tracta de practicar de forma habitual el 003B+ADN de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa, abreujadament el “+3B”.

02.- Objectiu: Valorar la utilitat per al suport formatiu de les famílies segons contempla la Llei d’Educació de Catalunya en els articles 25 i 27, en el repte de dur  a terme els seus fills/es les tasques escolars a casa, millorar la preparació dels examens i de treure més utilitat de les activitats culturals en família com visites a museus, exposicions, excursions a la natura, etc.

03.- Iniciativa: Organitzat per iniciativa ciutadana de les mateixes famílies cooperants amb el suport de diverses entitats i del 3B.Club Ateneu de Tarragona i la col·laboració del nostre institut en la cessió dels espais i les dispeses bàsiques com d’electre, etc.

04.- El que és i no és +3B.- No es tracta de fer repassos. Es tracta de generar bastida com a pares i/o mares per a l’autonomia dels nostres fills/es dels aprenentatges a casa. No es un joc com el Trivial http://ca.wikipedia.org/wiki/Trivial_Pursuit.

No és competitiu individualista, ja que un guanya sobre els altres. Es tot el contrari. És en el fons “coexitista”, “comentalista” i “maximalista” de pols oposats d’heterogeneitat.

És la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa coexitista, comentalista i amb criteris d’heterogeneïtat  maximalista segons el mateix autor J.M. Ferran. És a dir l’èxit és grupal o no hi ha èxit (com els castells humans, tots han de respondre amb  èxit, es fa el castell o no es fa, i s’ha de seguir entrenant i assajant fins aconseguir l’èxit col.lectiu) i cooperatiu mentalista, ja que promou l’agilitat mental rítmica de rols alternants i seqüencials de direcció de la dinàmica de grups denominada DiT, amb més nexes mentals de coneixements, de propostes d’iniciatives i d’apostes d’ajuda als demés. I és obert a tothom amb totes les capacitats possibles, edats, etc.. Com més heterogeneïtat millor per a comprovar el progrés de forma conjunta. Una de els clau de la iniciativa és aprendre a ensenyar als altres el que sabem. I això és un triple aprenentatge propid e les competències bàsiques. (J.M. Ferran, URV, 2012)

05.- Fonaments científics, d’investigació psicosocial i d’estudis superiors.-

A més la Dinàmica Mental Cooperativa té fonament científic i és objecte d’investigació superior en recerca universitària dins d’una tesi+llicència ICEBergs ( tesi definida com a estudi+investigació  servei (aprenentatge servei) en llicència d’investigació combinant els entorns laboral i no laboral (domèstic, cívic i voluntariat) buscant estratègies i recursos en la gestió sistèmica de l’educació i de l’ensenyament. Marc conceptual i metodològic en les investigacions de treballs de recerca de final de grau i de tesines universitàries.El +3B és l’eina de la investigació combinada d’entorns en el fet de buscar estratègies i recursos en la gestió sistèmica educativa de els persones. Les famílies combinent els entorns de treball pels pares/mares i d’institut pels fills/es i els entorns de no treball ( tasques domèstiques, cíviques i voluntariat). per exemple supervisar, animar o vetllar per les tasques escolars a casa són tasques domèstiques des del punt de vista del pare/mare. Per a més informació en les propostes de recerca acció cooperativa PRAC pots consultar http://blocs.xtec.cat/prac.

06.- Resposta dins del marc legal de la Llei d’Educació de Catalunya 2009 articles 25 i 27, a la demanda social.-

Es tracta, com ja he dit, en primer moment en la demanda en una primera necessitat de les famílies d’aprendre a aprendre la Dinàmica per a fer les tasques escolars a casa promovent l’autonomia dels fills i de les filles. Pensa que les tasques escolars a casa incideixen molt en les notes acadèmiques i també en l’assoliment efectiu de les competències bàsiques. (marc curricular).

A partir dels coneixements conceptuals, factuals, de valors  com de procedimentals és com s’elaboren per part dels nostres fills i filles amb l’ajuda col·laborativa de bastida o de “pastor”  dels pares/mares, els recursos de la Dinàmica Mental Cooperativa a partir de recursos de jocs de taula i de tauler.

07.- Organització al voltant del 3B.Club i en el foment de 3B.Clubs i d’3B.equips dins d’un marc 3B.Federatiu i competitiu.-

El 3B.Club té com a finalitat ser un  espai de mostra creativa per a exposar i compartir targetes +B i enginys d’aprendre a aprendre +2B per un costat i per l’altra on s’organitzen jugades, partides i partits de +3B en celebracions o concursos: 3B.concerts tot utilitzant les targetes +B i els enginys d’ajuda +2B, que els mateixos jugadors/es fabriquen. D’aquesta manera es promou la l’aprendre a aprendre, la cohesió i la inclusió social. A més dels efectes en l’aprendre a aprendre i de les seves conseqüències lògiques en el rendiment acadèmic i en les respectives notes. Per a més informació del 3B.Club consulta: http://blocs.xtec.cat/3bclub/

08.- Calendari de sessions en aquest primera oferta pública del mes d’abril dins de la campanya Cooperis.Cat.-

Sols es duran a  terme les sessions en el mes d’abril. Primer es van organitzar les sessions dels pares i de les mares amb els seus fills/es de dos dies a la setmana (dilluns a l’Ateneu de Tarragona de 18 a 20 hores i dimecres a l’institut de 18 a 20 hores), ara els pares i les mares sols , els dimecres a l’institut de 18 a 20 hores.

09.- És una ocasió única i singular per a reaprendre i per a reestructurar els aprenentatges de matèries que precisen reforç per a les competències bàsiques de la vida acadèmica i de la vida del dia a dia.-

Es busquen alumnes de Batxillerat o de Formació Professional per a exercir el voluntariat social, sòciocomunitari i cultural.

10.- El 3B.Club i les famílies necessitem monitors +3B per a gestionar el mateix 3B.Club i oferir serveis a la ciutadania d’aprenentatge servei del +3B i de la seva pràctica dels 3B.equips que es generin.

S’ofereix per a alumnes de Batxillerat o de Formació Professional el primer curs de Monitoratge +3B. Els qui superin el curs tindran el títol propi no reglat oficialment, de moment, de Monitoratge de +3B. Per a exercir de monitor/a de +3B cal tenir el títol i després la llicència, la qual s’atorga amb la supervisió de les funcions a la fi de garantir l’èxit de l’organització i del funcionament del +3B.

11.- Oportunitat per a dur a terme pràctiques d’estudiants d’etapes post-obligatòries.-

També pel curs 2013-14 el 3B.Club és un projecte on es poden dur a terme pràctiques d’estudiants de formació professional i d’universitaris de la UOC, UNED, de la URV o de qualsevol universitat de Catalunya.

12.- Avantatges de jugar al +3B.-

Jugant al +3B et prepara per aficionar-te, seguir programes i animar-te a concursar en programes culturals de TV i en general t’entrena a tenir més agilitat de resposta des de l’assoliment competencial. La preparació és integral: cognitiva, afectiva i social. I en els àmbits de treball personal d’aprendre sol/a, amb ajuda i en cooperació.

13.- Propera activitat del 3B.Club Ateneu.-

El proper dimecres dia 22 de maig, a les 08 de la tarda a l’Ateneu de Tarragona, el Dr. Arcadi Oliveras parlarà de l’economia i el seu autor sobre els efectes mentals del +3B, com a eina mental per a construir la justícia i la pau. Serà proposat a la UNESCO en el mes de juliol. El +3B s’ofereix pels cursos 2013-14 i 2014-15 dins de la campanya Cooperis.Cat  www.cooperis.cat.

14.- Agraïments.-

Gràcies als espais cedits per l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona i de la secció 3B.Club de l’Ateneu de Tarragona.

15.- Drets d’autor i gestió per a la qualitat de la pràctica del +3B i de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa.

L’associació Ceradai 003B (fundada en 1986, modifica els seus estatuts en 2012) promou, protegeix i permet.

15.1.- Promou el +3B sense cap ànim lucratiu i sense cap finalitat comercial. Ho fa dins de la campanya Cooperis.Cat. Intenta ser present en societat, en pràctica diària i en participació social i cultural ( programes de ràdio, 20 d’abril trobada d’escriptors/es a Cabacés (El Priorat), taller a la Biblioetca Pública de Tarragona a les 18 hores del dia 29 d’abril).

15.2.- Protegeix i acompanya emocionalment les iniciatives ciutadanes en el marc dels Drets Humans encaminades a tota mena de cooperació en els aprenentatges i en la convivència i en aquest cas amb el mateix  +3B.

15.3.- Permet amb la supervisió organitzativa i funcional (agents en rol d’ arbitratge, de monitoratge, de COAS, de COAS-tècnics, de direccions de 3B.Clubs, de coordinacions de 3B.Federacions), de la formació i capacitació adequada dels agents i de les persones jugadores obert a tota la ciutadania. Això ho fa organitzant activitats de formació (jornades, cursos, tallers, seminaris) i atorgant els títols i les llicències en els agents que ensenyen i participen en els grups de persones interessades en la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa i en la pràctica del 003B+ADN, així com de les persones que volen constituir-se com a 3B.equips i 3B.Clubs.

16.- Per a rebre les novetats.-

Si tens “gmail”, crees una alerta amb les paraules clau:  patmf  per un costat i per l’altra +3B . Si ens facilites el teu correu electrònic t’enviarem missatges de forma periòdica. Escriu-nos a  <info@cooperis.cat>

17.- Les dues fotos.-

Fotos del dijous dia 11 d’abril de 2013 a l’institut on s’exposà el +3B a pares i mares. Amb l’assistència de pares i mares de l’institut i de les escoles del Serrallo i del Cèsar August. Després de l’oferta pública via internet a totes les escoles i els instituts de la ciutat de Tarragona. En assemblea es va decidir celebrar una altra trobada el proper dijous dia 18 a les 18 hores al mateix institut.

En la propera sessió tractarem els temps verbals d’indicatiu com a exemple dins del +3B. L’economia de la motivació per +3B Bons. Entre altres aspectes que incideixen en l’èxit escolar i que es poden controlar des de casa.

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *