39.- Els jocs dels Mapes de la nostra Ment. Com ajudar-nos a tenir èxit.-

I.- Els jocs dels Mapes de la nostra Ment.-

Els Mapes de la Ment és prenen com a jocs i és tracta de definir i desenvolupar de forma creativa el procediment mental de prendre decisions davant el plantejament d’un problema o qüestió a la fi de com responem amb el suport de la ment com recurs per a la memòria raonada i a partir d’aquí com ho sabem fer per a resoldre la situació plantejada.

Els recursos dels jocs dels Mapes de la Ment són cinc, igual que els dits de la mà:

1.- Els acròstics  http://ca.wikipedia.org/wiki/Acr%C3%B2stic

2.- Els mapes conceptuals  http://www.xtec.cat/~cbarba1/temes/mapesconceptuals.html

3.- El mapes mentals  http://ca.wikipedia.org/wiki/Mapa_mental

4.- Els anagrames http://es.wikipedia.org/wiki/Anagrama

 

5.- Els mapes decisoris. Són mapes on és representen les posssibles decisions i les seves alternatives. Es fan una sèrie d’elaboracions d’alternatives inclusives que al final pot esdevenir amb un dilema.

S’apliquen les tècniques dels acròstics, dels mapes conceptuals i dels mapes mentals així també dels anagrames a la fi saber com procedir per arribar a recordar, tractar la informació i a prendre decisions sobre la recollida d’informació i l’aplicació en els decisions de la vida de cada dia.-

Un mapa decisori pot ser un horari on es veu els passos a fer quan hom arriba a casa cada dia de la setmana.

Què fer si es bota foc a casa? Com procedir si una persona perd el coneixement (protocol del Suport Vital Bàsic)?

Si em pregunten sobre…. ? primer faré un acròstic i a partir de recordar-lo, redactaré la resposta.

II:- Com ajudar a tenir èxit?.-

PER EXEMPLE COM APLICAR-LO EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE.-

1.- TREBALL PERSONAL.- A partir de textos concrets, vivències i/o experiències  juguem a dur a terme Mapes de la Ment a nivell personal: ACRO  (acròstics), MCON (mapes conceptuals), MMEN (mapes mentals),ANAG (Anagrames) .

Treball a nivell individual (TIN) i després amb opció de treball en petits grups (TPG) fins arribar al gran grup (TGG).

Depén de les persones els va millor els mapes conceptual i segons el casos va millor els mapes mentals.

Dels mapes desenvolupem per exemple afirmacions

2.- TREBALL EN GRUP.- Les afirmacions les trasformem en preguntes i en respostes corresponents. De forma que cada persona jugadora sap les preguntes i sap les respostes.

3.- Fem un llistat general de preguntes i respostes  RECULL

4.- Del llistat de preguntes i respostes surten a l’atzar una mostra com a prova periòdica o de control.

5.- Es fa un treball final dels descobriments duts a terme dins d’una unitat de programació o de contingut o projecte. S’elabora una producció col.lectiva en treball de grup o d’equip. I es comparteix. Mural. Bloc digital, etc. –

 

 

 

 

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *