I.- Els jocs dels Mapes de la nostra Ment.-
Els Mapes de la Ment és prenen com a jocs i és tracta de definir i desenvolupar de forma creativa el procediment mental de prendre decisions davant el plantejament d’un problema o qüestió a la fi de com responem amb el suport de la ment com recurs per a la memòria raonada i a partir d’aquí com ho sabem fer per a resoldre la situació plantejada.
Els recursos dels jocs dels Mapes de la Ment són cinc, igual que els dits de la mà:
1.- Els acròstics http://ca.wikipedia.org/wiki/Acr%C3%B2stic
2.- Els mapes conceptuals http://www.xtec.cat/~cbarba1/temes/mapesconceptuals.html
3.- El mapes mentals http://ca.wikipedia.org/wiki/Mapa_mental
4.- Els anagrames http://es.wikipedia.org/wiki/Anagrama
5.- Els mapes decisoris. Són mapes on és representen les posssibles decisions i les seves alternatives. Es fan una sèrie d’elaboracions d’alternatives inclusives que al final pot esdevenir amb un dilema.
S’apliquen les tècniques dels acròstics, dels mapes conceptuals i dels mapes mentals així també dels anagrames a la fi saber com procedir per arribar a recordar, tractar la informació i a prendre decisions sobre la recollida d’informació i l’aplicació en els decisions de la vida de cada dia.-
Un mapa decisori pot ser un horari on es veu els passos a fer quan hom arriba a casa cada dia de la setmana.
Què fer si es bota foc a casa? Com procedir si una persona perd el coneixement (protocol del Suport Vital Bàsic)?
Si em pregunten sobre…. ? primer faré un acròstic i a partir de recordar-lo, redactaré la resposta.
II:- Com ajudar a tenir èxit?.-
PER EXEMPLE COM APLICAR-LO EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE.-
1.- TREBALL PERSONAL.- A partir de textos concrets, vivències i/o experiències juguem a dur a terme Mapes de la Ment a nivell personal: ACRO (acròstics), MCON (mapes conceptuals), MMEN (mapes mentals),ANAG (Anagrames) .
Treball a nivell individual (TIN) i després amb opció de treball en petits grups (TPG) fins arribar al gran grup (TGG).
Depén de les persones els va millor els mapes conceptual i segons el casos va millor els mapes mentals.
Dels mapes desenvolupem per exemple afirmacions
2.- TREBALL EN GRUP.- Les afirmacions les trasformem en preguntes i en respostes corresponents. De forma que cada persona jugadora sap les preguntes i sap les respostes.
3.- Fem un llistat general de preguntes i respostes RECULL
4.- Del llistat de preguntes i respostes surten a l’atzar una mostra com a prova periòdica o de control.
5.- Es fa un treball final dels descobriments duts a terme dins d’una unitat de programació o de contingut o projecte. S’elabora una producció col.lectiva en treball de grup o d’equip. I es comparteix. Mural. Bloc digital, etc. –