09.- El compromís de la Classe Sense Fum de 1er i 2on d’ESO.-

Curs 2012-2013
He elaborat aquests set passos per a tenir més clar el que suposa el programa Classes Sense Fum des del principi, després anirem prenent decisions en la marxa.
Salut és la professional de prevenció que vindrà de les visites externes i el PSI és el Ferran.
A càrrec del tutor/a de referència amb el coneixement i el suport de tot l’equip docent. Ho direm a la Junta d’Avaluació (equip docent).
1er.- Ara en el mes d’octubre a partir d’un llistat de l’alumnat de la classe amb set columnes.-
(1) Nom i cognoms- (2) Data de naixement- (3)Si ha consumit o no tabac (octubre de 2012) . (4) Control primer el 14 de desembre- (5) Control segon el 08 de febrer- (6) Control tercer el 22 de març i (7) Final 26 d’abril.
Amb aquest llistat de l’alumnat consultarem a l’hora de tutoria si han fumat o no. Ho podem fer de forma oral d’un/a en un/a. Anotarem a la tercera columna. Si o NO.-
I proposarem un compromís de tota la classe. Després Secretaria imprimirà el “compromís de la classe” en el moment de la inscripció definitiva.
2on.- Expliquem el compromís.-
Consisteix en què cada un dels alumnes participants en el concurs ha de signar un compromís individual en aquest mes d’octubre, segons el qual s’ha de mantenir sense fumar al llarg de tot el programa, la durada del qual comprèn el període que va del 2 de novembre de 2012 al 30 d’abril de 2013.
Els requisits per arribar amb èxit al final del programa són:
a) Que tot l’alumnat mantingui el compromís de no fumar.
b) Que el tutor/a empleni la graella per a què Secretaria anoti l’apartat Seguiments.
3er.- Durem a terme una o dos activitats per grup.-
Amb la col·laboració de tots i del PSI, el grup farem una de les dues activitats següents tot i que, opcionalment, també pot desenvolupar les dues activitats.
Una de les activitats o podem fer les dues:
– elaboració d’un eslògan amb imatge,
– realització d’una activitat creativa,.
Actuacions, les dues, que estiguin relacionades amb algun aspecte de prevenció del tabaquisme.
Si s’escull l’elaboració d’un l’eslògan, aquest ha de consistir en una frase i ha d’anar acompanyat d’una representació gràfica que caldrà introduir a l’aplicació del programa en format JPG o PDF.
Si s’escull l’opció d’una activitat creativa, aquesta haurà de ser en format vídeo, d’una durada inferior a 5 minuts, que tingui un títol i que sigui el resultat d’un esforç col·lectiu del grup.
Opcionalment, les aules que vulguin aprofundir en el desenvolupament del programa podran també realitzar activitats complementàries. Al web del programa, a partir de l’octubre, hi haurà publicada una proposta de les diverses activitats, la informació sobre la realització de les quals s’haurà de introduir a l’espai corresponent de l’aplicació.
4art .- Tenim clar quins alumnes estan preparats per entrar en el programa.
Signar el compromís personal i mostrar el full de compromís personal als seus pares o tutors amb la finalitat d’informar-los que participa activament en el concurs. Aquest imprès ha de quedar a càrrec del professor tutor o professora tutora.
5è.- En la primera setmana del mes de novembre és fa el compromís de tota la classe, segons model oficial.
6è La tutoria ha de fer un seguiment del compliment del compromís a nivell personal i del grup, columnes 4, 5 i 6.
La setmana abans a la data del seguiment el PSI avisarà a totes les tutories. A la data indicada anotarem en la columna corresponent. Escrivint SI o NO . Passarem la llista a Secretaria directament o al PSI que les portarà a Secretaria per a introduir les pestanyes de seguiment.
7è.- Visites externes per part de Salut.
Salut s’ofereix per a reforçar el compromís el calendari de visites externes que tot seguit acompanyo. També la setmana abans avisaré de la visita per a la propera per a què aviseu i prepareu a l’alumnat.
En general a nivell tècnic serà utilitzant la pestanya en el seguiment de l’aplicació, que farà la secretaria passant-los la llista amb les dades introduïdes.
Casuística en col·laboració de Salut:
Si al llarg del Programa un/a dels/de les alumnes fuma, el grup ha de valorar la situació i ha d’intentar mantenir el compromís de la classe. En cas que això no sigui possible, el professor o professora responsable ha de decidir si la persona que ha fumat ha d’abandonar el concurs. Si ho creu convenient, pot consultar amb l’organització els seus dubtes sobre aquesta situació.
Una aula ha d’abandonar el concurs quan més del 10% de l‘alumnat ha trencat el compromís de no fumar. Els organitzadors del programa, en qualsevol moment, poden fer una verificació instrumental de les declaracions de l’alumnat.
Quant a Cooppel
Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en
General. Afegeix a les adreces d'interès l'
enllaç permanent.